دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1403 - 18:01

هواداران ترامپ فراخوان شورش دادند

هواداران ترامپ فراخوان شورش دادند
حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که از محکومیت وی در ۳۴ مورد جنایت توسط هیئت منصفه نیویورک خشمگین شده بودند، وب‌سایت‌های طرفدار ترامپ را با فراخوانی برای شورش و عقوبت خشونت‌آمیز پر کردند.
کد خبر : 914787

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اساس بررسی اجمالی رویترز از نظرات سه وب سایت همسو با ترامپ از جمله پلتفرم «تروث سوشیال» که خود ترامپ آن را ایجاد کرده است، حامیان او با انتشار ده‌ها پست آنلاین با محتوای خشونت‌آمیز به رای هیات منصفه دادگاه نیویورک پاسخ دادند.

برخی خواستار حمله به هیئت منصفه، اعدام قاضی پرونده خوان مرچان، یا جنگ داخلی آشکار و شورش مسلحانه شدند.

یکی از افراد در وبسایت «وطن‌پرستان پیروزند / Patriots.win» با تهدید خشونت‌امیز قاضی مرچان نوشت: «یکی در نیویورک که چیزی برای از دست دادن ندارد، باید به حساب مرچان برسد.» در این پست با اشاره به مهاجران غیرقانونی آمده است: «امیدوارم که یک مهاجر غیرقانونی با یک قمه به سراغ او برود.»

در سومین وب‌سایتی که رویترز بررسی کرده به نام Gateway Pundit، یکی از پوسترها پیشنهاد تیراندازی به لیبرال‌ها را داده است. در این پست آمده است: «زمان آن رسیده است که برخی از چپ‌ها را محدود کنیم. ولی این را نمی‌توان با رای گیری حل کرد.»

تهدید به خشونت و لفاظی‌های این چنینی پس از شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ اوج گرفت، در آن زمان ترامپ به دروغ ادعا کرد که رای او به سرقت رفته است. ترامپ در حالی که این روزها برای دومین بار در رسیدن به کاخ سفید تلاش می‌کند، قضات و دادستان‌های این پرونده را به عنوان ابزارهای فاسد دولت بایدن معرفی کرده است که قصد دارند راه رسیدن او به کاخ سفید را خراب کنند.

ترامپ هم پس از صدور حکم هیئت منصفه به حملات آنلاین خود علیه قضات و دادستان‌های این پرونده ادامه داد. ترامپ در پلتفورم سوشیال تروث، قاضی مرچان را فردی «بسیار غرض‌ورز» خواند و مدعی شد که حکم هیات منصفه ناعادلانه است. در پاسخ، یکی از طرفداران او تصویری از سکوی یک جلاد و طناب دار را با عنوان: «اوباش خیانتکار نظام عدلیه!!» منتشر کرد، به این مضمون که قاضی مرچان مستحق مجازات شدید همچون اعدام است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته