دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تا بامداد امروز صورت گرفت؛

ورود ۲۰۳ پرواز حجاج ایرانی به فرودگاه مدینه و ۱۰۷ پرواز به فرودگاه جده+ فیلم

ورود ۲۰۳ پرواز حجاج ایرانی به فرودگاه مدینه و ۱۰۷ پرواز به فرودگاه جده+ فیلم
تاکنون حدود ۷۰ هزار زائر ایرانی یعنی نزدیک به ۸۰ درصد حجاج  کشورمان وارد سرزمین وحی شده اند و اعزام زائران باقیمانده درحال انجام است.
کد خبر : 915412

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شروع پروازهای کاروان های ایرانی به عربستان از بامداد 24 اردیبهشت ماه به مقصد شهر پیامبر انجام شد و در حال حاضر به دو فرودگاه مدینه و جده ادامه دارد و تا هفته آینده پایان می یابد.

دربازه زمانی تا بامداد امروز 16 خرداد ماه 335 کاروان از کشورمان وارد مدینه منوره شده اند و جمعیت ورودی به این شهر بالغ بر 46 هزار و 126 نفر می باشد که از این تعداد اکنون حدود 10 هزار نفر در شهر پیامبر (ص) حضور دارند.

زائران مدینه قبل پس از 5 روز اقامت در شهر پیامبر، در میقات شجره احرام می بندند و با قطارسریع السیر حرمین راهی مکه مکرمه می شوند که از تعداد ورودی ها به مدینه منوره، تاکنون 36 هزار و 127 نفر به مکه رهسپار شده‌اند.

با ورود زائران ایرانی از مدینه و جده به مکه وضعیت حضور حجاج کشورمان در جوار بیت الله الحرام بگونه ای است که درحال حاضر 59 هزار497 زائر در شهر مکه حضور دارند که 23 هزار و 370 نفر آنان از طریق فرودگاه جده به مکه مکرمه وارد شده اند.

درحال حاضر 433 کاروان ایرانی در بیش از 60 هتل مکه مکرمه مستقر شده اند و در روزهای آینده با نزذیک شدن به ایام تشریق تمامی زائران کشورمان در مکه مکرمه حضور خواهند داشت.

ازابتدای اعزام های حج تا بامداد امروز 203 پرواز به فرودگاه مدینه و 107 پرواز به فرودگاه جده صورت گرفته است.

گفتنی است امسال برای نخستین بار تمامی زائران ایرانی  مدینه قبل و مدینه بعد فاصله این شهر تا مکه و بالعکس را با قطار در بازه زمانی حدود  2 ساعت و 15 دقیقه طی می کنند که این مدت زمان در گذشته با اتوبوس طی 8 ساعت انجام می شد.
بر اساس این گزارش،  پروازهای هواپیمایی کشورمان به مقصد دو فرودگاه مدینه و جده در حال انجام است. امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از ایران در حج تمتع شرکت می کنند که اعزام آنها طبق اعلام سازمان هواپیمایی تا ۱۸ تیرماه ادامه خواهد داشت.

طبق تقویم عربستان، موسم حج 1403 از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته