دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1403 - 17:01
در حال بروزرسانی...

رهبر انصارالله یمن: آمریکا در تمام جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شریک است

رهبر انصارالله یمن: آمریکا در تمام جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شریک است
عبدالملک بدرالدین الحوثی گفت: آمریکا در تمام جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شریک است. واشینگتن می‌کوشد مانع هرگونه حرکتی به نفع ملت فلسطین در عرصه‌های قضایی، سیاسی و رسانه‌ای شود. این در حالی است که آمریکایی‌ها مدعی احترام به قانون هستند، اما در عین حال علیه دادگاه کیفری بین‌المللی وارد عمل می‌شوند.
کد خبر : 915573

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی امروز پنجشنبه خود با تأکید بر اینکه صهیونیست‌های متجاوز ۲۴۴ روز است به نسل کشی و کشتار دسته جمعی مردم فلسطین در نوار غزه ادامه می‌دهند، اظهارکرد: علاوه بر آنچه که دشمن اسرائیلی در غزه و کرانه باختری مرتکب می‌شود، هدف قرار دادن قدس در سطح فعالیت شهرک سازی اشغالگر نیز ادامه دارد.

وی افزود: روز چهارشنبه روز نکسه (سالروز جنگ ۱۹۶۷) بود، روزی که دشمن اسرائیلی مسجد الاقصی و مناطق دیگر کرانه باختری را اشغال کرد. هنگامی که آنچه طی شش روز رخ داد را با آنچه که اکنون در طول هشت ماه در نوار غزه در حال رخ دادن است مشاهده می‌کنیم می‌بینیم که دشمن نتوانست هیچگونه پیروزی واقعی در غزه محقق کند.

رهبر انصارالله ادامه داد: از ابتدای انتفاضه در سال ۱۹۸۸ تا خروج ذلت بار ارتش دشمن از لبنان در سال ۲۰۰۰، جنگ ۲۰۰۶ و سیف القدس و سایر نبرد‌ها دشمن مجبور به بازگشت حقیرانه با شکست شد.

وی ادامه داد: شکست سال ۱۹۶۷ نمونه واقعی از طمع ورزی‌های دشمن در سرزمین‌های عربی است که تنها با زور سلاح و مقاومت مغلوب شد. دشمن خودش نمی‌خواهد که در مرز‌های مشخصی مستقر باشد.

الحوثی عنوان کرد، مقاومت فلسطین در حال حاضر سلاح‌های سبک و متوسط و موشک‌هایی دارد و ما و جهان امروز سطح شکست کنونی دشمن اسرائیلی را مشاهده می‌کنیم.
او گفت نقش آمریکا و شراکت آن در همه جنایت‌های صهیونیستی علیه مردم فلسطین ادامه دارد.

وی گفت آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که در داخل این کشور هیچگونه صدای مخالف با سیاست‌های آن که حامی اسرائیل است وجود نداشته باشد. آمریکایی که در شعار‌های خود تظاهر می‌کند که به دادگستری احترام می‌گذارد تحریم‌هایی را علیه دیوان کیفری بین المللی، کارکنان و قضات آن اعمال می‌کند. آمریکا تلاش می‌کند تا با هرگونه اقدامی که به دشمن اسرائیلی فشار وارد می‌کند یا از ملت فلسطین در سطح قانونی، قضایی، سیاسی، رسانه‌ای و ... حمایت می‌کند مقابله نماید.

رهبر انصارالله تاکید کرد: آمریکا تلاش می‌کند تا جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های این کشور را سرکوب و با فعالیت دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکایی که در حمایت از ملت فلسطین است مقابله کند. او گفت بازگشت دانشجویان دانشگاه کلمبیا برای نصب خیمه‌های خود نماد مهمی از تداوم مخالفت‌ها به رغم سرکوب است.

وی گفت: آمریکا طرح حمایت از دشمن اسرائیلی را در ابعاد سیاسی ارائه کرد و آن را به شکلی قرارداد که در خدمت دشمن اسرائیلی باشد. طرح حمایت آمریکا از دشمن اسرائیلی فاصله زیادی با شروط واقع بینانه و عادلانه دارد.

الحوثی خاطرنشان کرد: طرح آمریکا، پایان تجاوز علیه غزه یا عقب نشینی دشمن اسرائیلی از آن و نیز ورود کمک‌ها به تمام مناطق نوار غزه را محقق نمی‌کند. طرح آمریکا از معامله تبادل اسرا به شکل فراگیر فاصله دارد. هدف از این طرح ایجاد پوشش و حمایت بیشتر سیاسی برای دشمن اسرائیلی در برابر انزوای آن در جهان است. طرح آمریکا پوششی برای تداوم جنایات نسل‌کشی و تداوم محاصره‌ای است که روز به روز تشدید می‌شود.

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد: مبارزان در همه محور‌های درگیری در نوار غزه به مقاومت خود و مقابله با دشمن اسرائیلی ادامه می‌دهند. عملیات مبارزان غزه ادامه دارد و موفق و ویژه است و خسارت‌هایی را در همه سطوح به دشمن اسرائیلی وارد کرده است. دشمن اسرائیلی به طور واضح و صریح به میزان اثرگذاری و کارآمد بودن عملیات حزب الله اعتراف می‌کند.

وی با اشاره به عملیات مشترک یمن با مقاومت اسلامی عراق این عملیات را مهم، راهبردی و تصاعدی خواند و گفت این عملیات تاثیر بسزایی بر دشمن در چهارچوب مرحله چهارم تنش خواهد داشت. حدود ۵۰ منطقه در فلسطین اشغالی آتش گرفت و لاپید اعلام کرد که مناطق شمال در آتش می‌سوزد و همراه با آنها قدرت بازدارندگی اسرائیل. این اعتراف به عملیات مؤثر نیرو‌های حزب الله لبنان است.

الحوثی تاکید کرد: عملیات مشترک با نیرو‌های مقاومت اسلامی عراق مهم، راهبردی و روزافزون است. تعداد عملیات نیرو‌های مسلح یمن طی هفته جاری به ۱۱ عدد در دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند می‌رسد. این عملیات‌ها با استفاده از ۳۶ موشک بالستیک و هدایت شونده و پهپاد انجام شد. یکی از تحولات مهم، رونمایی از سامانه موشکی «فلسطین» بود. یکی از مهم‌ترین عملیات‌های ما هدف قرار دادن هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور در شمال دریای سرخ با هفت موشک هدایت شونده و چهار پهپاد بود.

رهبر انصارالله یمن در پایان اظهارداشت: ملت ما به رغم تلاش‌های دشمنان برای فشار بر آنها جهت عقب نشینی، در موضع خود ثابت هستند و من از ملت مبارز، آزاده و عزیز خواستار خروج میلیونی در روز جمعه در صنعا و سایر استان‌های یمن هستم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته