دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 11:58

رویداد صدرا با حضور ۴۳ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد گرگان برگزار می‌شود

رویداد صدرا با حضور ۴۳ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد گرگان برگزار می‌شود
رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان از برگزاری رویداد صدرا با حضور ۴۳ شرکت صنعتی و تولیدی در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 916438

علی نودهی رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان و رئیس برگزاری رویداد صدر در این واحد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری رویداد صدرا با حضور ۴۳ شرکت صنعتی و تولیدی در واحد گرگان خبر داد و اظهار کرد:‌ رویداد صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال (صدرا) و با هدف اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان، جذب کارآموز در طرح پویش و معرفی دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی به صنایع معرفی شده و به عبارت دیگر این رویداد زمینه‌ساز طرح پویش است.

وی درباره طرح پویش عنوان کرد: طرحی با عنوان این طرح پویش به ابتکار دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شد که زمینه‌ساز اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان بوده و در راستای کاربردی کردن آموزش، نظام‌مند کردن پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی برای حل مسائل و بسترسازی برای ظهور ایده‌های نوپا متناسب با نیاز بنگاه‌های اقتصادی، یکی از محور‌هایی که در دانشگاه آزاد پیگیری شده بررسی امکان حضور دانشجو در بنگاه‌ها و صنایع همزمان با تحصیل است.

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با بیان اینکه طرح پویش امکان حضور جدی دانشجو همزمان با تحصیل در بنگاه‌های تولیدی و نهاد‌های اجتماعی است که با تجربه‌آموزی در محیط کار واقعی، توانمندی مهارتی دانشجو را ارتقا می‌دهد و امکان کمک‌هزینه تحصیلی را نیز برایشان فراهم می‌کند.

نودهی درباره با زمان برگزاری رویداد گفت: این رویداد در ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ با حضور ۴۳ شرکت از شرق تا غرب استان گلستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار خواهند شد و موقعیت‌های شغلی خود را معرفی می‌کنند. همچنین دانشجویان توانمندی‌ها و علاقه‌های خود را به‌صورت چهره به چهره مطرح و با شرایط کاری آنها آشنا می‌شوند که در نهایت از طریق طرح پویش زمینه اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: از اهداف این رویداد ارتقا کاربردپذیری محتوای آموزشی و کار آمادگی در دانشجویان، برقراری ارتباط تعاملی و مستمر با صنایع و سازمان‌های محلی، اتصال حلقه آموزشی، کارآفرینی و اشتغال، مهارت افزایی دانشجویان، ایجاد فرصت اشتغال و مهارت‌آموزی دانشجویان در بنگاه‌های اقتصادی، ایجاد محیط تعاملی برای معرفی صنعت در دانشگاه، استفاده از خبرگان صنعت و خدمات به‌عنوان مدرسان مهارتی در دانشگاه است که منجر می‌شود دانشجویان بتوانند به‌صورت تجربی و عملی مهارت مورد نیاز صنایع را کسب کنند در نتیجه نیرو‌های ماهر برای کار در صنایع پرورش خواهد یافت.

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان ابراز امیدواری کرد که با اجرای رویداد صدرا، فرصت‌های بزرگی برای کارآفرینی در کشور به وجود می‌آید که منجر به تولید ثروت برای صاحبان کسب‌وکار خواهد شد و دانشجویان و نخبگان کشور باید از این فرصت‌ها برای تولید ثروت برای خود و کشور استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته