دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

یافته‌های جالب از شهر باستانی مدفون در ایتالیا/ کودکانی که خشونت را به تصویر کشیدند

یافته‌های جالب از شهر باستانی مدفون در ایتالیا  کودکانی که خشونت را به تصویر کشیدند
یافته‌های جالبی درباره خشونت علیه کودکان در شهر باستانی «پمپئی» در ایتالیا کشف شده است.
کد خبر : 915351

 به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به تازگی دیوارنگاره‌های از شهر تاریخی «پمپئی» در ایتالیا کشف شده که نتیجه جالب و قابل توجهی برای باستان شناسان داشته است. به گزارش «سی ان ان»، این دیوارنگاره‌ها شامل طرح‌های کودکانه از صحنه‌های خشونت‌آمیز گلادیاتور‌ها و شکارچیان در حال نبرد با حیوانات است. دیوار نوشته‌هایی که به نوعی با رمزگشایی از آنها می‌توان به اعماق تاریخ دست یافت.

تصور می‌شود که این نقاشی‌ها قبل از فوران کوه «وزوویوس» در سال ۷۹ بعد از میلاد توسط کودکان پنج تا هفت ساله کشیده شده باشند. کارشناسان می‌گویند که این تصاویر نشان می‌دهد که حتی کودکان در دوران باستان نیز در معرض خشونت شدید قرار داشتند.

یافته‌های جالب از شهر باستانی مدفون در ایتالیا/ کودکانی که خشونت را به تصویر کشیدند

گابریل زوکتریگل در بیانیه‌ای درباره آخرین کشف در پمپئی گفت: به نظر می‌رسد در معرض خشونت قرار گرفتن کودکان فقط مربوط به زمان حال نیست که بیشتر در مورد بازی‌های ویدئویی و شبکه‌های اجتماعی صدق می‌کند. تفاوت این است که در زمان‌های قدیم خونریزی در این عرصه واقعی بود و تعداد کمی آن را مشکلی با عواقب احتمالی بر رشد روانی-ذهنی کودکان می‌دانستند.

این نقاشی‌ها صحنه‌ی مبارزه دو گلادیاتور با نیزه‌هایی در دست را به تصویر می‌کشد. در همان نزدیکی سر یک پرنده شکاری قرار دارد که باستان شناسان می‌گویند ممکن است یک عقاب باشد. طبق توضیحات مسئولان این محل باستانی، یک صحنه بوکس نیز وجود دارد که در آن هر دو بوکسور به نظر می‌رسد در حال «ناک اوت» روی زمین دراز کشیده اند.

یافته‌های جالب از شهر باستانی مدفون در ایتالیا/ کودکانی که خشونت را به تصویر کشیدند

پارک پمپئی همکاری خود را با بخش روانپزشکی کودکان در دانشگاه فدریکو دوم ناپل برای مطالعه هنر کودکان آغاز کرده است. تاکنون آنها مشخص کرده‌اند که این نقاشی‌ها احتمالا به واسطه مشاهده مستقیم کودکان کشیده شده است. محققان این دانشگاه می‌گویند که احتمالا یک یا چند نفر از کودکانی که در این حیاط، در میان آشپزخانه‌ها و تخت‌های گل برای پرورش سبزیجات بازی می‌کردند، شاهد دعوا در سالن آمفی‌تئاتر بوده‌اند؛ بنابراین آنها با نوعی خشونت مواجه شده‌اند که می‌تواند شامل اعدام نیز باشد.

علاوه بر نقاشی‌ها، باستان‌شناسان بقایای سنگ‌شده مرد و زنی را کشف کردند که هنگام فوران آتشفشان از بین رفتند. براساس مصالح ساختمانی یاد شده، این زوج در مقابل خانه‌ای پیدا شدند که در حال بازسازی بود. حفاری‌های جدید در واقع بخشی از یک طرح گسترده برای نجات محوطه باستانی پمپئی است. این در حالی است که طی سال‌های گذشته توجهی چندانی به این محل نمی‌شد و برخی از بخش‌های آن در معرض فروریختن قرار داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته