دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آخرین وضعیت پزشکی زائران ایرانی در سرزمین وحی

آخرین وضعیت پزشکی زائران ایرانی در سرزمین وحی
رئیس ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت با اشاره به وضعیت پزشکی حجاج ایرانی گفت: بیش از صد هزار مورد خدمات پزشکی به زائران سرزمین وحی ارائه شده است.
کد خبر : 915225

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر که در سرزمین وحی بسر می‌برد ، با اشاره به تدارک امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی ویژه ایام تشریق تصریح کرد: تمامی ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی به حجاج درایام تشریق فراهم شده است و با توجه به گرمای ۴١ و ۴٢ درجه کشورعربستان، زائران سرزمین وحی به توصیه‌های پزشکان برای پیشگیری از گرمازدگی، توجه ویژه داشته باشند.

وی همچنین از ارائه  بیش از 100900 مورد خدمات پزشکی به زائران سرزمین وحی تا غروب دوشنبه(14 خرداد) خبر داد.

بگفته وی بیش از 74200 مورد خدمات در مکه و بیش از 26600 مورد هم در مدینه به زائران ضیوف الرحمان ارائه شده است .

وی تعداد ویزیت در درمانگاههای ایرانی در مکه و مدینه نزدیک به 16 هزار مورد  عنوان کرد وافزود: علاوه بر این 2968  مورد ویزیت تخصصی  و 43523 مورد ویزیت هم در مطب های مجموعه ها انجام شده است.

بگفته مرعشی دراین مدت همچنین 4381 مورد خدمات پاراکلینیک، 29200 مورد خدمات پرستاری، 29200 مورد خدمات بستری و 2556 مورد خدمات مددکاری و امداد و انتقال برای زائران انجام شده است.

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت ادامه داد که  15  بیمار هم در بیمارستان های سعودی و 25 بیمار دیگر در بیمارستان و درمانگاه مرکزی هلال احمر در مکه و مدینه بستری و از خدمات در مانی بهره مند می شوند. 

بگفته وی زائران در شرایط جسمی قابل قبولی قرار دارند و ارائه خدمات درمانی به  زائران کاروان ها در شهر پیامبر و مکه مکرمه تا پایان عملیات حج ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته