دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1402 - 09:51
گزارش آنا از سی‌امین روز «طوفان الاقصی»؛

موج اعتراضات جهانی به رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه بمباران مناطق مسکونی غزه

موج اعتراضات جهانی به رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه بمباران مناطق مسکونی غزه
بر اساس آخرین اخبار رسیده از غزه،  توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر حملات خود را علیه مناطق شرق شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه از سر گرفته است. غرب خان یونس نیز با توپخانه ارتش رژیم اشغالگر هدف قرار گرفت.
کد خبر : 876997

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آخرین اخبار رسیده از غزه،  توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر حملات خود را علیه مناطق شرق شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه از سر گرفته است. غرب خان یونس نیز با توپخانه ارتش رژیم اشغالگر هدف قرار گرفت.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز اطراف بیمارستان اندونزی واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند. حملات هوایی این جنگنده‌ها علیه محله شیخ رضوان در شمال غزه نیز ادامه دارد. خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که ده‌ها خانه در نوار غزه در معرض حملات جنگنده‌های صهیونیستی قرارگرفته‌اند.

در همین اثنا قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی مناطق غربی شهر دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را به توپ بستند.

پاسخ حزب‌الله به شهادت ۳ کودک لبنانی؛ شلیک ۱۰ موشک به شهرک‌ صهیونیستی

حزب‌الله لبنان اعلام کرد، در پاسخ به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی از جمله هدف قرار دادن خودروی غیرنظامی در حد فاصل عیناتا و عیترون که به شهادت یک زن و سه کودک منجر شد، با موشک‌های گراد شهرک کریات شمونا را هدف قرار داده است.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند، گنبد آهنین یک موشک را رهگیری کرده و ۹ موشک به مناطق متفرقه شهرک کریات شمونا اصابت کردند.

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

شبکه خبری المیادین اعلام کرد که یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی خودروی شهروندان لبنانی را در شهرک «عیناتا» در جنوب این کشور هدف قرار داد.

شبکه خبری المنار گزارش داد که این حمله پهپادی رژیم صهیونیستی، منجر به شهادت سه کودک لبنانی شده است.

تنبیه وزیر صهیونیست که اعتراف کرد اسرائیل بمب هسته‌ای دارد 

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در واکنش به افشاگری‌های امیخای الیاهو وزیر کابینه رژیم صهیونیستی که از امکان استفاده از گزینه هسته‌ای توسط رژیمش علیه نوار غزه سخن گفته بود، تا اطلاع ثانوی از حضور در جلسات کابینه منع کرد.

الیاهو که یکی از وزرای ائتلاف راست‌گرای افراطی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود در گفتگو با رادیو عبری زبان "کول براما" اعلام کرده بود که از نوع واکنش اسرائیل به عملیات 7 اکتبر حماس راضی نیست.

این افشاگری که به معنای اعلام رسمی در اختیار داشتن بمب هسته‌ای توسط رژیم صهیونیستی و احتمال به‌کارگیری آن در صورت ناکام ماندن تلاش‌های صورت گرفته علیه مقاومت غزه است، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی را به تکاپو انداخته و تلاش کرد تا  ادعا کند که این گفته‌ها به‌دوراز واقعیت بوده است.

اوضاع اسفبار بیمارستان شهدای الاقصی غزه به علت حجم بالای مجروحان

رئیس بیمارستان شهدای الاقصی اعلام کرد که ۵۲ شهید و ده‌ها مجروح به دنبال کشتار اشغالگران به اردوگاه المغازی رسیده است. بیش از هفتاد نفر از شهیدان و مجروحانی که به این بیمارستان وارد شده‌اند از کودکان و زنان هستند.

وی افزود: حدود ۲۱۰۰ پیکر و ۵۰۰۰ زخمی به بیمارستان شهدای الاقصی وارد شده است. بیمارستان قادر به خدمات‌رسانی نیست و در برابر این حجم از مجروح فروپاشیده است.

 

کاخ سفید: با شرکایمان برای وقفه در حملات علیه غزه به منظور آزادی اسرا مذاکره می‌کنیم

جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن تاکنون توانسته است بیش از ۳۰۰ شهروند آمریکایی را طی روزهای گذشته از غزه «نجات دهد» اما هنوز تعدادی از شهروندان آمریکایی در این منطقه باقی مانده‌اند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فاینر همچنین گفت که آزادسازی اسرا از غزه «بسیار سخت» بوده و روند آن بیش از انتظار زمان‌بر است.

حملات گسترده راکتی «سرایا القدس» به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه

سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) شامگاه یکشنبه شمار زیادی راکت را به سمت شهرک‌های «نیریم»، «العین الثالثة»، «صوفا»، «نیر اسحاق» و «افیف شالوم» در مجاورت غزه شلیک کرد.

شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین همچنین اعلام کرد پایگاه نظامی «مارس» متعلق به نظامیان اشغالگر را با شلیک چند گلوله خمپاره هدف قرار داده است.

نتانیاهو: بدون آزادی اسرا، آتش‌بس برقرار نمی‌شود

بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که بدون آزادسازی اسرا، آتش‌بس انجام نخواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، نتانیاهو می‌گوید عملیات ارتش این رژیم «تا زمان پیروزی» ادامه خواهد داشت.

فراخوان حماس و جهاد اسلامی برای مقابله با صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس

در پی یورش نظامیان صهیونیستی به زندان محل نگهداری اسرای فلسطینی جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی خواستار مقابله ملت فلسطین با نظامیان و شهرک‌نشینان رژیم اشغالگر در قدس و کرانه باختری شدند.

جنبش حماس در بیانیه‌ای در این باره تأکید کرد: ما از مردم خود در کرانه باختری و خانواده‌های اسرا می‌خواهیم که فوراً برای اعمال فشار بر دشمن که تجاوزات نازی‌ها علیه اسرای قهرمان ما در زندان‌های خود را تشدید می‌کند، بیرون بیایند.

در این بیانیه آمده است: جنایات دشمن علیه اسرا در زندان مجدو با کمک زندانیان جنایتکار صهیونیست از جمله جنایات دشمن است که هر روزه علیه ملت فلسطین انجام می‌شود.

حمله حزب‌الله لبنان به دو پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان عصر امروز دوشنبه دو پایگاه متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را مورد هدف قرار داد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه «بیاض بلیدا» متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را موردحمله قرار داده و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرده است.

شهادت مجروحان فلسطینی در پی نبود امکانات پزشکی

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که بیمارستان‌های این باریکه توان پذیرش بیماران و مجروحان بیشتر را ندارند.این وزارتخانه تأکید کرد که نبود امکانات پزشکی باعث شده بسیاری از مجروحان حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به‌ویژه در بیمارستان‌های شمال نوار غزه به شهادت برسند.

وزارت بهداشت نوار غزه تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به‌صورت تعمدی به دنبال فلج کردن سیستم بهداشتی و پزشکی این باریکه است.

ایستادگی نیروهای مقاومت در کرانه باختری مقابل اشغالگران متجاوز

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست به شهر جنین واقع در کرانه باختری یورش بردند. نظامیان اشغالگر همچنین به الخلیل و قصره واقع در جنوب نابلس و عزون در شرق قلقیلیه و حوسان در غرب بیت لحم حمله کردند. نیروهای مقاومت فلسطین نیز با عناصر متجاوز در این مناطق درگیر شدند.

رسانه‌های عبری زبان به انفجار یک بمب در مسیر بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در جنین اذعان کردند. گردان جنین اعلام کرد که این انفجار با استفاده از بمب‌های تامر ساخت داخل صورت گرفته و باعث وارد آوردن خسارت به تجهیزات نظامیان صهیونیست شده است.همچنین خودروی نظامیان صهیونیست با انفجار یک بمب دست‌ساز در عزون واقع در شرق قلقیلیه هدف قرار گرفت.

در همین راستا رسانه‌های عبری زبان از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در منطقه اشغالی مسکاف عام واقع در الجلیل در اراضی اشغالی فلسطین خبر دادند.این رسانه‌ها گزارش دادند که نیروهای حزب‌الله لبنان موشک‌های ضد زره به سمت منطقه اشغالی مذکور شلیک کردند.

کمین قسام برای عناصر متجاوز 

المیادین به نقل از گردان‌های قسام گزارش داد که تجهیزات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که وارد منطقه الفراحین در شرق خان یونس شده بودند با آرپی‌جی‌های یاسین ۱۰۵ منهدم شدند. این گردان‌ها اعلام کردند: نیروهای قسام موفق شدند عناصر صهیونیست که به شرق خان یونس نفوذ کرده بودند در کمین خود گرفتار کنند.

آن‌ها تأکید کردند: نیروهای فلسطینی عناصر متجاوز را با آرپی‌جی یاسین ۱۰۵ و تسلیحات تک تیراندازی و سلاح‌های متوسط و خمپاره هدف قراردادند. در جریان این کمین، ۲ فروند تانک ارتش رژیم صهیونیستی منهدم شد و نیروهای فلسطینی به‌سلامت به مقرهای خود بازگشتند.

در همین خصوص رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست در منطقه کیسوفیم واقع در شرق نوار غزه هدف ۲ موشک قرار گرفتند. آن‌ها تأکید کردند که در جریان این حمله موشکی تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند.

بلینکن برای دیدار با تشکیلات خودگردان به رام‌الله می‌رود

همچنین یک منبع در دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا  امروز به رام‌الله در کرانه باختری می‌رود. خبرگزاری «اسپوتنیک» بامداد یکشنبه به نقل از این منبع مطلع نوشت که بلینکن قرار است با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان دیدار و درباره تحولات نوار غزه گفتگو کند.

حمله حزب‌الله از به مخفیگاه نظامیان صهیونیست 

 جنبش مقاومت اسلامی لبنان بامداد یکشنبه اعلام کرد که کمین نظامیان صهیونیست در داخل یکی از منازل غصبی واقع در شهرک «المطله» را هدف قرار داده است.

حزب‌الله بابیان اینکه این حمله را در واکنش به کشتار گسترده غیرنظامیان نوار غزه توسط اشغالگران انجام داده، گفت که این حمله منجر به تلفات قطعی صهیونیست‌ها شد.

دقایقی بعد خبرنگار شبکه «الجزیره» از حمله توپخانه‌ای ارتش اشغالگران به نزدیکی شهرک «کفرکلا» واقع در بخش شرقی جنوب لبنان خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم موقت صهیونیستی نیز گفت: «در پاسخ به شلیک موشک ضد زره به منطقه المطله، نیروی هوایی ما تأسیسات نظامی حزب‌الله را بمباران کرد».

بمباران مخزن ذخیره آب ۷۰ هزار فلسطینی  و شهادت 50 فلسطینی 

جنگنده‌ها، توپخانه و قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی از ساعتی قبل حملات وحشیانه خود را علیه مناطق مختلف نوار غزه ازسرگرفتند و مخزن ذخیره آب ۷۰ هزار فلسطینی هم بمباران شد.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک چاه آب و منبع اصلی ذخیره آب منطقه تل الزعتر که ۷۰ هزار تن از ساکنان آن را تحت پوشش قرار می‌داد بمباران کردند.

همچنین در بمباران جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون ۵۰ فلسطینی در اثر این حملات به شهادت رسیده‌اند. در این حملات یک محله مسکونی در اردوگاه المغازی را که دربرگیرنده ده‌ها خانواده فلسطینی بوده بمباران شد. 

گزارش‌های رسانه‌ای بیانگر آن است که فلسطینی‌ها با دست خالی در حال برداشتن آوار و جستجوی بازماندگان این حملات وحشیانه هستند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که علاوه بر ۵۰ فلسطینی که در اثر این حملات به شهادت رسیده‌اند ۱۰۰ فلسطینی دیگر زیر آوار بوده و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

الجزیره نیز گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک مسجد در شرق جبالیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

اوج‌گیری مخالفت افکار عمومی در فرانسه 

شمار زیادی از مردم فرانسه در پایتخت این کشور با برگزاری تظاهراتی گسترده ضمن حمایت از ملت فلسطین به ویژه اهالی غزه، جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
بنابر اعلام پلیس فرانسه شمار شرکت کنندگان در این تظاهرات به قریب به ۲۰ هزار نفر رسیده است. همچنین  منابع فرانسوی از برگزاری تجمعات و تظاهرات ضد صهیونیستی در ۴۰ شهر و منطقه در فرانسه خبر دادند.

در شهر لیون با وجود باران شدید، دستکم پنج هزار فرانسوی با برگزاری تجمعی گسترده از مردم غزه اعلام حمایت کردند. تظاهر کنندگان در لیون پارچه نوشته‌هایی را با این مضمون که «محاصره جنایتکارانه غزه را پایان دهید، غزه باید آزاد شود» به دست داشتند.

در شهر‌های مون پلیه در جنوب فرانسه و استراسبورگ در شرق این کشور نیز هزاران فرانسوی با برگزاری تظاهراتی با مردم غزه اعلام همبستگی کردند.همچنین در بحبوحه برنامه فعالان حقوق بشر و حامیان فلسطین در انگلیس جهت برگزاری تظاهرات اعتراضی به منظور حمایت از مردم غزه، سوئلا براوِرمن، وزیر کشور لندن هشدار داد که حامیان فلسطین در صورت تلاش جهت هتک حرمت گور‌های نمادین سربازان انگلیسی کشته شده در جنگ، بلافاصله بازداشت خواهند شد!

پیشنهاد استفاده از بمب اتمی 

آمیخای الیاهو، یکی از وزاری کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی «استفاده از بمب اتمی در نوار غزه را یکی از گزینه‌های روی میز اسرائیل» اعلام کرد!

الیاهو در پاسخ به این پرسش که آیا رژیم صهیونیستی باید در غزه از بمب اتمی استفاده کند، گفت که «این‌یکی از گزینه‌هاست.»

آمارتکان دهنده سازمانهای جهانی 

در همین حال سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: بیش از ۱۰۰ حمله به مراکز درمانی در غزه از هفتم اکتبر گذشته ثبت کرده‌ایم. براثر حملات اسرائیل به مراکز درمانی در غزه ۵۰۴ نفر کشته و ۳۹ مرکز و ۳۱ آمبولانس آسیب‌دیده است.

از سوی دیگر سیندی مک کین مدیر برنامه جهانی غذا در اظهاراتی تکان‌دهنده گفت: پدران در غزه نمی‌دانند که امروز می‌توانند کودکان خود را سیر کنند یا تا فردا زنده می‌مانند. درخواست فوری برای رساندن گسترده و امن کمک‌های انسانی به غزه را داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته