دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1402 - 14:22
رئیس دانشگاه آزاد لنجان عنوان کرد؛

سرمایه‌گذاری در حوزه دانشجویان توانمند با اجرای طرح «سامانه مهارت‌یار»

سرمایه‌گذاری در حوزه دانشجویان توانمند با اجرای طرح «سامانه مهارت‌یار»
سیدمسعود داودی گفت: اجرای طرح «سامانه مهارت‌یار» در دانشگاه آزاد اسلامی برای سرمایه‌گذاری در حوزه نیروی انسانی مستعد و دانشجویان توانمند است.
کد خبر : 877562

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمسعود داودی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان در جشن نودانشجویان این واحد دانشگاهی با اشاره به سامانه مهارت یار اظهار کرد: این طرح توسط معاونت علوم تربیتی و مهارتی و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی، ارتقای نظام تعاملی استاد دانشجو، تربیت استاد ماهر، شناسایی و سرمایه‌گذاری در حوزه نیروی انسانی مستعد، افزایش سطح توانمندی‌های مهارتی دانشجویان در عرصه‌های مختلف ایجاد شده است.

وی با دعوت از دانشجویان در طرح مهارت یار عنوان کرد: دانشجویانی که گواهینامه معتبر از سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور یا مرکز بین‌المللی مورد تأیید دارند یا دارای تجربه و سوابق در فعالیت‌های صنعتی و خدماتی و یا مشارکت‌کننده در رویداد‌ها و مسابقات ملی و بین‌المللی مهارتی هستند می‌توانند در فراخوان سراسری جذب مهارت یار شرکت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با تشریح طرح پویش بیان کرد: دانشجویان با شرکت در این طرح«اشتغال همزمان با تحصیل» می‌توانند سابقه و تجربه کار مفید را کسب کنند. تا به محض ورود به بازار کار، گواهینامه معتبر دریافت شده خود را ارائه دهند. اگر رسیدن به اهداف دلخواه، هزار راه داشته باشد، یکی از مسیر‌های اصلی رسیدن به آنها برنامه‌ریزی بوده که به معنای یک فرایند منسجم تفکر و تصمیم‌گیری درباره فعالیت‌های لازم برای رسیدن به هدف مورد نظر است.

رسالت حوزه فرهنگی و دانشجویی، افزایش سطح سواد خوب زیستن دانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان نیز در تبیین و تعریف دانشجو گفت: رسالت حوزه فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه، افزایش سطح سواد خوب زیستن دانشجویان در کنار فعالیت‌های تخصصی و مهارتی است.

نرگس عطریان با بیان اینکه محاسن جامعه دانشگاهی، آشنایی با فرهنگ‌های متعدد است، مطرح کرد: فرهنگ‌های مختلف الزاماً علیه ما نیستند و حضور دانشجویان در دانشگاه باعث آشنایی و تعامل با فرهنگ‌های مختلف است.

وی با تأکید بر غنابخشی علم و دانش با شرکت در کانون‌ها و انجمن‌های علمی تشریح کرد: ضرورت تعالی و غنابخشی حرکت‌های دانشجویی در این عصر که سرشار از تحولات فرهنگی است، اقتضا می‌کند تا دانشگاه به‌عنوان ممتازترین و پویاترین نهاد فرهنگی، نقش پرفروغی را در جامعه ایفا کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با اشاره به کارکرد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: نیاز‌ها و تمایلات روزافزون قشر جوان دانشجو، پاسخگویی مناسبی را در مقوله فرهنگ می‌طلبد، از این‌رو معاونت فرهنگی و دانشجویی با تکیه‌بر خلاقیت و نوآوری متباین در راستای بازفهمی فرهنگ و سنن گذشته و تولیدات نوین فرهنگی مبتنی بر فرهنگ و آیین اسلامی سعی دارد تا این قافله پرتکاپوی دانشجویی را با خیزش عظیم فکری و فرهنگی، به سوی مدینه فاضله رهنمون کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته