دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1402 - 15:24

نگارش ۸۴۰ پایان‌نامه در دانشگاه آزاد با محور مشکلات حاشیه‌نشینی

نگارش ۸۴۰ پایان‌نامه در دانشگاه آزاد با محور مشکلات حاشیه‌نشینی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه ۱۲۷ هزار پایان‌نامه در مقاطع دکتری و کارشناسی‌‌ارشد دانشگاه آزاد با نگاه به مشکلات کشور در حال نگارش است از نگارش ۸۴۰ پایان‌نامه با محور مشکلات حاشیه‌نشینی خبر داد.
کد خبر : 886137

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی در دیدار با آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی استاد عالی حوزه علمیه خراسان که به مناسبت سالروز «وحدت حوزه و دانشگاه» برگزار شد با اشاره به عملکرد تحولی این دانشگاه در شرق کشور اظهار کرد: بخشی از رسالت ما در استان خراسان‌رضوی برگرفته از نقشه راه به‌عنوان سند جامع تحول و تعالی دانشگاه تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به مسائل جامعه و حضور در متن جامعه به رویکرد جدی این دانشگاه تبدیل شده است، افزود: در این چرخش تحولی، دانشگاه مبتنی بر سند تحول و تعالی رویکرد‌های جدیدی را پیگیری می‌کند که جدی‌ترین رویکرد دانشگاه حضور در متن جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با اشاره به فعالیت‌های خوبی که در این راستا در حوزه پژوهش دانشگاه آزاد انجام شده، افزود: سامانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی طراحی و چالش‌های روز جامعه در آن احصاء شده و توسط محققان مورد پژوهش و تحقیق قرار می‌گیرد.

مرادی متذکر شد: ۱۲۷هزار پایان‌نامه مقاطع دکتری و کارشناسی‌ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی با نگاه به مشکلات کشور در حال نگارش بوده و یکی از این چالش‌ها در مشهد، موضوع حاشیه‌نشینی است.

وی یادآور شد: ۸۴۰ پایان‌نامه در دانشگاه آزاد اسلامی محور مشکلات حاشیه‌نشینی در حال نگارش و مشوق‌های خوبی در این زمینه برای دانشجویان و استادان دیده شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه تاکنون ۵۳ موضوع علمی پژوهشی و ۱۰ هزار زمینه پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی تعریف شده است، ادامه داد: این دانشگاه در این زمینه متولی سه برنامه علمی چالش‌های صنعت گاز، مشکلات حاشیه‌نشینی و چالش‌های مدیریت در سازمان‌های بزرگ مقیاس در سطح کشور است.

مرادی با اعلام اینکه موضوع اشتغال به یک رویکرد جدی در دانشگاه آزاد تبدیل شده، افزود: در حال حاضر ۵ هزار دانشجو حین تحصیل در قالب طرح پویش مشغول فعالیت در واحد‌ها و مراکز صنعتی هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی افزود: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی مبتنی بر سند تحول و تعالی دانشگاه اتفاقات خوبی افتاده، سال گذشته یک‌هزار و ۵۰۰ استاد ما در دوره‌های تعالی شرکت کرده‌اند و بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی و نقش تربیتی استادان در کلاس‌های درس مورد توجه بیش از پیش قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها حکایت از آن دارد که دانشگاه نقش خود را دوباره پیدا کرده، امیدواریم در پهنه شرق کشور که بیش از ۷۳ هزار دانشجو دارد نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته