دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط یک مقام مسئول؛

فعالیت‌های مرکز ملی هوش مصنوعی تشریح شد

فعالیت‌های مرکز ملی هوش مصنوعی تشریح شد
مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در خصوص فعالیت‌های هوش مصنوعی این معاونت توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر : 914673

محمدجواد صدری مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه هوش مصنوعی، یک حرکت پرسرعتی دارد که باید کار ویژه‌ای برای آن انجام می‌دادیم، گفت: بنابراین با حکم رئیس جمهور مرکز ملی هوش مصنوعی زیرمجموعه ستاد هوش مصنوعی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ستاد هوش مصنوعی زیر مجموعه  مرکز ملی هوش مصنوعی فعالیت می کند، ادامه داد: هوش مصنوعی چند حوزه مهم دارد یکی زیرساخت‌ها و پردازشگر‌ها هستند که اگر پردازشگر قوی نداشته باشیم این اتفاق محقق نمی‌شود.

به گفته وی، در دنیا به قدری زیرساخت ها، موضوع استراتژیکی است که شرکت‌های بزرگ آمریکایی که پردازشگر هوش مصنوعی تولید می‌کنند حتی به شرکای استراتژیک شان به عربستان نمی‌فروشند چه برسد به ما که مسائل جدی تحریمی با این کشور داریم.

وی ادامه داد: در مراکز علمی هوش مصنوعی که ایجاد شده کار‌های جدی صورت گرفته و تجهیزات خوبی وارد کشور شده و در حال ادامه یافتن است که شبکه شوند و با هم زیرساخت فوق العاده بزرگی را ایجاد کنند

صدری مهر خاطرنشان کرد: با این کار ما مجموعه‌هایی که هر کدام تعدادی پردازشگر دارند را به هم متصل می‌کنیم تا زیرساخت پردازشی در کشور داشته باشیم.

صدری مهر افزود: مسئله بعدی در حوزه هوش مصنوعی ماژول‌ها هستند؛ در ستاد مرکز ملی هوش مصنوعی بانک جدی از این ماژول‌ها ایجاد می‌شود و روز به روز ارتقا و افزایش می‌یابد و مجموعه‌های زیادی در کشور داریم که این ماژول‌ها را تولید می‌کنند. 

وی گفت: مورد سوم که مسئله مهمی است، تجمیع اطلاعات است که دیتا روی آن آنالیز شود. در مراکز ملی هوش مصنوعی فعالیت‌های بزرگی در سه حوزه تجمیع دیتا، تجمیع ماژول و تجمیع زیرساخت  می‌شود.

صدری مهر خاطر نشان کرد: همچنین هلدینگ‌های بخش خصوصی در کنار این کنسرسیوم قرار گرفته اند و این نشان می دهد حرکت کشور در حوزه هوش مصنوعی پرسرعت است. قرار است به این واسطه تجمیعی انجام شود تا زودتر از آنچه فکر می‌کردیم به نتایج بزرگ در منطقه می‌رسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته