دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت:

حضور فعال در رویدادهای بین المللی، در توسعه و ترویج طب ایرانی موثر است

حضور فعال در رویدادهای بین المللی، در توسعه و ترویج طب ایرانی موثر است
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، حضور فعال در رویدادهای بین المللی، در توسعه و ترویج طب ایرانی را موثر عنوان کرد.
کد خبر : 900647

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نفیسه حسینی یکتا، با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت اظهار کرد: این همایش با محوریت برنامه سلامت خانواده و ادغام آموزش در نظام سلامت، فرصتی مغتنم برای تبادل نظر و تجارب بین متخصصان و صاحبنظران حوزه سلامت در سطح ملی و بین‌المللی فراهم کرده است.

وی افزود: برگزاری این رویداد‌ها می‌تواند به معرفی دستاورد‌ها و توانمندی‌های کشورمان در حوزه سلامت، به جامعه بین المللی کمک کند.

حسینی یکتا ادامه داد: اساس طب ایرانی بر پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها بنا شده و ظرفیت بسیار بالایی در پیشگیری و کنترل بیماری‌های مختلف، مانند دیابت، فشار خون، چربی خون، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان دارد که معرفی و استفاده از این ظرفیت به کاهش آمار ابتلا به بیماری‌های مزمن و ارتقای سطح سلامت جامعه کمک می‌کند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با بیان اینکه طب ایرانی با قدمت چند هزار ساله، میراث گرانبهایی است که باید در جهت ارتقای سلامت جامعه از آن بهره برد؛ تاکید کرد: تلفیق و ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت، ضرورتی است که می‌تواند به ارائه خدمات جامع و اثربخش‌تر به مردم کمک کند و سیاستگذاری‌های دفتر طب ایرانی و مکمل نیز در همین راستا است.

وی افزود: ادغام خدمات طب ایرانی از خانه‌های بهداشت تا خدمات سرپایی و بستری را در برمی‌گیرد و پیشگیری و اصلاح سبک زندگی، اولین گام ادغام است که در ۱۰۰ درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و ۴۰ درصد شبکه بهداشتی کشور جریان دارد و در ۶۰ درصد دیگر شبکه نیز در دست اقدام است. در این سطح آموزش سبک زندگی به مربیان بهروزی و بهورزان و از سمت آنها به عموم جامعه مورد توجه است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با بیان اینکه هدف ما معرفی مزایای طب ایرانی و مکمل به مخاطبان داخلی و خارجی و ارتقای سطح سواد سلامت جامعه است؛ ادامه داد: در این نمایشگاه ظرفیت‌های طب ایرانی در پیشگیری و درمان بیماری‌ها از طریق اصلاح سبک زندگی، دارو‌های گیاهی و اعمال یداوی به نمایش درآمده و در کنار آنها ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی در زمینه طب ایرانی داریم.

وی همچنین این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای جذب گردشگران سلامت به ایران دانست و گفت: تلاش کردیم تا با معرفی مراکز و موسسات معتبر ارائه دهنده خدمات طب ایرانی و مکمل و ظرفیت‌های این مکتب طبی زمینه جذب گردشگران سلامت از کشور‌های مختلف را فراهم آوریم.

حسینی یکتا در پایان بیان کرد: طب ایرانی و مکمل به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام سلامت کشور، نقشی کلیدی در ارتقای سطح سلامت جامعه دارد و این دفتر برنامه‌های متعددی در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، نظارتی و ترویجی در دستور کار دارد که علاوه بر مخاطبان داخلی، جامعه بین المللی را نیز در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته