دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اشرفی: امامت مهم‌ترین عامل وحدت در جهان اسلام است

اشرفی: امامت مهم‌ترین عامل وحدت در جهان اسلام است
قائم مقام معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امامت مهم‌ترین عامل وحدت در جهان اسلام است و بدون امامت، امت واحده شکل نمی‌گیرد.
کد خبر : 895110

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکبر اشرفی قائم مقام معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در آیین اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی شعر وحدت از سری برنامه های سومین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی و نخستین جشنواره دانش‌آموزی تولید محتوای دیجیتال که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد، اظهار کرد:‌ مهم‌ترین موضوع نزاع در دنیای اسلام بعد از حضرت رسول بحث امامت بوده در حالی که رسول اکرم (ص)، به‌طور رسمی وحدت امت اسلام را اعلان فرموده و این مسئله را از همان روز‌های اول دعوت، مورد توجه قرار داده، امامت مهم‌ترین عامل وحدت در جهان اسلام بوده و بدون آن، امت واحده شکل نمی‌گیرد.

وی افزود: خداوند در آیات متعددی از قرآن، انسان‌ها را به وحدت در امور دعوت و برنامه مسلمانان را در این باره با آیه شریفه واعتصموابحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا تبیین می‌کند. مسلمانان شیعه و سنی با وجود اختلافات کلامی موجود، در بحث آینده جهان و مهدی موعود (عج) وحدت نظر داشته و هر دو به این مسئله اذعان دارند هرچند اختلافات جزیی در این باره وجود دارد.

قائم مقام معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه مردم‌سالاری اسلامی نظریه وحدت‌بخش بوده؛‌ عنوان کرد: مسلمانان در عصر غیبت باید از یک فردی اسلام شناس و عادل اطاعت کنند برای همین منظور نیز باید خودشان جمع شده و فرد را انتخاب کنند؛ بنابراین نظریه مردم‌سالاری اسلامی یک نظریه دموکراتیک بوده و یک نظریه انتخابی است.

اشرفی با اشاره به اهمیت وحدت در مقابل جهان استکبار تأکید کرد: باید با شناخت سیاست‌های دنیای استکبار و شناخت هویت تاریخی، دینی و اسلامی خود و با وحدت و همگرایی در برابر رؤیای تفرقه‌افکنی دشمنان در جامعه اسلامی ایستاد و از آرمان‌های ناب اسلام دفاع کرد. برگزاری برنامه‌هایی با محور وحدت، فرصتی ارزشمند برای فراهم کردن زمینه تقویت برابری و برادری بین مسلمانان بوده و اکنون که وحدتی معقول و منطقی در کشور حاکم است؛ باید از این مهم حفاظت کرد و از هر دستاویزی در این راستا بهره برد.

وی با تأکید بر اینکه هدف غایی شعر، وحدت و مهربانی است، ادامه داد: شعر می‌تواند در برانگیختن انگیزه‌های مسلمین و همت آنان بر سر یک نکته مشترک و حفظ وحدت مؤثر باشد از این‌رو تلاش عوامل دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و برگزاری همه ساله جشنواره‌هایی با محور وحدت شایسته قدردانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته