دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دیوار بادی راه حل جدید برای تولید برق خانگی

دیوار بادی راه حل جدید برای تولید برق خانگی
یک شرکت دانش‌بنیان آمریکایی با ابداع دیواری از توربین‌های بادی، راه حل جدیدی برای تولید برق از انرژی باد در سطح شهر‌ها ابداع کرده است.
کد خبر : 915279

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، «جو دوسِت» «Joe Doucet» طراح شرکت «ایریوا» «Airiva» دیواری طراحی کرده است که قرار است تولید انرژی پاک را به مناظر شهری بیاورد. این دیوار که «اِ ویند» «Awind» نام دارد متشکل از توربین‌های بادی عمودی و مدولار و مهم‌تر از همه چشم نوازی است که می‌توان آنها را در هتل ها، ساختمان‌های اداری و واحد‌های مسکونی نصب کرد.

انرژی بادی از انرژی‌های تجدیدپذیر مهمی است که کشور‌ها در راستای کاهش اتکا به سوخت‌های فسیلی، به آن روی آورده اند. 

طرح اولیه دوسِت در سال ۲۰۲۱، دیوار توربین بادی نام داشت. طی دو سال گذشته، طراح چندین بار این مفهوم را با بیشترین تغییرات در شکل و اندازه تیغه‌ها توسعه داده و آزمایش کرده است.

این شرکت دانش‌بنیان پس از آزمایش‌های دقیق در دو تأسیسات تونل باد، ساختار مارپیچی پره‌های توربین را کارآمدترین شکل دانست. اگرچه این اولین بار نیست که از پره‌های مارپیچ شکل در یک توربین عمودی استفاده می‌شود، اما آنچه که ایریوا آن را پیشرفت مطلوب خود می‌داند چگونگی قرار دادن چندین تیغه به طور همزمان و دست یابی به حداکثر بازدهی است. آنها قصد دارند در تولید خود از ۸۰ درصد مواد بازیافتی استفاده کنند.

در یک راه اندازی استاندارد، که در آن هشت تیغه مارپیچ چیده شده است، دیوار بادی می‌تواند سالانه حدود ۲۲۰۰ کیلووات انرژی تولید کند.

دیوار بادی راه حل جدید برای تولید برق خانگی


به گفته مجریان این طرح یک خانواده متوسط آمریکایی به پنج واحد دیوار بادی نیاز دارد تا وابستگی خود به شبکه برق محلی را به طور کامل حذف کند. ابعاد هر واحد از این دیوار‌ها ۴.۲ متر در ۲.۱ متر است.

این راه حل بی صدا، مدولار است و می‌توان مجموعه‌ای از واحد‌ها را برای افزایش تولید انرژی در یک مرکز نصب کرد. مزیت سیستم‌های انرژی پراکنده این است که از آنجایی که در نزدیکی محل مصرف تولید می‌شوند، تلفات انرژی کمتری را در طول انتقال دارند.

البته این شرکت دانش بنیان به دنبال مشتریان مسکونی برای خرید محصول خود نیست. از زمانی که این مفهوم برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد، شرکت ها، موسسات عمومی و شرکت‌های املاک و مستغلات مشتاق نصب آن در محل خود بودند.

این شرکت هنوز تا نصب تجاری واحد‌های دیوار بادی خود فاصله دارد و ممکن است با آزمایش‌های سفارشی اواخر امسال، اولین سفارش‌ها در سال ۲۰۲۵ وارد بازار شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته