دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جشنواره دانشمند جوان مصطفی (ص) ۲۰۲۵ محقق می‌شود؛

اعطای 2 جایزه ۱۰ هزار دلاری به دانشمندان حوزه علوم زیستی و پزشکی

اعطای 2 جایزه ۱۰ هزار دلاری به دانشمندان حوزه علوم زیستی و پزشکی
2 جایزه ۱۰ هزار دلاری به دانشمندان حوزه علوم زیستی و پزشکی اعطا می‌شود.
کد خبر : 911068

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین دوره جایزه دانشمند جوان مصطفی (ص) در سال ۲۰۲۵ با منابع حاصل از وقف پروفسور امید فرخزاد، برگزیده دوره پنجم جایزه مصطفی (ص)، برگزار می‌شود.

این جایزه به دو دانشمند جوان زیر ۴۰ سال جهان اسلام در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی اعطا می‌شود و شامل نشان دانشمند جوان مصطفی (ص) لوح و جایزه نقدی معادل ۱۰ هزار دلار است.

نامزد‌ها تنها توسط دانشمندان برجسته یا نهاد‌های علمی ذیل می‌توانند معرفی شوند؛ دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، انجمن‌ها و قطب‌های علمی و فناوری، فرهنگستان‌ها، پارک‌های علم و فناوری. نامزد‌ها باید در حوزه‌های علم و فناوری زیستی و پزشکی فعال باشند، دانشمندان مسلمان (فارغ از تابعیت آن‎ها) و دانشمندان مقیم کشور‌های اسلامی (فارغ از مذهب)، امکان دریافت این جایزه را دارند.

همچنین مبنای محاسبه ۴۰ سال، انتهای سال اعطای جایزه است؛ برای دوره اول در سال ۲۰۲۵، متولدین سال ۱۹۸۶ به بعد می‌توانند نامزد شوند.

نهاد‌ها و دانشمندان برجسته‌ای که مایل به معرفی نامزد‌های مدنظر خود برای شرکت در این جایزه هستند تا ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ وقت دارند و آیین اعطای جایزه نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، جایزه دانشمند جوان مصطفی (ص) در راستای تشویق دانشمندان جوان جهان اسلام و ارج نهادن به دستاورد‌های تأثیرگذار آنها، به عنوان یکی از نماد‌های شایستگی و برتری علمی نسل جوان نخبه شکل گرفته است. این جایزه به صورت دوسالانه به آثاری نوآورانه در مرز‌های دانش تعلق می‌گیرد که توسط دانشمندان جوان در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد. برگزیدگان جایزه علاوه بر لوح و نشان، با دریافت مبلغی نقدی که از محل خیرین و واقفین علم و فناوری تأمین می‌شود، طی مراسمی با حضور دانشمندان و فرهیختگانی از کشور‌های مختلف، تقدیر می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته