دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1403 - 09:38
کلانتری:

«رویداد صدرا» چرخه اشتغال در استان‌ها را تکمیل می‌کند/ کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان‌

«رویداد صدرا» چرخه اشتغال در استان‌ها را تکمیل می‌کند  کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان‌
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه «رویداد صدرا» چرخه اشتغال در استان‌ها را تکمیل می‌کند، عنوان کرد: صدرا به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ کمک می‌کند تا نیروهای متخصص جذب کنند.
کد خبر : 914117

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، «رویداد صدرا» با شرکت ۲۳ شرکت تولیدی، صنعتی و خدماتی و حضور حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، عبدالله دارایی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز، بهزاد غفاری مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان البرز، جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به میزبانی واحد کرج برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در این مراسم گفت: برنامه‌ریزی رویداد صدرا به‌گونه‌ای بود که به صورت گسترده و وسیع‌تر در یک فضای خاص اجرا شد؛ اما پس از شهادت رئیس جمهور که شدیداً موجب تألم خاطر همه مردم ایران وحتی دنیا گشت و شاید این رخداد در هر کشور دیگری موجب تعطیلی رویداد‌ها و فعالیت‌ها می‌شد؛ اما چون الگوی ما در انجام خدمت شهید رئیسی بود و در راه خدمت خستگی را خسته کرده بودند تصمیم براین شد که «رویداد صدرا» براساس برنامه در این فرصت کم باقی مانده اجرا شود.

«رویداد صدرا» چرخه اشتغال در استان‌ها را تکمیل می‌کند/ کمک صدرا به شرکت‌های دانش‌بنیان‌

کلانتری افزود: در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهم‌ترین فرآیند‌ها، تسهیل و هدایت دانشجویان حین و پس از تحصیل جهت اشتغال است و در راستای اجرای این فرآیند راه‌کنش رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌بینی شده و رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه‌اشتغال) همانند یک نمایشگاه شغلی است در سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌بینی و فرآیند اجرایی آن از دی‌ماه سال ۱۴۰۲ به استان‌ها ابلاغ شد.

وی، تبدیل دانشگاه آموزش و پژوهش‌محور به یک دانشگاه کارآفرین و مهارت‌محور در سند تحول دانشگاه، کمک به افزایش میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ایجاد یک ارتباط مؤثر بین صنعت و دانشگاه، مشاوره و هدایت شغلی و توسعه مهارت‌آموزی براساس نیاز بازار کار، ایجاد فرصت شغلی پاره‌وقت برای دانشجویان، تکمیل چرخه اشتغال در استان‌ها با هماهنگی استانداری، سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها، برگزاری همایش‌ها، سمینار‌ها و کارگاه‌های آموزشی مرتبط در زمینه اشتغال و مهارت‌آموزی، کمک به جذب نیروی متخصص موردنیاز برای شرکت‌های دانش‌بنیان را از اهداف اصلی رویداد صدرا برشمرد.

«رویداد صدرا» چرخه اشتغال در استان‌ها را تکمیل می‌کند/ کمک صدرا به شرکت‌های دانش‌بنیان‌

این استاد تمام دانشگاه تشریح کرد: «رویداد صدرا» با شعار (صنعت، دانشگاه، راه‌اشتغال) و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

کلانتری بیان کرد: کمیسیون‌های اتاق تعاون استان البرز، کانون کارآفرینان برتر رسمی استان البرز، اتحادیه حسابداران، نظام صنفی رایانه‌ای استان البرز، چکاوک پردازش هوشمند البرز، آذین پلاست فناوران آسیا، برنز، آذین خودرو، آذین بسپار، مرکز نوآوری و توسعه تعاون استان البرز، انجمن پلاستیک، کیمیا فروز، آریا پلاست، کروز ۲، زرنام، اسکن خودرو، بی. ای. تی، آریا ذوب، گهرسرام، گروه ساختمانی رحمانی، کنسرسیوم دیالیز، گیاهان سبز دارویی و مشکات از جمله شرکت‌هایی هستند که در این رویداد حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: آیین افتتاحیه و برپایی «رویداد صدرا» با استقبال خوب صنعتگران و دانشجویان در واحد کرج برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته