دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا بررسی می‌کند؛

زیرسویه جدیدی از کرونا به ایران آمده است؟

زیرسویه جدیدی از کرونا به ایران آمده است؟
یک اپیدمیولوژیست گفت: سویه NJ۱ که اکنون در دنیا همه‌گیر شده به ایران وارد نشده، اما مهم هم نیست؛ زیرا زیرسویه‌های جدیدی داخل کشور به وجود آمده که در حال چرخش است.
کد خبر : 888415

کورش هلاکویی اپیدمیولوژیست در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: کرونا شاید به نظر تمام شده بیاید؛ اما این اپیدمی مسیر خودش را طی می کند و کارش را انجام می دهد.

وی تأکید کرد: شاید کرونا به اندازه قبل خطرناک نباشد؛ اما سویه‌های جدید آن در حال شکل گیری است و حتی می تواند این سویه‌ها خطرناک ظاهر شوند و جمعیت زیادی را گرفتار کند.

این اپیدمیولوژیست با اشاره به اینکه سویه‌های جدید این ویروس مدام در حال شکل گیری است، ادامه داد: جمعیت در کشور ما بالاست و گردش این ویروس سبب می‌شود ماهیت ژنتیکی ویروس مدام  تغییر کند و سویه جدید ایجاد کند. حالا این تغییرات یا می‌تواند در سطح ویروس باشد یا اینکه در درون ویروس این تغییرات انجام شود. 

وی بر این باور است که اکنون این سویه آنقدرها هم خطرناک نیست و تنها باید مراقب ان بود اما نگرانی های زیادی به دنبال نخواهد داشت.

هلاکویی افزود: اکنون دو سویه JN.۱ و BA.۲.۸۶ در دنبا در حال گسترش است که در کشورهای ژاپن، سنگاپور، آمریکا اسپانیا همه گیر شده است بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این سویه هنوز به ایران وارد نشده است؛ اما مهم هم نیست؛ زیرا زیرسویه های جدید در خود کشور ما هم تشکیل می شود که خطر زیادی ندارد؛ اما فرد را تا حدود خسته و کلافه می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ایران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته