دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1403 - 14:04

مقتدی صدر: سفیر کودن آمریکا را از عراق اخراج کنید

مقتدی صدر: سفیر کودن آمریکا را از عراق اخراج کنید
رهبر جریان صدر با انتقاد شدید از اقدامات رژیم اسرائیل در نوار غزه و حمایت‌های آمریکا از این رژیم خواستار اخراج سفیر آمریکا از عراق و تعطیلی سفارت واشنگتن در بغداد شد.
کد خبر : 913997

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در عراق، ظهر امروز (سه‌شنبه)، در حساب کاربری خود در فضای مجازی در بیانیه‌ای بلند خواستار اخراج سفیر آمریکا از عراق شد.

مقتدی صدر ابتدا به اقدامات رژیم اسرائیل در فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت که آنها هر کسی را که صهیونیست نباشد، می‌کشند و با این کار وجهه یهودیان جهان را نیز تخریب می‌کنند.

صدر افزود که صهیونیست‌ها حتی می‌خواهند خود را به عنوان نماینده یهودیان جهان معرفی کنند که البته بسیاری از آنها بیزار هستند.

رهبر جریان صدر نوشت: بله، (بنی صهیون) عبارت هستند از تروریست‌هایی وقیح که با آسمان و ادیان آسمانی دشمنی دارند و با گستاخی هر چه تمام، خون [پیروان] تمام ادیان را مباح می‌کنند.

صدر در ادامه به جنایت اخیر رژیم اسرائیل در بمباران چادر آوارگان فلسطینی و تبعیض در رفتار با فلسطینیان و شهرک‌نشینان اشاره کرد و رژیم اسرائیل را رژیمی آشوبگر و تروریستی خواند.

جنگنده‌های اسرائیلی طی دو شب گذشته چادر آوارگان فلسطینی را در منطقه پرجمعیت رفح در جنوب غزه بمباران کرده‌اند. در پی این اقدام، دست‌کم ۴۵ آواره فلسطینی به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

صدر همچنین رژیم اسرائیل را موجودیتی مبتنی بر شهرک‌سازی خواند و گفت که آنها «مالکان میهن [فلسطین]را بیرون کرده‌اند و بی‌قرارِ توسعه‌طبی در شرق و غرب برقرار هستند و تمام این اقدامات با گستاخی و ظلم هر چه تمام و با حمایت‌های فرتوت آمریکایی انجام شده است.

او در پایان خواستار تعطیلی سفارت آمریکا در عراق شد و در این باره گفت: ازاین‌رو، مطالبه خود درباره اخراج کردن آن کودن آمریکایی (اشاره به سفیر آمریکا) و بستن سفارت [آمریکا] از طرق دیپلماتیک معمول بدون ریخته شدن خونی را تکرار می‌کنم تا این‌گونه رفتار و مسالمت‌جویی خودمان در برابر تروریسم و گستاخی آنها را نشان دهیم. این بدتر از هرگونه آسیبی برای آنها و بازدارنده‌تر از استفاده از زور است و این‌گونه بهانه‌ای برای متزلزل ساختن امنیت عراق و مردمش ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته