دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1403 - 10:51
در گفت‌وگو با آنا؛

قوچان‌نژاد: تیم ملی والیبال بزرگ‌تر ندارد/ درباره غیبت مرادی حقیقت‌گویی شود

قوچان‌نژاد: تیم ملی والیبال بزرگ‌تر ندارد  درباره غیبت مرادی حقیقت‌گویی شود
کارشناس والیبال گفت: تیم ملی بزرگ‌تر درون زمین ندارد تا انرژی و انگیزه بازیکنان را برای بردن تهییج کند.  
کد خبر : 913650

جبار قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه تیم ملی والیبال ایران در هفته اول لیگ ملت‌ها از چهار بازی فقط یک امتیاز گرفت، اظهار کرد: با تمام احترامی که برای تیم ملی قائل هستم ولی جای خالی یک مدیر مانند سعید معروف درون زمین مشهود است و متأسفانه در تمامی سال‌هایی که معروف به خوبی تیم ملی را در زمین مدیریت می‌کرد به این موضوع اشاره شد که باید جایگزین او را بسازیم، اما این کار صورت نگرفت. تیم ملی والیبال ایران بدون خلاقیت بازی می‌کند و بازیکنی مثل معروف می‌خواهد تا زمانی که بازی گره می‌خورد به تیم کمک کند. میلاد عبادی‌پور بازیکن باتجربه و محجوبی است که بزرگ‌تر تیم است ولی فاصله میان او و معروف حس می‌شود. جای خالی معروف پر نشده و البته برای سید محمد موسوی هم جایگزینی پیدا نکردیم.

پشتوانه سازی را هرچه زودتر آغاز کنیم 

وی ادامه داد: در مباحث فنی ایراد‌هایی به تیم ملی وارد است که با برگزاری چندین دیدار تدارکاتی می‌شد تا حدود زیادی ضعف‌ها را برطرف کرد. به عنوان مثال در زدن سرویس‌های پرشی سرعتی قدرتی مشکل داریم. روی این موضوع کار نکرده‌ایم در حالی که یک نیاز است. باید پشتوانه سازی را هرچه زودتر آغاز کنیم و مربیان سازنده‌ای داشته باشیم تا اصول سرویس‌های پرشی را طبق استاندارد‌های روز دنیا به نسل بعدی والیبال بیاموزد. سرویس خوب یک حمله محسوب می‌شود که چنین حمله‌ای را از دست داده‌ایم. در هفته اول لیگ ملت‌ها، در برنامه‌های تدافعی به خصوص دفاع عقب زمین خیلی ضعیف بودیم. این موارد دلایل باخت ماست و امیدوارم حداقل در بازی‌های دو هفته آینده لیگ ملت‌ها، بتوانیم شکست‌هایی را که داشتیم جبران کنیم و در پایان مرحله گروهی رتبه خوبی را به دست آوریم.

متأسفانه زمان را از دست دادیم

کارشناس والیبال در مورد اینکه هشدار‌ها درباره انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال در زمان مناسب جدی گرفته نشد و در ناکامی‌های هفته اول کمبود زمان مائوریسیو موتا پائز برای شناخت از تیم ملی مطرح شده است، عنوان کرد: در بحث زمان برای انتخاب سرمربی، متأسفانه زمان را از دست دادیم و پائز فرصت نکرد تا مسابقات لیگ برتر والیبال را ببیند. اردو‌های بیشتر، هماهنگی میان بازیکنانی که مورد نظر سرمربی بودند، حتی خلق و خوی سرمربی و بازیکنان با همدیگر هماهنگ می‌شد. بازی‌های تدارکاتی نیاز داشتیم، اما در این زمینه‌ها کوتاهی صورت گرفته شد و الان نتیجه فرصت سوزی را می‌بینیم. از طرفی پشتوانه سازی نشده، تیم ملی جوان است و وقتی فرصت هماهنگی از طریق بازی‌های تدارکاتی داده نشده، طبیعی است که این تیم در جریان مسابقات بهتر می‌شود، اما تا زمانی که به شرایط مطلوب برسد امتیازات زیادی را از دست می‌دهد.

تیم ملی بزرگ‌تر درون زمین ندارد

وی خاطرنشان کرد: والیبال ایران نیاز به مربیان سازنده‌ای مانند خولیو ولاسکو آرژانتینی و ایوان بوگانیکف لتونیایی دارد که نسل‌های خوبی را برای والیبال ایران ساختند. استعدادیابی بسیار خوبی شد و برای امروز هم باید مربی سازنده‌ای بیاوریم تا نظم، دیسیپلین و اصول استاندارد والیبال را به نسل بعدی ایران یاد بدهد. همیشه عادت کرده‌ایم زمان را بشیم، الان را از دست می‌دهیم و آینده را هم نداریم. الان را برنامه‌ریزی کنیم تا نسل بعدی ساخته شود، حتی اگر مسابقات امسال و یکی دو سال آینده را از دست بدهیم. اصرار به پشتوانه سازی دارم و طبیعی است در غیاب امیر غفور و سید محمد موسوی در لیگ ملت‌های امسال به مشکل بخوریم. در هفته اول لیگ ملت‌ها شاهد بودیم که تنها قدرت جوانی چاره گشا نبود. پختگی و تجربه و میدان دیدن در سطح لیگ ملت‌ها اثرگذاری زیادی دارد. با احترام به میلاد عبادی پور، اما تیم ملی بزرگ‌تر درون زمین ندارد تا انرژی و انگیزه بازیکنان را برای بردن تهییج کند.  

در مورد مرادی شفاف سازی شود

قوچان نژاد درباره اینکه مسائل مدیریتی تا چه اندازه در عملکرد تیم ملی تأثیر گذاشت، چون غیبت وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون و سرپرست تیم ملی که باعث شد امیر خوش خبر بلافاصله جایگزین وی شود، تصریح کرد: من اطلاعاتی در مورد دلیل غیبت مرادی ندارم ولی هیچ چیزی بهتر از شفاف سازی و حقیقت گویی نیست. هر اتفاقی برای مرادی افتاده باید به رسانه‌ها گفته شود. اگر با هماهنگی فدراسیون هم مرادی همراه تیم ملی به برزیل نرفته، به نظرم در این مقطع که تیم ملی نیاز داشت همه در کنارش باشند به صلاح نبود که مرادی با تیم نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته