دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1402 - 14:28

مرکز مطالعات و مجله علمی پژوهشی دفاع مقدس راه‌اندازی می‌شود

مرکز مطالعات و مجله علمی پژوهشی دفاع مقدس راه‌اندازی می‌شود
مرکز مطالعات و تحقیقات و مجله علمی-پژوهشی دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر : 895221

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناروی آنا،‌ نشست مشترک علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و سردار عبدالرضا مرادحاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در واحد اهواز منتهی به امضای تفاهم‌نامه همکاری «راه‌اندازی مرکز مطالعات و تحقیقات و مجلهٔ علمی-پژوهشی تخصصی دفاع مقدس» بین این دو نهاد شد.

مرادحاجتی در این نشست یکی از ویژگی‌های بارز دانشگاه آزاد اسلامی را عدم پیچیدگی و غرب‌زدگی اساتید آن دانست و اظهار کرد: سیاسی و جناحی نبودن استادان دانشگاه آزاد خود نوعی آینده‌نگری برای مملکت است.

وی الزامی بودن گذراندن دو واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه را پایه خوبی برای آشنایی دانشجویان با این موضوع برشمرد و با تأکید بر نداشتن نگاه سیاسی در این زمینه، این را یکی از دستاورد‌های مدیران دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در زمینه همکاری این بنیاد با دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در موضوع دفاع مقدس، خروجی این پیوند را «دانشگاه جوان»، «سپاه جوان» و «دفاع مقدس» خواند و مواردی همانند تدوین دانشنامه دفاع مقدس، مشارکت در طرح‌های پژوهشی با محور دفاع مقدس و برگزاری جلسات هم‌اندیشی و کرسی‌های آزاداندیشی به سبک جدید را ازجمله زمینه‌های همکاری این دو نهاد در این راستا عنوان کرد.

آینده‌پژوهی در راستای احداث صنایع مبنای تأسیس رشته‌های جدید است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز نیز با اشاره به دستاورد‌های این دانشگاه در زمینه‌هایی همانند داشتن سهم بالایی از لحاظ تعداد دانشجو و هزینه کرد در برگزاری اردوی راهیان نور توسط دانشگاه آزاد اسلامی، تدوین نظام موضوعات دفاع مقدس در راستای هدایت موضوعات پایان‌نامه‌ها، رساله‌های دانشجویی و طرح‌های پژوهشی به این حوزه موضوعی و میزبانی رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی که بخشی از آن مرتبط با موضوع دفاع مقدس است، همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و راه‌اندازی مرکز مطالعات و تحقیقات دفاع مقدس را در این زمینه راهگشا خواند.

علی افروس ارتباط با صنعت را از دغدغه‌های همیشگی دانشگاه خواند و با اشاره به ایده‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این باره، آینده‌پژوهی در راستای احداث صنایع در شهر‌های مختلف استان را مبنای تأسیس رشته‌های جدید در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته