دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1402 - 12:37

راه‌اندازی سامانه‌های پیشرفته در بیمارستان دانشگاه آزاد شاهرود

راه‌اندازی سامانه‌های پیشرفته در بیمارستان دانشگاه آزاد شاهرود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از راه‌اندازی چند سامانه پیشرفته در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) وابسته به این واحد دانشگاهی خبر داد. 
کد خبر : 883371

حسینعلی سمیعی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از راه‌اندازی چند سامانه پیشرفته در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) وابسته به این واحد دانشگاهی برای رفاه حال بیماران و شهروندان خبر داد و اظهار کرد: سامانه پکس (PACS) برای سهولت دسترسی پزشکان به تصاویر تشخیصی بیماران اعم از سی تی ام از و گرافی دیجیتال راه‌اندازی شده و مشاهده این موارد را در مطب پزشکان با دسترسی برخط از هر جای دنیا از طراف بیمار و پزشک به اطلاعات پزشکی خود، به‌راحتی امکان پذیر ساخته است. 

وی با بیان اینکه اکنون این سامانه خریداری و نصب شده، افزود: از مزایای این سامانه می‌توان به حذف اقلام فیزیکی از جمله طلق رادیولوژی و سی دی اشاره کرد به طوری که دسترسی کاربر برای دریافت عکس‌های پزشکی خود در همه مکان‌ها با کیفیت بالا و به شکل آنلاین امکان پذیر است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود نوبت دهی الکترونیک و برخط را از دیگر سامانه‌های نصب شده در بیمارستان خاتم الانبیاء عنوان کرد و ادامه داد: این سامانه نیز در راستای رفاه حال مردم و حذف تماس تلفنی و حضور فیزیکی افراد برای اخذ نوبت خریداری و نصب شده و به‌دلیل حضور فراوان پزشکان در کلینیک بیمارستان و رونق گرفتن این قسمت و حضور همه روزه پزشکان متخصص نیاز به وجود چنین سامانه‌ای احساس می‌شد که این مهم نیز انجام شد.

سمیعی از سامانه پرونده الکترونیکی بیمار به‌عنوان دیگر سامانه نصب شده در مجموعه درمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود نام برد و در توضیح آن گفت: در این سیستم اطلاعات بیمار شامل مشخصات فردی آزمایشات دارو‌ها و دستورات پزشک شرح روند درمان و اقدامات درمانی خلاصه پرونده پزشکی و بایگانی از سوابق اقدامات درمانی و مراجعات بیمار به صورت الکترونیکی ثبت خواهد شد.

وی سامانه نوبت دهی برخط اتاق عمل ویژه جراحان و پزشکان همکار بیمارستان را نیز از دیگر امکانات تعبیه شده در بیمارستان خاتم الانبیاء ذکر کرد و توضیح داد: به‌منظور انضباط دهی به تخصیص اتاق عمل به جراحان، افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از امکانات موجود، افزایش سطح رضایت جراحان و بیماران این سیستم نیز به سامانه‌های بیمارستان افزوده شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود افزودن امکانات و سیستم‌های پیشرفته و جدید را در بیمارستان خاتم الانبیاء رسالت دانشگاه دانست و مطرح کرد: هر چه در این قسمت به سمت فناوری‌های نو پیش برویم در راستای رفاه حال مردم قدم برداشته‌ایم و این گونه حرکت‌ها حتما ادامه می‌یابد. 

سمیعی بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود را یکی از پایه‌های اصلی درمانی در استان دانست و با بیان اینکه هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به این فرایند تخصیص داده شده، عنوان کرد: این مجموعه درمانی با همه مشکلات روی پای خود ایستاده و به بهترین نحو به مردم خدمات درمانی ارائه می‌دهد. رتبه این بیمارستان در ارزیابی‌های وزارت بهداشت همیشه دارای رتبه یک بوده است.

به گزارش آنا، اکنون سامانه‌های فوق از طریق پرتال بیمارستان خاتم الانبیاء به آدرس  www.sh-khatamhospital.ir در دسترس است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته