دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1403 - 08:01

پولیتیکو: آمریکا نگران قدرت گرفتن حماس در دوره پساجنگ است

پولیتیکو: آمریکا نگران قدرت گرفتن حماس در دوره پساجنگ است
آنگونه که از گزارش‌ها برمی‎‌آید، واشینگتن نگران است رژیم صهیونیستی فرصت پیروزی در جنگ غزه را به شکل فاجعه‌باری از دست بدهد و حماس قدرت خود را بازیابی کند.
کد خبر : 912828

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مقام‌های آمریکایی به نشریه پولیتیکو گفتند که دولت واشینگتن نگران است رژیم صهیونیستی فرصت پیروزی در جنگ غزه را به شکل فاجعه‌باری از دست بدهد.

به  گفته این منابع، در حال حاضر (رژیم) اسرائیل نتوانسته است کنترل بخش‌هایی از غزه را که پیش‌تر پاک‌سازی کرده بود، حفظ کند.

آن‌ها در استدلال دلیل نگرانی خود افزودند: «اسرائیل با بمباران گسترده نوار غزه، جهان را علیه خود برانگیخت. دولت بایدن می‌ترسد که اسرائیل به طرز فاجعه‌باری فرصت خود را برای پیروزی بر حماس از دست بدهد».

همچنین، پولیتیکو به نقل از یک منبع اطلاعاتی آمریکا نوشت: ما نگران توانایی حماس برای استخدام هزاران جنگجو در جنگ غزه هستیم.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته