دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1402 - 11:41

مسکو: اسرائیل رسماً گفته سلاح اتمی دارد، آژانس کجاست؟

مسکو: اسرائیل رسماً گفته سلاح اتمی دارد، آژانس کجاست؟
«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارنظر و درخواست اخیر وزیر میراث رژیم صهیونیستی برای بمباران اتمی علیه غزه واکنش نشان داد.
کد خبر : 877538

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپوتنیک، در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به درخواست برای بمباران اتمی غزه از سوی یک وزیر رژیم صهیونیستی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پرسیده که آیا تل‌آویو به داشتن سلاح اتمی اذعان کرده است.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه (امروز) به درخواست «عمیخای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی برای حمله اتمی به غزه واکنش نشان داد و گفت که اظهارنظر درباره تسلیحات اتمی در اسرائیل، سوالات بسیاری از جمله درباره زرادخانه تسلیحات اتمی اسرائیل ایجاد می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «این موضوع تعداد زیادی از سوالات را ایجاد کرد. سوال شماره یک این است که آیا ما داریم اظهارات رسمی درباره وجود سلاح هسته‌ای (در اسرائیل) را می‌شنویم؟ سوالاتی که همه دارند (این است) که سازمان‌های بین‌المللی کجا هستند، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کجا هستند، بازرسان کجا هستند؟»

«عمیخای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (دیروز) در یک برنامه تلویزیونی گفت، انداختن بمب اتم در غزه یکی از راهکارهاست.

این وزیر کابینه بنیامین نتانیاهو دومین مسئول در رژیم صهیونیستی است که در روز‌های اخیر خواستار بمباران اتمی غزه شده‌اند.

الیاهو گفت: ارتش اسرائیل ضربات قدرتمندی به حماس میزند. اما این صددرصد همان شیوه‌ای است که من میخواهم؟ خیر. شاید ۶۰ درصدش باشد».

وی در پاسخ مجری که پرسید، چه چیزی انتظار دارید آیا انتظار بمب اتم دارید، با بیان اینکه «در غزه کسی نداریم که دخیل نباشد»، گفت: این هم یکی از راه‌هاست».

به دنبال این اظهارات و در پی فشار‌ها و واکنش بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، عمیخای الیاهو وزیر میراث رژیم صهیونیستی که خواستار بمباران اتمی غزه شده بود، حرفش را پس گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته