دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

گلایه یک ناشر از تخصیص فضا در محیط نمایشگاه کتاب/ اندیشه‌های «عین صاد» همچنان بین جوانان پرمخاطب است

گلایه یک ناشر از تخصیص فضا در محیط نمایشگاه کتاب  اندیشه‌های «عین صاد» همچنان بین جوانان پرمخاطب است
چند سالی هست که آمار پرفروش‌های نمایشگاه منتشر و در بخش پرفروش‌ترین نویسنده، معمولاً مرحوم استاد علی صفایی حائری جزء شخصیت‌های نویسنده برتر نمایشگاه کتاب معرفی می‌شود.
کد خبر : 910836

حجت‌الاسلام محمدعلی علی‌گو معاون پژوهش انتشارات لیلةالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره برنامه این نشر که ناشر ویژه استاد مرحوم آیت الله علی صفایی حائری است، گفت: انتشارات لیله القدر در نمایشگاه کتاب امسال هم مثل سال‌های گذشته حضور فعالی خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم مانند سال‌های گذشته یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های نمایشگاه باشیم.

وی افزود: چند سالی هست که آمار پرفروش‌های نمایشگاه منتشر می‌شود و در بخش پرفروش‌ترین نویسنده معمولا مرحوم استاد علی صفایی حائری جزء شخصیت‌های نویسنده پرفروش و برتر نمایشگاه کتاب است.

علی گو درباره برنامه‌های این نشر اظهار کرد: باز هم مثل چند سال اخیر ما درنمایشگاه کتاب رونمایی از کتاب‌های جدیدمان را داریم  و کتابی که امسال می‌خواهیم رونمایی کنیم ، کتاب مدیریت و سازندگی هست؛ کتابی حدود ۱۷۰ صفحه که از مجموعه سخنرانی‌های مرحوم استاد گردآوری شده است. در این کتاب مرحوم استاد صفایی مدیریت‌های در واقع غیر دینی را که خودشان به آنها می گویند مدیریت‌های سازمانی و سازماندهی‌های سازمانی را با مدیریت‌های اسلامی مقایسه می‌کنند و به بررسی اصولشان می‌پردازند و اصول هر یک را می‌شمارند و نشان می دهند که فقط یک پسوند اسلامی پشت سر مدیریت گذاشتن مدیریت را اسلامی نمی کند بلکه از متن آیات و روایات ما و از متن سنت مدیران اسلامی ما که معصومین باشند، اهداف و مبانی و روش هایی استخراج می‌شود که اساساً نوع مدیریت را متحول می‌کند.

معاون پژوهش انتشارات لیلةالقدر گفت: امیدواریم بتوانیم در این نمایشگاه با حضوراقشار مختلف مردم خصوصاً جوان‌های عزیز که الحمدالله نگاه مثبت و استقبال کم نظیری از مجموعه اندیشه استاد صفایی دارند، حضور پرباری داشته باشیم. البته تلاش زیادی کردیم که بتوانیم مشکل اساسی هر ساله مان را رفع بکنیم. مرحوم آیت الله صفایی یک رمان نویس نیست بلکه اندیشمند است و وقتی که به یک اندیشمند دینی که جوان‌ها به سراغش می‌آیند و استقبال می‌شود، باید به او عنایت ویژه بکنیم.

علی گو در ادامه با انتقاد از فضای اختصاص داده شده به این نشر در سال‌های گذشته افزود: در دادن امکانات و استفاده از مکان‌های عمومی باید توجه کرد که این فضا در راستا و در واقع ترویج آن اندیشه است .متاسفانه ما هر ساله مشکل فضا در نمایشگاه کتاب داریم و به غیر از اینکه سال‌های زیادی غرفه‌مان جاهای بسیار کور و با دسترسی بسیار سخت بود، محیطی که به ما اختصاص داده می‌شد اصلاً در شأن  اندیشمندی در این سطح و تراز با این سطح از استقبال نیست و چون ما مراجعان جوان زیادی داریم که پرسش دارند و می‌خواهند گفت‌وگو کنند، ما هم ظرفیت گفت‌وگو داریم و اساتید زیادی در مجموعه ما هستند و لطف می‌کنند به نمایشگاه می‌آیند و وقت می‌گذارند و وظیفه خودشان می‌دانند که در راستای ترویج اندیشه استاد وقت بگذارند. ولی متاسفانه ما فضای کافی در اختیار نداریم و همه باید سرپا بیرون غرفه بایستند. این موقعیت اصلا زیبنده فضای نمایشگاه نیست در حالی که اگر محیط و فضای مناسبی در اختیار ما قرار داده شود، بیشتر می‌توانیم خدمت رسانی و افراد بیشتری را با اندیشه استاد آشنا بکنیم و بیشتر می‌توانیم وظیفه الهیمان را در ترویج اندیشه دینی انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته