دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1402 - 12:05

۲۳۰ حمله حزب‌الله لبنان به اهداف صهیونیستی در جنگ غزه

۲۳۰ حمله حزب‌الله لبنان به اهداف صهیونیستی در جنگ غزه
حزب‌الله لبنان در طول جنگ غزه تاکنون بالغ‌بر ۲۳۰ بار در واکنش به جنایت‌های اسرائیل در غزه و لبنان، اهداف صهیونیستی را با موشک و پهپاد هدف قرارداده است.
کد خبر : 880971

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه خبری العهد لبنان در مقاله‌ای به بررسی عملکرد حزب‌الله در جنگ ۵۰ روزه غزه پرداخته و نوشت: اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه به این عملکرد اشاره‌کنیم، می‌توانیم به اظهارات سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان بپردازیم که تصریح کرد جبهه لبنان موفق شد یک‌سوم ارتش اسرائیل را در طول مرزهای این کشور به خود مشغول کند و بخش مهمی از این نیروها، نیروهای ویژه و عملیاتی بودند.

علاوه بر این نیمی از توان نیروی دریایی اسرائیل در دریای مدیترانه مستقرشده بود و یک‌چهارم نیروی هوایی این رژیم نیز در جبهه لبنان حضور داشت. همچنین نیمی از سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل نیز معطوف به جبهه لبنان شده بود. همچنین در این مدت ۴۳ شهرک صهیونیست نشین به‌صورت کامل تخلیه‌شده بود.

حزب‌الله لبنان در این مدت بالغ‌بر ۲۳۰ بیانیه منتشر کرده که در آن‌ها از اصابت ۲۰۶ مرکز نظامی صهیونیست‌ها و ۲۴ حمله خبر داد.

محدوده زمانی عملیات حزب‌الله از روز نهم اکتبر آغاز شد و این روند روزبه‌روز ادامه پیداکرده و با شدت بیشتری همراه شد.

حزب‌الله در روز ۵ نوامبر برای اولین بار از موشک‌های گراد استفاده کرده و شهرک صهیونیستی کریات شمونه را در واکنش به جنایت‌های وحشیانه دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه و شهروندان بی‌گناه لبنان هدف قرارداد.

همچنین در روز ۲۰ نوامبر مقاومت لبنان برای اولین بار از موشک‌های سنگین برکان استفاده کرده و چهار فروند از این موشک‌ها را به پایگاه نظامی برانیت مقر لشکر ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی شلیک کرد.

اوج عملیات ضد صهیونیستی حزب‌الله لبنان در روز ۲۳ نوامبر بود که مقاومت اسلامی لبنان در آن روز ۲۲ بیانیه منتشر کرد که در هرکدام از آن‌ها از حمله به مراکز و تجمعات دشمن صهیونیستی در طول مرزها و در بخش‌های شرقی و غربی و مرکزی مرزهای سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

بر اساس این گزارش ، حزب‌الله در این عملیات از مجموعه‌ای متنوع از تسلیحات استفاده کرد که تنها به ماهیت بخشی از آن‌ها اشاره‌کرده است. ازجمله این سلاح‌ها می‌توان به توپ‌های ۵۷ میلی‌متری و موشک‌های رهگیر و راکت و توپخانه و موشک‌های زمین به هوا و موشک‌های گراد و برکان و پهپادهای هجومی اشاره کرد.

گرچه رژیم صهیونیستی سعی کرد خسارات و تلفات خود درنتیجه حملات مقاومت لبنان را مخفی نگه دارد؛ اما دوربین‌های رسانه جنگی حزب‌الله بسیاری از تلفات دشمن صهیونیستی در طول مرزها را ثبت کرده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته