دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1403 - 12:51
خشم بین‌المللی از حملات اسرائیل به رفح؛

شورای امنیت امروز جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد

شورای امنیت امروز جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد
خشم بین‌المللی از حمله اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در رفح باعث شده شورای امنیت سازمان ملل امروز جلسه اضطراری برگزار کند.
کد خبر : 913966

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، به دنبال جنایات جدید رژیم صهیونیستی در رفح در جنوب غزه، شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز سه‌شنبه در یک نشست اضطراری درباره این موضوع تشکیل جلسه دهد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که حملات شبانه اسرائیل به اردوگاه آوارگان و چادر‌های غیرنظامیان که دست‌کم ۴۵ کشته و ده‌ها مجروح بر جا گذاشته است، خشم جامعه بین‌المللی را علیه تل آویو تشدید کرده است.

این حمله موجی از محکومیت‌های بین‌المللی را برانگیخته و فلسطینی‌ها و بسیاری از کشور‌های عربی آن را «قتل عام» خوانده‌اند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیوینستی گفته که درباره آن تحقیق می‌کند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه هیچ نقطه امنی در غزه وجود ندارد تاکید کرد، این وحشت باید متوقف شود.

مارتین گریفیتس، رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل در واکنش به موضع دولت اسرائیل که آن را «اشتباه» خوانده، تاکید کرد که «اشتباه خواندن این حمله هیچ معنی‌ای برای آنها که کشته شدند، آنهایی که سوگوار هستند و کسانی که میخواهند جان خود را نجات دهند ندارد...» دیپلمات‌های سازمان ملل می‌گویند که شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه به درخواست الجزایر یک جلسه اضطراری درباره حمله به رفح برگزار می‌کنند.

حملات رژیم صهیونیستی به رفح درحالی است که دیوان دادگستری بین‌المللی اخیرا طی حکمی که برای همه اعضای سازمان ملل لازم‌الاجراست خواستار توقف تهاجم به رفح شده است.

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین هم می‌گوید در پی جنایت رژیم صهیونیستی در «رفح»، هیئت مذاکره‌کننده حماس در مذاکرات تبادل اسرا با این رژیم شرکت نخواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته