دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1403 - 14:50

قوچان نژاد: پائز تجربه سرمربیگری را در لیگ ملت‌ها ندارد/ باور برتری مقابل حریفان را از دست داده‌ایم

قوچان نژاد: پائز تجربه سرمربیگری را در لیگ ملت‌ها ندارد  باور برتری مقابل حریفان را از دست داده‌ایم
کارشناس والیبال گفت: باور برتری مقابل حریفان را کمی از دست داده‌ایم، اما باید با خودباوری به مصاف رقبا برویم و بدانیم که می‌توانیم برابر حریفان خود برنده شویم.
کد خبر : 915410

جبار قوچان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه تیم ملی والیبال ایران در ۵ دیدار خود در لیگ ملت‌ها متحمل ۵ شکست شده، اظهار کرد: تیم ملی ایران قطعاً نیاز به بازیکنان با تجربه‌ای مانند امیر غفور، سید محمد موسوی و یک دو بازیکن با تجربه دیگر داشت. با احترام به میلاد عبادی‌پور که از بازیکن با تجربه همراه تیم است. از آن طرف ضمن احترام به پاسور‌های تیم ملی، ولی با توجه به اینکه دیگر سعید معروف در کنار تیم نیست، ایلشن داوودی و عرشیا بهنژاد حتماً با تیم ملی می‌رفتند نه اینکه در هفته دوم بازی‌ها چنین موضوعی عنوان شود.  

فدراسیون والیبال به دنبال کار بنیادی باشد

وی ادامه داد: فدراسیون والیبال باید یک مربی بزرگ و به روز دنیا را بدون توجه به نتایج کوتاه مدت و مقطعی استخدام کند. رئیس فدراسیون از اصلی که دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم تا آیندگان بخورند، استفاده کند. مربی بزرگ دنیا برای تربیت نسل آینده مشغول به کار شود، تا در آینده نسل طلایی جدیدی ساخته شود. این مربی مسائل اخلاقی و نظم و انضباط را هم به بازیکنان پایه بیاموزد. ما در زدن سرویس‌های پرشی قدرتی سرعتی مشکل داریم در حالی که سرویس یک حربه برای حمله به رقباست. از آن طرف در دریافت اول سرویس‌های رقبا دچار مشکل هستیم. طرح و برنامه‌ای برای استفاده از توپ‌های سوم نداریم. شاید سه تا چهار سال طول بکشد اما افکار عمومی تشخیص می‌دهد که فدراسیون والیبال به دنبال اجرای کاری بنیادی است. یک مربی می‌خواهیم که پاسور تربیت کند و عیب ندارد که بابت این کارها هزینه می‌شود اما در آینده به نتایج خوبی می‌رسیم.

نافی زحمات تیم ملی نیستم

کارشناس والیبال یادآور شد: به طور تقریبی می‌دانستیم از ۱۲ بازی لیگ ملت‌ها برتری در ۸ تا ۹ بازی خیلی دشوار بود. جسارت بازیکنان نوجوان ما در لیگ برتر مشهود بود. داوودی و بهنژاد بازی‌های بسیار خوبی انجام دادند. یکی از نکات برجسته در پست پاسور داشتن شهامت و جسارت است. تجربه گران سنگ و ارزشمندی را از نوجوانان آینده دار والیبال خود گرفتیم. نافی این نیستیم که تمامی اعضای تیم زحمت کشیدند نیستم ولی خلاً به وجود آمد، جایگزین نساخته بودیم و به همین خاطر سال گذشته هم نتایج ضعیفی گرفتیم و نتوانستیم برنامه‌ریزی خوبی برای مسابقات امسال کنیم. از این طرف قصد بی‌احترامی به مائوریسیو موتا پائز نداریم، اما او تجربه لازم برای سرمربیگری در لیگ ملت‌های والیبال نداشت. مجموع این عوامل منجر به این شده که شانس صعود به المپیک را از دست بدهیم.

باور برتری مقابل حریفان را از دست داده‌ایم

قوچان نژاد در خصوص اینکه به نظرش تیم ملی والیبال می‌تواند تا پایان این دوره از لیگ ملت‌ها صاحب پیروزی شود، عنوان کرد: امیدوارم چنین اتفاقی رخ دهد، چون وقتی یک تیم در فلات باخت می‌افتد و به آن عادت می‌کند، سخت می‌تواند خود را به مسیر پیروزی بازگرداند. برتری هم اعتماد به نفس می‌دهد ولی به رغم همه تلاش‌ها و زحماتی که در تیم ملی کشیده می‌شود، باور برتری مقابل حریفان را کمی از دست داده‌ایم، اما باید با خودباوری به مصاف رقبا برویم و بدانیم که می‌توانیم برابر حریفان خود برنده شویم. بالاخره دوست نداریم تا رنکینگ تیم ملی بدتر از قبل شود و در آینده برای حضور در مسابقات سطح یک دنیا، دچار مشکل جدی شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته