دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1403 - 04:08
آخرین اخبار از وقوع سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور/۲؛

نشانه‌ها از شهادت همه‌ سرنشینان بالگرد حکایت دارد+ عکس و فیلم

نشانه‌ها از شهادت همه‌ سرنشینان بالگرد حکایت دارد+ عکس و فیلم
آخرین اخبار از سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه حاکیست اثر حیاتی از هیچ یک از سرنشینان این بالگرد یافت نشده است و نشانه‌ها از شهادت همه‌ آنها حکایت دارد.
کد خبر : 912359

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح روز یکشنبه، رئیس جمهور طی سفری به استان آذربایجان شرقی و نقطه مرزی برای افتتاح یک سد مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان می‌رود.

سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه مراسمات را به جا می‌آوردند و اخبار به صورت عادی مخابره می‌شود؛ اما ناگهان اخبار تغییر می‌کند.

خبرهایی از وقوع سانحه برای یکی از بالگردهای همراه رئیس‌جمهور می‌آید؛ دقایقی پس از این خبر وزیر کشور آن را تایید کرد و از حرکت نیروهای امدادی به سمت محل سقوط بالگرد خبر داد.

چشم‌ها اما به صفحه اخبار دوخته شده و مردم ایران همچنان منتظر خبری از رئیس جمهور هستند.

در آغازین ساعات روز دوشنبه همچنان عملیات جستجو به صورت هوایی و زمینی توسط نیروهای نظامی، انتظامی، امدادی و مردمی ادامه دارد.

 

 

اخبار عملیات امداد را در زیر بخوانید.

گسترش عملیات جستجو از چند جبهه مختلف برای دستیابی به بالگرد حامل رئیس جمهور

با افزایش تیم‌های امدادی، مردمی، بسیجیان و نیروهای مسلح در منطقه سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، عملیات جستجو از چند جبهه مختلف برای دستیابی به بالگرد گسترش یافت.

هم‌اکنون نیروهای جدید امدادی استان‌های معین آذربایجان شرقی به منطقه گسیل شده‌اند تا در روند عملیات جستجو توقفی ایجاد نشود و نیروهای تازه نفس به محل های مورد نظر منتقل شده‌اند.

از طرفی بسیاری از نیروهای بومی و کسانی که آشنایی کاملی به جنگل های ارسباران دارند خود را به منططقه رسانده‌اند تا در کنار نیروهای امدادی بتواند عملیات جستجو را سرعت ببخشند.

برخی وزرا، معانین رئیس جمهور، فرماندهان ارشد سپاه، ارتش و فراجا در منطقه حضور دارند و ضمن رصد کامل اوضاع، در جلسات مختلف و پی در پی ضمن بررسی آخرین وضعیت امدادرسانی، راهکارهای جدیدی برای تسریع در عملیات ارائه می‌دهند.

با وجود گذشت 12 ساعت از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، هیچ کدام از مقامات لشکری و کشوری حاضر در منطقه آرام و قرار نداشته و مدام پیگیر وضعیت رئیس جمهور هستند.

هم‌اکنون سرمای هوا به منفی صفر درجه رسیده و فشار مضاعفی را بر نیروهای امدادی تحمیل کرده اما هیچگونه توقفی در عملیات جستجو صورت نگرفته و عملیات با شدت بیشتر ادامه دارد.

مختصات محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور مشخص شد

بر اساس اعلام منابع میدانی، مختصات دقیق موقعیت جغرافیایی بالگرد سانحه دیده حامل رئیس جمهور با پایش هوایی منطقه مشخص شد.

تیم‌های عملیاتی و امدادی هم‌اکنون در مسیر عزیمت به نقطه تایید شده سانحه به نام طویل هستند.

این خبر هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده است.

تصاویر سه‌بعدی از محل برخورد 

اعزام ۷۳ تیم امدادی به «طویل» محل احتمالی سقوط بالگرد

ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه‌ شماره ۵، آخرین اقدامات جست‌وجو در سانحه بالگرد رئیس جمهوری را اعلام کرد.

۱. با توجه به شناسایی ۲ نقطه حرارتی توسط پهباد ترکیه‌ای در روستای طویل، تیم‌های امدادی هلال‌احمر به سمت محل احتمالی فرود بالگرد حامل رئيس جمهور و همراهانش در حرکت هستند.

۲. در حال حاضر تعداد ۷۳ تیم امدادی، در منطقه جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده در روستای طویل حضور دارند که از این تعداد، ۲۳ تیم‌ آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) هستند که به همراه تجهیزات پیشرفته و تخصصی از تهران و استان‌های مجاور به منطقه وقوع حادثه اعزام شده‌اند.

۳.شرایط جوی منطقه، مه‌گرفته و بارانی بوده و عملیات جست‌وجو با وجود شرایط سخت و کاهش دید در منطقه و همچنین مخاطرات محیطی از سوی تیم‌های امدادی ادامه یافته است.

اخبار تکمیلی در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.

اعزام اولین تیم عملیات جستجو و نجات روسیه

اولین هواپیمای ایل-۷۶ وزارت اورژانس روسیه برای کمک به عملیات جستجو و نجات از فرودگاه ژوکوفسکی به مقصد تبریز در ایران برخاست.

حضور میدانی فرماندهان ارشد سپاه در منطقه

جمعی از فرماندهان ارشد سپاه و معاونین وزارت کشور با حضور در منطقه سانحه برای بالگرد رئیس جمهور در حال طراحی نقشه‌های جدید برای دستیابی سریع به محل دقیق سانحه ‌‌هستند.

نیروهای امدادی به مختصات اعلام شده پهپاد ترکیه‌ای رسیدند

نیروهای امدادی به مختصات اعلام شده پهپاد ترکیه‌ای رسیدند؛ تاکنون گزارشی از مشاهده لاشه بالگرد وجود ندارد.

‌نشانه‌ای از بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیدا نشد

تیم‌های مردمی که به مختصات اعلام شده رسیده‌اند نشانه‌ای از بالگرد حامل رئیس‌جمهور را در مختصات اعلامی پهپاد ترکیه‌ای مشاهده نکردند.

در همین زمینه فرمانده سپاه عاشورا گفت: براساس تصاویری که پهباد ترکیه‌ای مخابره کرده محل حادثه جنوب طویل است؛ ابتدا مختصات اعلامی شرق طویل را نشان می‌داد.

لاشه بالگرد پیدا شد

محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ امدادگران در حال نزدیک شدن به محل سانحه هستند

بعد از اعلام مختصات احمالی محل سانحه بالگرد رئیس جمهور، بلافاصله تیم های امدادی به محل مورد نظر رفتند اما‌ خبری از بالگرد نبود.

اما عملیات جستجو در مسیر روستای خویلار به کلم ادامه پیدا کرد.‌

اخبار غیر رسمی از پیدا شدن لاشه بالگرد در ارتفاع یک تپه حکایت دارد و تاکنون مسئولان این موضوع را رسما تایید نکرده‌اند.

کولیوند: محل بالگرد رئیس‌جمهور پیدا شد

رئیس جمیعت هلال احمر گفت: محل بالگرد رئیس‌جمهور پیدا شد. فاصله نیروها هلال احمر تا محل ۲ کیلومتر است و تا دقایقی دیگر به محل خواهند رسید. شرایط خوب نیست.

 
 اولین تصاویر کوادکوپترهای جست‌وجوگر از محل حادثه
 

تیم امداد و نجات حاضر در نزدیکی محل بالگرد سانحه‌دیده می‌گویند اثری از رد گرما مشاهده نمی‌شود و کابین سرنشینان سوخته است.

اعزام تیم های امدادی به سمت محل بالگرد سانحه دیده رئیس جمهور

 

فرمانده سپاه عاشورا: سرنوشت بالگرد و مسافران آن را نمی‌توان تایید کرد

فرمانده سپاه عاشورا در گفت‌وگویی اعلام کرد: تا دقایقی دیگر به بالگرد می‌رسیم؛ فعلاً هیچ چیز درباره سرنوشت بالگرد و مسافران آن را نمی‌توان تایید کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر: نیروهای امدادی به بقایای بالگرد رسیدند

 لحظۀ پیداشدن لاشۀ بالگرد توسط تیم پهپادی

 

کولیوند گفت: با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است.

 نشانه‌ها از شهادت همه‌ سرنشینان بالگرد حکایت دارد

متاسفانه اثر حیاتی از هیچ یک از سرنشینان این بالگرد یافت نشده است و نشانه‌ها از شهادت همه‌ی آنها حکایت دارد.

آخرین اخبار از سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه حاکیست که تلاش‌ها برای شناسایی پیکر همه شهدای این سانحه ادامه دارد و پس از شناسایی پیکر همه‌ی سرنشنیان موضوع جمع‌بندی خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور، یک نیروی سپاه انصارالمهدی، خلبان و کمک خلبان و یک مسئول فنی سرنشینان این پرواز بوده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته