دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مریم اردبیلی در نشست با اهالی رسانه؛

تولیدات بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ بانوی سرپرست خانوار عرضه می‌شود

تولیدات بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ بانوی سرپرست خانوار عرضه می‌شود
مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با تاکید بر اینکه به هیچ بانوی سرپرست خانواری نه نمی‌گوییم، گفت: فضای نمایشگاهی برای بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران تقریبا رایگان است؛ بدبن معنا که اگر غرفه گرفته باشند، پول شارژ غرفه را می‌دهند.
کد خبر : 931872

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست صمیمی مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اصحاب رسانه شب گذشته در بوستان گفت‌وگو «محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران» برگزار شد. 

مریم اردبیلی، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در این نشست مطرح کرد: از نظر ما تلاش اصحاب رسانه یک ضلع مهم از تلاشی است که ما برای شهروندان انجام می دهیم. اتفاق خوبی که در این مکان رخ داده است اینکه زنان سرپرست خانوار و زندانیان رای باز توانستند تولیدات خود را عرضه کنند.

اردبیلی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار بانوی سرپرست خانوار و علاقمند به کار مشترک تولیدی با شهرداری تهران شریک ما هستند، تصریح کرد: شهروندان باید بدانند که چنین امکانی در شهر وجود دارد که یک خانم معتاد متجاهر از ته خط بازگشته، کار خود را ایجاد کرده و پس از ۱۵ سال به خانواده خود بازگشته است. 

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به اینکه در چهار نقطه دیگر شهر اعم از بوستان ملت، باغ فیض، میدان شهدا و بوستان لاله هم به عرضه محصولات بانوان را شاهدیم، اظهار داشت: در بوستان گفت‌وگو تولیدات پوشاک غالب است. تولیدات پوشاک این مزیت را دارد که تعداد قابل توجهی بانوی سرپرست خانوار را به کار گرفتند و این امکان برای آن‌ها فراهم شده است که محصولات خود را ارائه دهند. به طوری که مجموعا تولیدات بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ بانوی سرپرست خانوار و نیازمند حمایت در حال عرضه است.

وی با تاکید به اینکه در دوره گذشته در مترو نیز نمایشگاه داشتیم، بیان کرد: در ۶ ماه اول سال در بوستان‌ها نمایشگاه برگزار می‌کنیم. اما در تلاش هستیم که در ۶ ماه دوم مانند دوره‌های قبل در متروها نیز نمایشگاه برگزار شود.

اردبیلی با تاکید بر اینکه مجموعا بیش از ۳۱۷ کسب‌وکار در نمایشگاه حضور دارند، ادامه داد: کسب‌وکارها عموما خرد و متوسط هستند؛ کسب‌وکارهای محلی و خانگی و... که محور آن‌ها خانم‌های سرپرست خانوار شهر تهران هستند. 

وی با بیان اینکه تمام کار ما با تمرکز بر بانوان سرپرست خانوار انجام می شود، گفت: مدل‌های مختلفی حمایت از بانوان در کشور وجود دارد. مدل‌هایی است که مبتنی بر مستمری است و برای برخی از بانوان که سن‌ آن‌ها بالا است و توانایی کار ندارند، این‌ مدل‌ها حتما جوابگو خواهند بود. تعدادی از این بانوان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، در این میان شهرداری تهران هم بار مهمی را از این جریان بدون اینکه تحمیلی بر بودجه کشور و یا حتی بودجه خود شهرداری از نظر اعتبار و هزینه داشته باشد بر دوش می کشد.

اردبیلی در ادامه درخصوص حقوق بانوان مراکز توانمندسازی کوثر گفت: در سال حقوق بانوان در مراکز کوثر نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان است، اما این مبلغ از ردیف‌های شهرداری تهران و از محل اخذ عوارض از مردم نیست. این مدلی است مثلثی که بین ما، کارآفرین و بانوان علاقمند به کارآفرینی تشکیل می‌شود. البته شهرداری ملک را در اختیار قرار می‌دهد. همکاران در مشاوره، مددکاری و هدایت شغلی به بانوان سرپرست خانوار کمک می‌کنند و در نهایت بانوان بر روی پای خود می‌ایستند. کارآفرین‌ها نیز در این مسیر به ما کمک می‌کنند.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران تاکید کرد: تلاش می‌کنیم بانوان حتما در مراکز کوثر حداقل‌های قانون کار را دریافت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب