دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1402 - 10:10
معاون دانشگاه آزاد لنجان عنوان کرد؛

بهبود شرایط اقتصادی با به‌کارگیری علم در صنعت

بهبود شرایط اقتصادی با به‌کارگیری علم در صنعت
نرگس عطریان گفت: سازمان‌ها و صنایع با به‌کارگرفتن علم در صنعت می‌توانند با شکل دادن همکاری مؤثر و کارآمد، گامی بزرگ در توسعه تکنولوژی و بهبود شرایط اقتصادی کشور بردارند.
کد خبر : 878695

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از لنجان، نرگس عطریان، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی لنجان در جلسه‌ای که در حاشیه بازدید اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان انجام شد با بیان روش‌های علمی در اقتصاد اظهار کرد: سازمان‌ها و صنایع با به‌کارگیری روش‌های علمی می‌توانند در بازار‌های اقتصادی رقابت کنند و با سرمایه‌گذاری در مطالعات تحقیقاتی و به کار گرفتن علم در صنعت می‌توانند با شکل دادن همکاری مؤثر و کارآمد، گامی بزرگ در توسعه تکنولوژی و بهبود شرایط اقتصادی کشور بردارند.

وی با تأکید بر اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت عنوان کرد: امروزه، نقش مؤثر ارتباط صنعت و دانشگاه در رشد و توسعه کشور‌ها و حضور آنها در جوامع بین‌المللی بر کسی پوشیده نیست. رشد اقتصادی جامعه در گرو این ارتباط بوده؛ توسعه تکنولوژی نیز مستلزم آن است  و نخستین روش ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه را می‌توان به کار گرفتن نیرو‌های ماهر و متخصص در بازار کار نام برد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی لنجان با اشاره به رشد لحظه‌ای تکنولوژی و رقابت شدید بین کشور‌ها در عرصه‌های مختلف بیان کرد: بهترین راه برای گام برداشتن در مسیر پیشرفت در زمینه‌های گوناگون به‌ویژه در عرصه تکنولوژی دستیابی به روش‌های نوین بوده؛ بنابراین برای رسیدن به چنین هدف مهمی لازم است مراکز علمی، صنعتگران و بنگاه‌های اقتصادی کشور با یکدیگر تعامل داشته باشند.

جایگاه کشور با تولید ملی در جهان ارتقا یافته است

مدیر روابط عمومی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان نیز با معرفی این مجتمع گفت: بزرگ‌ترین مجتمع خصوصی، صنعتی در ایران فولاد مبارکه اصفهان بوده که در زمینه تولید فولاد فعالیت می‌کند. این مجتمع عظیم در قسمت شرقی شهر مبارکه و در ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان، واقع شده که ظرفیتی معادل تولید سالانه ۱۰.۳ میلیون تن انواع محصولات فولادی را داراست.

محمدجواد براتی اضافه کرد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان از تولید و استخراج سنگ‌آهن از معدن تا تولید نورد فولاد را مطابق استاندارد‌های معتبر جهانی و با رعایت استاندارد‌های سازمان ملی استاندارد ایران پوشش‌دهی می‌کند و برای ارتقای نام و برند ملی ایران در صنعت فولاد کشور اهتمام ویژه دارد.

وی با اشاره به محصولات فولاد مبارکه اصفهان تشریح کرد: این مجتمع در سه دسته اصلی تقسیم می‌شود. محصولات فولادی نورد گرم و محصولاتی که اسیدشویی شده‌اند، مانند پروفیل‌های ساختمانی، صنایع فلزی، ماشین‌آلات مخصوص حمل‌ونقل و همچنین محصولات فولادی سرد نورد دیده مانند لوازم بهداشتی خانگی و مخازن حمل مایعات و خودروسازی، و محصولات پوشش‌دار مانند صنایع قوطی‌سازی، لوازم صنایع فلزی سبک و صنایع تولید لوازم الکترونیکی ازجمله محصولات فولادی تولید شده در این مجتمع صنعتی هستند.

بهبود شرایط اقتصادی با به‌کارگیری علم در صنعت

مدیر روابط عمومی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه هدف انقلاب، رساندن مردم به تکامل بوده؛ مطرح کرد: مدیریت هدفمند در صنعت فولاد در دوران انقلاب اسلامی این مجتمع را به صنعتی پیشرو و موفق تبدیل کرده و جایگاه کشور را به لطف تولید ملی در جهان ارتقا داده است.

براتی با اشاره به اشتغال ۲۷ هزار نفر در فولاد مبارکه توضیح داد: این مجتمع به‌عنوان شرکتی سرآمد در صنعت فولاد، بستر مناسبی را برای تحول و شکوفایی فراهم کرده است. ده‌ها هزار نفر از کارشناسان، متخصصان، کارکنان و کارمندان و کارگران از سرتاسر کشور، همت خود را جزم کرده‌اند تا با خودکفایی در صنعت، شکوفایی اقتصادی را رقم بزنند؛ بنابراین این اکوسیستم صنعتی با ایجاد اشتغال پایدار، بومی‌سازی محصولات وارداتی، عدم وابستگی به محصولات خارجی، افزایش تولید ناخالص ملی و خودکفایی در آب و گاز و برق، آرمان‌های انقلاب اسلامی را جامه عمل خواهد پوشید.

وی با تأکید بر خودکفایی در تولید فولاد بیان کرد: مجتمع عظیم فولاد مبارکه با خودکفایی، خوداتکایی و بومی‌سازی توانسته اکوسیستم تولید فولاد در کشور را در همه ابعاد انسانی، تکنولوژی و مهندسی متحول کند. این مجتمع بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه، شمال آفریقا و تنها شرکت ایرانی بوده که موفق به کسب چهار دوره تندیس زرین جایزه تعالی ایران و یک دوره سطح زرین جایزه تعالی اروپا شده که در تراز جهانی شعار «ما می‌توانیم» را به حقیقت تبدیل کرده است.

رمز رقابت‌پذیری و توسعه پایدار صنعت، نوآوری است

مدیر تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز با تأکید بر برنامه توسعه و تکامل و مسئولیت اجتماعی نوین فولاد مبارکه عنوان کرد: رمز رقابت‌پذیری و توسعه پایدار صنعت فولاد، نوآوری است. فولاد مبارکه اصفهان در این ارتباط از همه ظرفیت‌های درون و بیرون مجتمع بهره می‌گیرد.

شهرام عباسی با اشاره به گرنت‌های پژوهشی ۱۶ دانشگاه کشور بیان کرد: با توجه به توسعه نوآوری‌های سازمانی شرکت، اعتبار پژوهشی و فناورانه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور اعطا می‌شود. پروژه‌های تحقیقاتی زیادی بر اساس نیاز‌های حال و آینده فولاد مبارکه و صنعت فولاد کشور تعریف شده که اجرا خواهند شد.

بهبود شرایط اقتصادی با به‌کارگیری علم در صنعت

وی با تشریح مشارکت مجتمع فولاد مبارکه در پنج فضای توسعه فناوری در پارک‌های علم و فناوری مطرح کرد: واحد تحقیق و توسعه فولاد مبارکه با همکاری کارشناسان واحد‌های دیگر و  استفاده از توان نخبگان و نسل جوان برای اعتلای صنعت فولاد کشور تلاش می‌کند.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تأکید بر سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان، تبیین کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند با ارائه پروپوزال‌های عرضه محور در رفع چالش‌های فولاد مبارکه همکاری کرده و گرنت دریافت کنند. در حوزه فرصت‌های مطالعاتی و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک نیز آمادگی کامل در همکاری با مراکز آموزش عالی داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته