دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهر:

«انتخاب آگاهانه» به ادبیات شهدای دانشجو اضافه شود

«انتخاب آگاهانه» به ادبیات شهدای دانشجو اضافه شود
اسدالله شفیع‌زاده گفت: باید واژه انتخابی آگاهانه و عالمانه به ادبیات دفاع مقدس کنیم؛ چراکه این واژه بیشتر در حوزه شهدای دانشجو و طلاب بسیار قابل توجه است.
کد خبر : 879156

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در آستانه برگزاری کنگره 10 هزار شهید استان آذربایجان شرقی با حضور در یادواره شهدای دانشجو و طلبه به میزبانی این واحد دانشگاهی اظهار کرد: مردم ادبیات دفاع مقدس را بیشتر با ادبیات رشادت، استقامت، اقتدار، فداکاری و شجاعت شنیدند و امروز باید واژه دیگری به نام انتخابی آگاهانه و عالمانه به آن اضافه نمایم و این واژه بیشتر در حوزه شهدای دانشجویی و طلاب بسیار قابل توجه است.

وی رسالت اصلی مراکز علمی و حوزوی را تبیین به شرط جهاد گونه عنوان کرد و واژه شهادت را به معنی مشاهده و حضور دانست و افزود: در کنار دوگانگی کنونی، شهادت داستان وصال و فراق از معشوق اصلی (خدا) است.

شهدا نماد اقتدار و افتخار برای کشور هستند

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا هم گفت: امروز با گذشت چند سال از جنگ تحمیلی ایران با رژیم بعث عراق شاهد برگزاری بزرگداشت‌ها و یادواره‌های متعدد شهدا در اقصی نقاط کشور هستیم که این عشق و علاقه مردم را به مردانگی و شجاعت شهدا نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرائی نقش مردم و به‌خصوص جوانان، دانشجویان و طلاب را در دفاع مقدس بسیار مهم و تأثیرگذار برشمرد و افزود: با خون این جوانان شهید درخت نوپای کشور تنومند شد و اکنون کشور به حدی رسیده که دشمنان توان مقابله با آن را ندارند.

وی ملت ایران را والاتر از ملت‌های صدر اسلام عنوان کرد و ادامه داد: هر زمان که رهبری و انقلاب نیازمند حضور مردم بودند ملت غیرتمند ایران اسلامی در همه صحنه‌ها حاضر شدند باید قدر این مردم را بدانیم و در حل مشکلات آنها با مدیریت جهادی اقدام جدی کینم.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا خواستار مقابله با توطئه‌های دشمنان شد و بیان کرد: با وحدت و همدلی می‌توان به توطئه‌های دشمنان غلبه کرد و به پیروزی رسید.

به گزارش آنا، در پایان این مراسم از خانواده ۱۲ شهید دانشجو و طلبه لوح یادبود به همراه تندیس یادواره تجلیل شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته