دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1403 - 12:46

حماس: مذاکرات تبادل اسرا منتفی است

حماس: مذاکرات تبادل اسرا منتفی است
یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین می‌گوید در پی جنایت رژیم صهیونیستی در «رفح»، هیئت مذاکره‌کننده حماس در مذاکرات تبادل اسرا با این رژیم شرکت نخواهد کرد.
کد خبر : 913964

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «باسم نعیم» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد که به خاطر جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در «رفح»، حماس در دور جدید مذاکرات تبادل اسرا شرکت نخواهد کرد.

نعیم به خبرگزاری «ریانووستی» گفت: «حماس هرگز نخواهد پذیرفت که از مذاکرات برای خرید زمان برای دولت نتانیاهو استفاده شود تا بتواند طرح‌های خود را در نوار غزه اجرایی کند».

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» هم به نقل از یک منبع وابسته به حماس گزارش داد که این جنبش به واسطه‌ها اعلام کرده است که به خاطر کشتار اخیر در رفح، در این مذاکرات شرکت نخواهد کرد.

شبکه «کان» به عنوان تلویزیون دولتی رژیم اسرائیل نیز می‌گوید که سران این رژیم همچنان منتظر پاسخ حماس هستند تا مشخص شود که آیا راهی برای پیشبرد این مذاکرات وجود دارد یا خیر.

در بمباران چادر‌های آوارگان در نزدیکی انبار‌های آژانس «آنروا» در شمال غرب رفح که شب گذشته توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی انجام شد، بیش از ۴۰ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. جنگنده‌های اسرائیلی بیش از ۸ موشک به سمت چادر‌های آوارگان فلسطینی شلیک کردند و تیم‌های هلال احمر فلسطین شهدا و مجروحان را به بیمارستان انتقال دادند.

پیشتر، رویترز به نقل از منابع آگاه نوشته بود که مذاکرات آتش‌بس/ تبادل اسرا این هفته از سر گرفته خواهد شد.

توافق برای ازسرگیری مذاکره بعد از دیدار رؤسای سیا و موساد با نخست‎وزیر قطر رسانه‎‌ای شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته