دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد؛

اعلام شهریه دانشجویان اتباع خارجی در دوره روزانه/ انواع سهمیه‌ها را بشناسید

اعلام شهریه دانشجویان اتباع خارجی در دوره روزانه  انواع سهمیه‌ها را بشناسید
میزان پرداخت شهریه داوطلبان اتباع خارجی دوره روزانه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایرانی اعلام شد. 
کد خبر : 914587

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ براساس مصوب ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به داوطلبانی که دچار سوختگی حاد در حادثه آتش سوزی مدرسه شهید رحیمی درودزن استان فارس (در سال ۱۳۸۵) شده اند، سهمیه‌ای مازاد بر ظرفیت در استان بومی داوطلب، به مدت دو سال در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۲ اختصاص می‌یابد.

 این داوطلبان برای استفاده از این سهمیه باید حدنصاب ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد کدرشته محل مورد تقاضا را کسب کنند.

 داوطلبانی که حائز شرایط استفاده از این سهمیه هستند، باید درخواست خود را به روش الکترونیکی که در بند ۱۸ صفحه ۱۹ همین دفترچه راهنما توضیح داده شده است به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ارسال کنند.

سهمیه رزمندگان و ایثارگران در این آزمون اجرا و گزینش داوطلبان بر اساس این قوانین صورت میگیرد.

مشمولین سهمیه ایثارگر پنج درصد ظرفیت، ابتدا همانند سایر داوطلبان در سهمیه آزاد گزینش می‌شوند و در صورت عدم قبولی، با شرایط ایثارگران در سهمیه ایثارگر ۵ درصد و سپس در خالی مانده ظرفیت سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد گزینش می‌شوند.

داوطلبان شاهد و ایثارگر، برای بهره مندی از شهریه تحصیلی دانشگاه‌ها نسبت به انتخاب دانشگاه و رشته به شرح زیر اقدام کنند.

الف) همه رشته‌های مقطع ارشد دوره‌های نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی تحت پوشش وزارتخانه‌های علوم و بهداشت. 

ب) همه رشته‌های مقطع ارشد با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی.

ج) همه رشته‌های با آزمون گروه پزشکی دانشگاه‌های پردیس تحت پوشش وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی (پرداخت شهریه در سقف ریالی دانشگاه آزاد اسلامی).

توضیح: سایر رشته ها، مقاطع و دانشگاه‌ها که در این بند آورده نشده حائز شرایط بهره مندی از خدمات آیین نامه نمیشود. برای آگاهی داوطلبان، شرایط و قوانین مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران در زمان ثبتنام این آزمون در صفحات ۲۰ تا ۲۳ دفترچه راهنمای ثبتنام درج شده است.

 پذیرش اتباع خارجی 

همة اتباع غیرایرانی شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۳ باید علاوه بر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون و شرایط و ضوابط اتباع خارجی مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، بند مربوط را در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، علامتگذاری کرده باشند. چنانچه اتباع غیرایرانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی این آزمون قرار گیرند، در زمان ثب تنام بند ۱۶ تقاضانامه را علامتگذاری نکرده باشند، پذیرش آنان لغو خواهد شد.

طبق مصوبات هیئت امنای دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم این داوطلبان در صورت قبولی در دوره روزانه موظف به پرداخت شهریه تحصیلی حداکثر تا ۸۰ %شهریه دوره نوبت دوم هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته