دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با آنا:

نخستین مسئله در تحقق مرجعیت علمی کشف تجهیزات دست اول علم است

نخستین مسئله در تحقق مرجعیت علمی کشف تجهیزات دست اول علم است
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: نخستین مسئله مرجعیت علمی کشف تجهیزات دست اول مباحث علمی و رجوع دیگران به آن است و ارتقای مرجعیت علمی نیازمند تربیت نیروی انسانی از نظر شخصیتی و توجه خاص به ملی بودن فرد و تجهیزات پیشرفته برای دستیابی به علم است.
کد خبر : 878083

علی اکبر موسوی موحدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره مرجعیت علمی اظهار کرد: نخستین مسئله حوزه مرجعیت علمی تربیت و نگهداری نیروی انسانی توانا و پیشرفته و اخلاق‌مدار و پایدار است.

وی افزود: باید مدرسه‌ای با معلمانی تربیت کنیم که با علوم پایه مانند ریاضی و فیزیک و شیمی و زیست شناسی و پایه‌های اصلی و مفردات علمی آشنا باشند تا باعث رضایت دانش آموزان شوند، سپس به سراغ دانشگاه‌هایی مملو از دانش، استاد، تجهیزات اندازه‌گیری، سالن‌های ورزشی و فضای بسیار مطلوب تفریحی و چشم انداز برویم، سپس فرهنگستان‌های علوم را در راستای سیاستگذاری علم و پشتیبان مرجعیت علمی تقویت کنیم. 

موسوی موحدی با بیان اینکه نخستین مسئله مرجعیت علمی کشف تجهیزات دست اول مباحث علمی و رجوع دیگران به آن است، تاکید کرد: ارتقای مرجعیت علمی نیازمند تربیت نیروی انسانی از نظر شخصیتی و توجه خاص به ملی بودن فرد و تجهیزات پیشرفته برای دستیابی به علم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: مرجعیت علمی تضادی با حل نیاز‌های کشور ندارد و رفع مسائل را به دو صورت می‌توان انجام داد، یکی اینکه از تجربیات دیگر کشور‌ها استفاده کنیم و دوم اینکه در مرجعیت علمی می‌توانیم مشکلات مشترک کشور‌ها را شناسایی و سپس رفع کنیم. 

موسوی موحدی اضافه کرد: مسائل ایران گاهی با مشکلات دیگر کشور‌ها گره خورده است و اگر برای حل آن‌ها به صورت عمومی و مشترک که قبلاً در هیچ کجای دنیا حل نشده است، اقدام کنیم، می‌توان مرز‌های دانش را به عنوان پشتوانه حل نیاز مبرم کشور در نظر گرفت. 

وی افزود: اصل جریان فناوری‌ها، صنعت، تولید و ... باید از مسیر علم عبور کند، در غیر اینصورت مشکلاتی مانند آلودگی و بیماری را شاهد خواهیم بود. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه نتیجه حل مشکلات کشور به صورت غیر علمی ناهنجاری به بار می‌آورد، تأکید کرد: ناهنجاری در صنعت و فناوری‌ها زیاد است؛ بنابراین مرجعیت علمی را باید مدنظر قرار دهیم. 

موسوی موحدی درباره اصلاح آیین‌نامه ارتقای اساتید گفت: مسئله ارتقای اساتید هیئت علمی شامل مباحث آموزشی، تربیت دانش آموختگان، گسترش مرز‌های دانش در رشته‌های علوم پایه و علوم تجربی، مسئله شخصیتی و فرهنگی و انجام طرح‌های تحقیقاتی برای برآورده کردن نیاز‌های کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب