دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1402 - 20:34

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در مسیر تحول و تعالی

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در مسیر تحول و تعالی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این دانشگاه بیش از ۴۰ سال است که در امر آموزش تحصیلات عالی جوانان این استان نقش‌آفرینی می‌کند.
کد خبر : 869253

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این دانشگاه بیش از چهل سال است که در امر آموزش تحصیلات عالی جوانان این استان نقش آفرینی نموده است و با گذار از چالش‌های مقاطع گوناگون، در دهه اخیر به بلوغ لازم در حوزه دانشگاه و تعلیم و تربیت رسیده است.

مرادی با بیان اینکه چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی بر اساس سند تحول و تعالی در سال ۱۴۰۰ تدوین و عملیاتی شده است افزود: این دانشگاه بر اساس راهبرد مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر سند تحول و تعالی دانشگاه و اجرای منویات رهبری در خصوص عملکرد دانشگاهیان گام‌های استواری را برمی‌دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: سند تحول و تعالی دانشگاه یک سند پنج‌ساله است که مشخص کننده نقشه راه واحد‌ها و مراکز آموزشی این دانشگاه و بر اساس اسناد بالادستی کشور تعریف شده است. این سند، چارچوبی است که افق دید دانشگاه آزاد اسلامی را تا سال ۱۴۰۴ مشخص می‌کند. 

وی ادامه داد: در این سند برای تمام حوزه‌های دانشگاه از جمله فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، بین الملل، مهارتی و ... برنامه‌ها و راه کنش‌هایی با تحقیقات کامل و با جزییات ترسیم شده است که هر ساله واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی از سوی دبیرخانه سند تحول و تعالی مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند. 

مرادی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز همگام با سایر واحد‌های دانشگاهی آزاد اسلامی کشور بر اساس اهداف ترسیم شده در این سند به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در عملیاتی کردن این اهداف اقدامات چشمگیری انجام داده است.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سند را توجه به مسئله مهارت آموزی و کارآفرینی دانشجویان همزمان با تحصیل دانست و افزود: تاسیس دانشکده مهارت و کارآفرینی در واحد‌های این دانشگاه نخستین گام مهم در این زمینه بوده است که ماهیت این دانشکده‌ها کلاس محوری و آموزش‌های تئوری صرف نیست؛ بلکه هدف اصلی، حضور دانشجویان در محیط واقعی کارو همچنین حضور و نقش آفرینی صنعتگران و کارآفرینان در این دانشکده هاست. 

وی با اشاره به تاسیس سرا‌های نوآوری و مراکز رشد به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد افزود: از دیگر اقدامات مهم دانشگاه آزاد استان در راستای این سند می‌توان به تاسیس سرا‌های نوآوری و سلامت و افزایش مراکز رشد واحد‌ها در جهت حمایت‌های مادی و معنوی از دانشجویان پژوهشگر و کارآفرین اشاره کرد. این سرا‌ها به عنوان حلقه اتصال دانشگاه و صنعت خدمات قابل توجهی به دانشجویان ارائه می‌دهند.

مرادی توجه به دانشجویان غیر ایرانی به عنوان سفیران فرهنگی ایران را اقدام مهم دیگری در این راستا عنوان کرد و گفت: خوشبختانه جذب این دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است. 

این مسئول تصریح کرد: رویداد ملی «عصر امید» که سال گذشته در مصلای تهران برگزار شد و به عنوان بزرگ‌ترین رویداد پژوهشی و فناورانه پس از انقلاب معرفی شد محلی برای بروز و ظهور استعداد‌های دانشجویان و اساتید خلاق است که این رویداد همه ساله در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای ۱۷ واحد و مرکز دانشگاهی است که ۶۵ هزار دانشجودر سطح استان و بیش از ۳۲ هزار دانشجو در واحد مشهد مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته