دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چمران در شورای شهر:

امیدواریم حرکت به سوی دخانیات در کشور منفی شود

امیدواریم حرکت به سوی دخانیات در کشور منفی شود
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از گسترش دخانیات در مسیر خوبی نیستیم؛ گفت: تلاش‌هایی برای کاهش معتادین به دخانیات از سوی دستگاه‌های مسئول کشور صورت گرفته و امیدواریم این قبیل اقدامات حرکت به سوی دخانیات در کشور را منفی کند.
کد خبر : 913925

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دویست‌وچهلمین جلسه شورای ششم اسلامی شهر تهران برگزار شد و مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهید جمهور و همراهان وی، با اشاره به آغاز هفته و روز جهانی بدون دخانیات و تأکید بر اینکه مصرف دخانیات به سلامت و اقتصاد کشور آسیب جدی می‌رساند؛ گفت: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که گرایش به سمت دخانیات در سنین پایین تری در حال گسترش است و این موضوع دربرگیری جهانی دارد. تلاش‌هایی برای کاهش معتادین به دخانیات از سوی دستگاه‌های مسئول کشور صورت گرفته و تشکیلاتی در این حوزه فعال است که امیدواریم این قبیل اقدامات حرکت به سوی دخانیات در کشور را منفی کند.

وی با تأکید بر اینکه استعمال دخانیات در دنیا روند رو به گسترش خود را ادامه می‌دهد تصریح کرد که متاسفانه در مسیر خوبی نیستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، همچنین با اشاره به شروع فعالیت دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ضمن آرزوی موفقیت برای انجام وظایف نمایندگی در هر دو مجلس، عنوان کرد: همانطور که برخی سخنرانان در مراسم آغاز به کار پارلمان دوازدهم گفتند؛ هیچ مخاطره‌ای نباید در اجرای امورات کشور خللی ایجاد کند. از این رو پس از شهادت رئیس جمهور و همراهان وی هیچگونه توقفی در هیچ کار کشور به وجود نیامده و نباید بیاید. مجلس شورای اسلامی در موعد مقرر کار خودش را آغاز کرد و امروز شاهد انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه مجلس دوازدهم بودیم.

وی ضمن تبریک انتخاب رؤسای جدید مجلس دوازدهم و خبرگان رهبری، خواستار هم افزایی و همکاری بیشتر نمایندگان مردم تهران در مجلس با اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای حل مسائل و چالش‌های پایتخت شد.

چمران همچنین با اشاره به تداوم جنگ غزه و بمباران مناطقی دیگر از فلسطین اشغالی همچون رفح، اقدامات وحوش اسرائیلی را در نسل کشی مسلمانان فلسطینی محکوم کرد و با اشاره به صدور حکم دیوان دادگستری بین المللی مبنی بر محکومیت رژیم اسرائیل در نسل کشی کودکان، زنان و افراد بی گناه گفت: متأسفانه رژیم غاصب صهیونیستی با وجود حمایت‌های بدون حساب و کتاب امریکا و برخی کشور‌های قدرتمند غربی آنچنان به خود غره شده که با سرکشی و وحشی گری به منشور سازمان ملل اهانت و آن را پاره می‌کند.

وی با ابراز تأسف از اینکه در حملات حمله گسترده و جنایت بار روز گذشته اسرائیل به منطقه رفح که بیش از ۱۰۰ نفر را به شهادت رساندند؛ تصریح کرد: همین حمایت‌ها موجب گستاخی اسرائیل شده و مدعی است که از چیزی نمی‌هراسد و همینطور اقدام به بمباران و نسل کشی قرن می‌کند. اما کشور‌های حامی این حکومت جعلی بدانند که این اتفاق برای همیشه تداوم نخواهد داشت و آنها نیز به ورطه نابودی کشیده خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به این کشور‌ها یادآور شد: چشمهایتان را باز کنید و جنبش بزرگ دانشجویان حامی فلسطین را ببینید؛ جایگاه دولت را در افکار عمومی تان ببینید و مشاهده کنید که چطور دولت تان با حمایت هایتان از اسرائیل منفور ملت هایتان شده است. دیدیم که در جریان تظاهرات‌های گسترده، یک خبرنگار عقب افتاده و خودفروخته ای، اقدام به انعکاس خیابان‌های خالی از تظاهرات کرده، اما دیدیم که در پس این اتفاق، چه بوده است.

وی ادامه داد: با همه این تبلیغات گسترده و مسمومی که داشته و دارند؛ می‌بینم از دل دانشجویانشان، اساتید‌های دانشگاهشان و ملت هایشان حمایت از مظلوم می‌جوشد و این حرکت‌ها بالاخره دامن گیر آنها خواهند شد و قطعاً به جایی خواهد رسید که به خواسته‌های ملتشان تن دهند.

چمران در پایان تأکید کرد: هیچ یک از مردم دنیا این وحشی گری قرن ۲۱ ام را نمی‌پذیرند و امیدواریم به زودی شاهد پیروزی ملت فلسطین و سقوط هرچه زودتر حکومت غاصب و کودک کش اسرائیل باشیم؛ ان شاء الله.

نیمی از جمعیت تهران مستأجر هستند

همچنینی مهدی اقراریان در همین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: وارد فصل جابجایی منازل شده ایم و بر اساس آخرین آمار نیمی از جمعیت تهران مستأجر هستند. هیچ برنامه مؤثری در مدیریت بازار اجاره نشینی وجود ندارد و یکی از مهمترین چالش‌های نیمی از جمعیت پایتخت معضل اجاره نشینی است که امیدواریم تدبیری در این زمینه اندیشیده شود. امیدواریم مجلس و دولت جدید فرصت را غنیمت بشمارند و معضل اجاره نشینی را جدی ببینند.

وی با اشاره به آشفتگی مدیریتی در شهرداری منطقه یک و ادعای خشک شدن تعمدی برخی درختان در این منطقه، یادآور شد: پای درختان سیمان می‌ریزند و درختان را خشک می‌کنند. اینکه ساختمان در حال ساخت چگونه مجوز گرفته نیز جای سوال دارد که مطرح خواهم کرد.

اقراریان با بیان اینکه سازه‌ای زیر یکی از پل‌های بزرگراه شهید صیاد شیرازی ساخته شده است تاکید کرد: یک فروشگاه ایجاد شده که جای پارک نیز برای آن وجود ندارد. نباید شهرداری برای منافع کوتاه مدت و به هر قیمتی چنین اقدامی انجام دهد. باید در این زمینه فکر اساسی کرد. در این دوره شاهد اقدامات عجیب و غریبی هستیم و اساتید شهرسازی و معماری نسبت به اتفاقات دوره مدیریت آقای زاکانی تذکرات جدی دارند.

وی افزود: خواسته یا ناخواسته و به دلایلی که ما نمی‌توانیم عنوان کنیم، کار‌هایی انجام می‌دهند که امیدواریم روند اصلاح شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته