دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1403 - 10:23

رویترز: مذاکرات آتش‌بس این هفته از سرگرفته می‌شود

رویترز: مذاکرات آتش‌بس این هفته از سرگرفته می‌شود
یک رسانه غربی به نقل از منبعی ناشناس، از احتمال احیای مذاکرات آتش‌بس غزه طی هفته میلادی پیش‌رو خبر داد.
کد خبر : 913425

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «رویترز» به نقل از یک منبع آگاه از خوش‌بینی به چشم‌انداز ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گفته این منبع ناشناس، بعد از دیدار اخیر رؤسای موساد، سیا و نخست‌وزیر قطر، قرار بر این شد که مذاکرات در هفته پیش‌رو ازسر گرفته شود.

ناگفته نماند که دو روز پیش، خبری منتشر شد که از دیدار رؤسای دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل در پاریس حکایت داشت.

این منبع افزود: تصمیم بر این است که در هفته پیش رو، مذاکرات بر اساس پیشنهادهای جدید به میانجی‌گری مصر و قطر و مشارکت فعالانه آمریکا آغاز شود.

این در حالی است که حماس پیش‌تر گزارش رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر ازسرگیری مذاکرات از روز سه‌شنبه را رد کرد و گفت: تاریخ مشخصی تعیین نشده است.

هفته پیش، وبگاه خبری صهیونیستی «واللا» به نقل از منابعی گزارش داد که سران امنیتی و تیم مذاکره‌کننده اسرائیل در جلسه‌ای اعتراف کرده‌اند که باید به هر قیمتی به توافق دست پیدا کنند؛ «حتی اگر قرار باشد پیشنهاد اخیر حماس بررسی شود و امتیازات بیشتری نیز بدهیم.»

روزنامه اسرائیلی «هاآرتض» نیز به نقل از منابع سیاسی گزارش داد که «تیم مذاکره‌کننده مجوز دارد تا در جریان مذاکرات تبادل اسرا، نرمش بیشتری از خود نشان دهد». این روزنامه اما درعین‌حال مدعی شد که احتمال حصول این توافق، در آینده نزدیک، «اندک» است، ولی «برآورد نهایی این است که پیشرفت در مذاکرات تبادل، کُند و تدریجی خواهد بود».

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته