دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اردبیلی در نخستین گردهمایی فعالان حوزه نوجوان:

نوجوانان، فرصت ما برای لمس آینده هستند

نوجوانان، فرصت ما برای لمس آینده هستند
مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: هر تغییر و تفاوتی که نسل نوجوان با ما دارد، به این معنی است که آینده شکل نگاه آنها خواهد بود و اگر ما بتوانیم با این نسل تعامل، تفاهم، کار نوآورانه و کنشگری موثر انجام دهیم یعنی دست ما نیز به آینده رسیده است.
کد خبر : 914650

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مریم اردبیلی در نخستین گردهمایی فعالان حوزه نوجوان در سالن رودکی برج میلاد تهران که با حضور جمعی از فعالان حوزه نوجوان برگزار شد، اظهارکرد: فعالان حاضر در این گردهمایی، گنج‌های مهم شهر تهران برای کار در یک عرصه بسیار مهم و سرنوشت ساز به‌شمار می‏آیند؛ بسیار خرسندم که برای پیش رویداد و فاز اول «تهران‎دخت» امسال در کنار فعالان حوزه نوجوان هستیم.

وی با بیان اینکه رویداد «هزارامید» مانند نور و ستاره درخشانی میان همه چالش‏ها و مشکلات شهری، یک نقطه قوت وامید است، افزود: ما در طرح «هزارامید» به بسیاری از نیرو‌هایی که از جنس آینده هستند تکیه می‌کنیم.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: اکنون همراه با فعالان حوزه نوجوان گرد هم آمده‌ایم تا در مسیر جریان‌ها و پیشران آینده حرکت کنیم و فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را همراه هم بسازیم.

اردبیلی با بیان اینکه در دو سال گذشته تلاش‌کردیم تا با استفاده از تخصص افراد صاحبنظر و مراجعان، ایده‎های برتر را در یک مقیاس بزرگتر برای دختران پایتخت اجرایی کنیم، تصریح کرد: در سال گذشته نیز این کار سازمان یافته‌تر و با انتشار فراخوانی رویداد برگزار شد که از دل این رویداد تعدادی طرح برگزیده شدند. در نهایت آن طرح‌ها حمایت شدند تا افراد بتوانند با وسعت بیشتری فعالیت‌شان را انجام دهند.

وی با تاکید بر این موضوع که تلاش بر آن بود تا بر تمرکز در حوزه دختران نوجوان، برای رفع مشکلات و دغدغه‌های اجرایی آنها، در اجرای طرح‌هایشان یاری‎رسان باشیم، افزود: در واقع به دنبال این نکته هستیم که جمعیت گمشده دخترانمان کجاست و کدام دختران هستند که به دنبال هیچ کدام از ایده‌ها و طرح هایمان نمی‌آیند؛ در واقع به دنبال جمعیت گمشده دختران جهت ارائه ایده هایشان برای تهران بهتر هستیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به فعالیت‌ها و تلاش‌های فراوان در خصوص برگزاری رویداد‌ها هم گفت: موارد ذکر شده رویداد‌های تخصصی نوآورانه کنشگری دختران نوجوان بود که از سوی دختران پایتخت مورد استقبال قرار گرفت. در یک حیطه‌ای این نوآوری‌ها و کنش دخترانه، تسهیل و شتاب‌دهی شد و هر یک از افراد یک مورد از این آن را طراحی کردند.

اردبیلی همچنین با بیان اینکه توجه به این نکته حائز اهمیت است که حیطه کار عمومی و اختصاصی متفاوت بوده است؛ گفت: انجام کار اختصاصی تمام ذهن و روح یک دخترنوجوان را درگیر می‌کند و علاوه بر کسب تجربه، باور‌هایی را در او به وجود می‌آورد واین اعتماد را درون او شکل می‌دهد که می‌تواند وارد حیطه‌هایی شود که برای او بسیار جدید و جذاب باشند.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه دختران نیز تصریح کرد: «شهردخت»‌ها زیر‌ساخت‌های ویژه دختران تهرانی هستند و در کمتر از ۳ سال، توانسته‏ایم ۷ شهردخت در شهر تهران ایجاد کنیم. خوب است که با استفاده از فعالان حوزه نوجوان مجموعه‌ای از اقدامات و فعالیت‏هایی که تمرکز بر حوزه این گروه سنی دارد را با ایجاد شبکه‌ای از توانمندی‌ها برای دختران نوجوان در فضا‌های زیر ساختی مستقر کنیم و پس از این رویداد با فعالان حوزه‌های نوجوان تعامل پایدارتری رقم بزنیم.

مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به تفاوت نسل‌ها و نگاه نوجوانان تصریح کرد: نسل اکنون نوجوانانمان ویژگی‌های متفاوتی با نسل‌های گذشته دارند و از طرفی با نگاه مثبت به این نسل می‌‏توان گفت که نوجوانان فرصت ما برای لمس آینده هستند؛ هر تغییر و تفاوتی که این نسل با ما دارد به این معنی است که آینده شکل نگاه آنهاست و اگر ما بتوانیم با این نسل تعامل، تفاهم، کار نوآورانه و کنشگری موثر انجام دهیم یعنی دست ما نیز به آینده، رسیده است.
اردبیلی با بیان اینکه پیشران زنانه جزو پیشران‌های آینده است؛ تصریح کرد: در پیشران زنانه برای آینده، دخترانگی و زنانگی کردن یک مزیت است و می‌شود این مزیت را نه تنها حفظ کرد بلکه برای حرکت به سوی پیشران آینده، گره زد.

اردبیلی گفت: دختران و زنان ما همگی توانمند هستند و ما لازم است به دنبال راه‌های مرئی شدن و بروز توانمندی‌ها و عاملیت‌ها بگردیم و باید از نوجوانی برای دخترانمان برنامه ریزی کنیم، زیرا در سنینی که هویت مستقل نوجوان شکل می‌گیرد این تجربه ماندگارتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: الگوی سوم یعنی اینکه که بتوانیم و فهم کنیم که عاملیت و کنشگری در عین حفظ مزیت‌های زنانه یا مردانه منجر به قوام آینده جامعه ما و خانواده می‌شود.

گفتنی است؛ در ادامه این گردهمایی شرکت کنندگان در قالب تیم‏هایی تا ۲ دقیقه به ارائه توضیحات پرداختند و پس از ارائه طرح وایده خود از سوی حضار در این برنامه رأی گیری صورت گرفت تا این ایده‏ها از سوی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته