دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1403 - 09:06

دانشگاه آزاد ابهر میزبان ۲۰۰ واحد صنعتی در رویداد صدرا

دانشگاه آزاد ابهر میزبان ۲۰۰ واحد صنعتی در رویداد صدرا
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر اظهار کرد:‌ حدود ۲۰۰ واحد صنعتی در رویداد صدرا که در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود، شرکت کرده و ۲۲ شرکت نیز در نمایشگاهی که دایر شده غرفه دارند.
کد خبر : 914104

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین رویداد صدرا در دانشگاه ازاد اسلامی واحد ابهر با حضور احمد ذوالقدر فرماندار، مسئولان شهرستان ابهر و جمعی از صاحبان صنایع، اساتید و دانشجویان برگزار شد.

در آیین افتتاحیه این رویداد فرماندار شهرستان ابهر تربیت نیروی انسانی ماهر را وظیفه دانشگا‌ها و مراکز علمی دانست و گفت: به لحاظ وجود صنایع مهم در شهرستان ابهر و نیاز به نیرو‌های مجرب و ماهر در این صنایع، وظیفه مراکز علمی و دانشگاهی، تربیت نیرو‌های ماهر و کاربلد برای این مراکز صنعتی است.

ذوالقدر رشد و توسعه کشور را در گروه نیرو‌های ماهر دانست و افزود: امروز ایجاد مراکز صنعتی و کارگاه‌های تولیدی برای ایجاد اشتغال جوانان مورد رضایت خداوند و ائمه اطهار خواهد بود و داین زمینه باید همه تلاش مضاعف کنند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ابهر هم گفت: رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با هدف ایجاد ارتباط مستقیم بین جامعه دانشگاهی (دانشجویان و اعضای هیات علمی)، جامعه و صنعت برگزار می‌شود از دیگر اهداف این رویداد آشنایی دانشجویان با نیازمندی‌های صنایع و رفع نیاز‌های اشتغال واحد‌های صنعتی، تربیت دانشجویان مهارت محور ونشست صنعت با اساتید در خصوص نیاز‌های فناورانه صنعت است. بر این اساس رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی ابهر نیز ایجاد ارتباط نزدیک بین دانشگاه و صنعت و جامعه و پاسخگویی به مسائل روز کشور و نیاز‌های جامعه از طریق پژوهش اثربخش و فناوری ارزش آفرین است چرا که دانشگاه در منویات رهبر معظم انقلاب قوه عاقله کشور شناخته شده است.

سیاوش طاهری با بیان اینکه این رویداد فرصتی برای محک‌زنی دانشجویان از وضعیت توانمندی‌ها و مهارت‌های خود و کشف انتظارات صنعت را ایجاد کرد عنوان کرد که این انتظارات برای یک دانشجو در طول مدت تحصیل بسیار حساس و سرنوشت ساز است و می‌تواند انگیزه‌ای برای کسب مهارت‌های شغلی در طول مدت تحصیل در زمینه کاری برای اشتغال پایدار ایجاد کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر گفت: حدود ۲۰۰ واحد صنعتی در این رویداد شرکت کرده و ۲۲ شرکت نیز در نمایشگاهی که دایر شده غرفه برپا کردند و محصولات و تولیدات خود را درمعرض دید بازیدکنندگان و دانشجویان قرار دادند.

طاهری با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی با مدیران صنایع گفت: در این رویداد که با حضور مدیران و صاحبان صنایع و همچنین اساتید و دانشجویان برگزار شد نیازمندی‌های صنایع مطرح و مقرر شد دانشگاه آموزش‌های کاربردی را دراستای تربیت دانشجویان مهارت محور مدنظر قرار دهد. 

وی خاطرنشان کرد: از اهداف برگزاری رویداد صدرا در این واحد دانشگاهی، تبیین طرح پویش برای صنایع و دانشجویان با هدف افزایش تخصص و مهارت دانشجویان از طریق حضور در محیط‌های صنعتی در راستای مهارت افزایی فارغ التحصیلان است. 

در این رویداد یکروزه که از صبح امروز در واحد ابهر برگزار شد، پنل‌های تخصصی با حضور صاحبان صنایع و اساتید و دانشجویان انجام و نیازمندی‌های صنایع مختلف حاضر در رویداد نظیر صنعت نساجی، سیم و کابل، قطعه سازی و معادن تبیین و مقرر گردید بازدید‌ها و جلسات تخصصی در محل شرکت‌های صنعتی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته