دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1403 - 17:46
رهبر انصار الله یمن:

مواضع ضد صهیونیستی برخی کشورهای غربی از رژیم‌های عربی قوی‌تر است

مواضع ضد صهیونیستی برخی کشورهای غربی از رژیم‌های عربی قوی‌تر است
رهبر جریان انصار الله یمن با ابراز تاسف از مواضع سست برخی رژیم‌های عربی تصریح کرد که موضع ضد صهیونیستی برخی اروپایی‌ها به مراتب از رژیم های عربی قوی‌تر است.
کد خبر : 914438

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از پایگاه خبری المسیرة، سید عبدالملک الحوثی رهبر جریان انصارالله یمن در اظهاراتی در خصوص آخرین تحولات غزه و اوضاع منطقه تصریح کرد که دشمن صهیونیستی به هجمه وحشیانه خود ضد ملت فلسطین در برابر دیدگان دنیا ادامه می‌دهد و جهان شاهد جنایت‌های شنیع و عامدانه اسرائیلی‌ها در حمله به آوارگان غیرنظامی در رفح است.

وی تصریح کرد که منطقه‌ای که رژیم صهیونیستی در رفح آن را هدف قرار داد، منطقه‌ای است که پیشتر آن را امن خوانده بود، اما آوارگان فلسطین که شبانه در این اردوگاه‌ها خواب بودند را با ۷ بمب آمریکایی که هر کدام نزدیک به یک تن وزن دارند، هدف قرار داد.

الحوثی با اشاره به اینکه بیشتر شهدای این حادثه را زنان و کودکان تشکیل داده‌اند، تاکید کرد که در نتیجه شدت انفجار‌های صورت گرفته پیکر شهدا از هم پاشیده است.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد که جنایت‌های رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و انگلیس انجام می‌شود و آنها نیات خصمانه خود را که تهدیدی برای جامعه جهانی به شمار می‌رود، به این ترتیب بروز می‌دهند. البته برخی رژیم‌های عربی نیز در این راه با آمریکا همراهی می‌کنند.

عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد که دشمن اسرائیلی از همان روز اول جنایت و نسل کشی را ضد ملت فلسطین به راه انداخت و در عین حال رژیم‌های عربی همواره مانند گذشته تلاش می‌کنند واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهند و در محتوای آموزشی و تحصیلی دانش‌آموزان و رسانه‌های خود تلاش دارند رژیم صهیونیستی را بی‌گناه نشان دهند.

وی اقدامات جنایت‌های رژیم صهیونیستی را جز جدایی ناپذیر تفکر و اعتقادات صهیونیست‌ها دانست و تاکید کرد که آنها می‌خواهند دنیا، صهیونیست‌ها و جنایاتشان را به همین صورت بپذیرد و از آن چشم پوشی کند. صهیونیست‌ها به دیگر جوامع انسانی با دیده تنفر و تحقیر نگاه می‌کنند.

رهبر انصارالله یمن ابراز داشت که تمامی جنایت‌های دشمن اسرائیلی با بمب‌های آمریکایی و پوشش سیاسی این کشور صورت می‌گیرد و واشنگتن مانع از صدور قطعنامه‌های الزام آور در خصوص توقف تجاوز به غزه می‌شود.

الحوثی با اشاره به اینکه بیانیه‌های خشک و خالی که همزمان با هر کدام از جنایت‌های صهیونیست‌ها از سوی برخی رژیم‌ها منتشر می‌شود، هیچ فایده‌ای ندارد و باید مواضع عملیاتی در این خصوص اتخاذ شود، تاکید کرد که برخی از کشور‌های عربی حتی بیانیه‌ای را نیز در محکومیت جنایت‌های صهیونیست‌ها منتشر نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی دولت‌های غربی اقدام به قطع مناسبات خود با دشمن صهیونیستی کرده‌اند، تاکید کرد که مواضع آنها از بسیاری از کشور‌های اسلامی و عربی شدیدتر است، این در حالی است که متأسفانه برخی رژیم‌های عربی همچنان به مناسبات خود با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

رهبر انصار الله یمن ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا و اروپا را اقدامی مفید و مؤثر خواند و ابراز امیدواری کرد که این روند ادامه و گسترش داشته باشد.

الحوثی ابراز داشت که دشمن صهیونیستی همچنان منافع گسترده‌ای از مناسبات اقتصادی با مصر می‌برد و کشتی‌های مصری همچنان کالا‌های زیادی را برای اسرائیل ترانزیت می‌کنند. مصر باید اقدامات جسورانه و مستحکمی ولو در حد قطع مناسبات اقتصادی با دشمن صهیونیستی انجام دهد. اگر مصر چنین کاری انجام دهد مورد حمایت ملت‌ها قرار می‌گیرد و جمهوری یمن نیز در کنار آن می‌ایستد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته