دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده به ایمنی و اقتصاد شهر کمک می‌کند

بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده به ایمنی و اقتصاد شهر کمک می‌کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: همواره موضوع عرضه و تقاضاست که روی قیمت‌ها اثر می‌گذارد؛ لذا هرچه بتوانیم عرضه مسکن را بالا ببریم تقاضا و قیمت کاهش خواهد یافت.
کد خبر : 914162

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه بافت فرسوده یکی از دغدغه‌های همیشگی مدیریت شهری است، اظهار کرد: برای ایمنی شهر این نیاز احساس می شود که بافت فرسوده به بافت پایدار تبدیل شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، بازآفرینی شهری به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دوره ششم مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته است.

صادقی با بیان اینکه بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده هم به توسعه شهر و هم به ایمنی و اقتصاد شهر کمک می کند، یادآور شد: یکی از مشکلات موجود در تهران اجاره بهای بالای واحدهای مسکونی است و همواره موضوع عرضه و تقاضاست که روی قیمت‌ها اثر می‌گذارد؛ لذا هرچه بتوانیم عرضه را بالا ببریم تقاضا و قیمت کاهش خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه ما با کمبود مسکن در حوزه اجاره و حتی فروش رو به رو هستیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد به عنوان مافیای مسکن، به ساخت و ساز می‌پردازند و خانه های خالی را اجاره نمی‌دهند. یکی از وظایف وزارت اقتصاد این بوده که خانه‌های خالی را شناسایی کند. بارها گفتیم که این مسئولیت را به شهرداری واگذار کند و این اقدام را انجام نداده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: چنین اتفاقاتی منجر به تورم و افزایش قیمت مسکن و اجاره بهای آن شده است. امیدواریم طرحی که شهرداری در راستای تحقق سیاست‌های دولت کارسازی کرده به نتیجه برسد و نوسازی بافت فرسوده نیز حاصل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته