دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1403 - 08:29

۱۵ هزار مخاطب زیر پوشش جشنواره ملی شعر «مژده وصل» قرار می‌گیرند

۱۵ هزار مخاطب زیر پوشش جشنواره ملی شعر «مژده وصل» قرار می‌گیرند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت:‌ مخاطبان جشنواره ملی شعر «مژده وصل» باید به ۱۵۰ هزار نفر در کل کشور برسد؛ یعنی ۱۵ هزار مخاطب زیر پوشش این جشنواره قرار بگیرند.
کد خبر : 913383

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی شعر «مژده وصل» که در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت، دکتر طهرانچی بر دو نکته تأکید ویژه داشتند نکته اول اینکه مخاطبان این دوره از جشنواره به ۱۵۰ هزار نفر در کل کشور برسد؛ بنابراین به برکت وجود امام هشتم، سهم خراسان رضوی باید هشت درصد از این تعداد مخاطب باشد یعنی حدود ۱۵ هزار مخاطب زیر پوشش این جشنواره قرار بگیرند.

وی افزود: تأکید دیگر دکتر طهرانچی مشارکت بیش‌ازپیش دانش آموزان در این دوره از جشنواره است که باید حضور و مشارکت دانش آموزان مدارس سما و سایر مدارس غیر سمایی را پررنگ‌تر کنیم و از این ظرفیت دانش‌آموزی استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور محبوب بیان کرد: آنچه وی را متمایز کرد با مردم بودن و عشق و ارادت وی به ساحت اهل‌بیت به‌ویژه حضرت رضا علیه‌السلام بود. امیدوارم بتوانیم در انتخابات پیش رو با اثرگذاری و حرکت جهادی فردی مناسب و در شأن ملت شریف ایران انتخاب کنیم و باعث اعتلای کشور شویم.

گفتمان مهدویت با زبان شعر در دانشگاه ساری و جاری شود

مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد یکی از بخش‌های جدی که به آن پرداخته شده موضوع توجه به فرهنگ در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و راهکار‌هایی برای ترویج ارزش‌های دینی و توجه به معنویت در ساحت دانشگاه است.

سیدجواد جعفری اضافه کرد: برای پرداختن علمی و تخصصی به این موضوع مؤسسه امامت و مهدویت در مجموعه ساحت دانشگاه ایجاد شد. مؤسسه بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به ریاست دکتر طهرانچی و اعضای هیئت‌مدیره که از معاونان دانشگاه هستند با کلان پروژه جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: پس از برگزاری سه دوره موفق این جشنواره در کشور امسال چهارمین دوره این جشنواره در حال برگزاری است. جریان نشست‌های منطقه‌ای دهگانه دانشگاه در کشور شکل گرفت. نخستین نشست منطقه‌ای در خراسان رضوی برگزار شد. روی مجموع برنامه‌ها بازنگری کردیم و خراسان رضوی برنامه خود را به حوزه ادبی تغییر داد. جشنواره شعر مژده وصل با رویکرد ادبی به مناسبت میلاد امام زمان در خراسان رضوی برگزار می‌شود و تا ۱۰ خرداد باید سیاست‌های کلان این جشنواره مصوب شود.

مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد:‌ بر اساس شیوه‌نامه جشنواره موظفیم هر سال ۱۴ استان را به‌عنوان استان‌های برتر جشنواره معرفی کنیم؛ بنابراین برای بهتر برگزار شدن این جشنواره کمک کنید و همه ارکان دانشگاه را به کار بگیرید تا گفتمان مهدویت با زبان شعر در دانشگاه ساری و جاری شود.

حجت‌الاسلام علی حسینی مطلق مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز از آمادگی این نهاد نمایندگی رهبری در برگزاری جشنواره شعر مژده وصل خبر داد و مطرح کرد: مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با همه قوا پای‌کار این جشنواره خواهد بود؛‌ زیرا اعتقاد داریم که آن چیزی که در قرآن بشارت داده شده حضرت خواهند آمد ایجاد زمینه مهدوی و روشنگری برای این وضع می‌تواند بار آخرت ما را ببندد. هر چقدر این جشنواره را به سمت جمعیت جوان سوق بدهیم کار بنیادی روی دانش آموزان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته