دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1402 - 10:59
گزارش آنا از بیست و ششمین روز «طوفان الاقصی»؛

بیانیه القسام درباره غافلگیری دشمن/ نتانیاهو: متحمل خسارت دردناکی می‌شویم

بیانیه القسام درباره غافلگیری دشمن  نتانیاهو: متحمل خسارت دردناکی می‌شویم
غزه به گورستان کودکان تبدیل شده،‌ منطقه مانند بشکه باروت است و درنده‌خویی رژیم صهیونیستی هیچگاه تا به این اندازه آشکار نبوده است؛ بیست و ششمین روز از حماسه طوفان الاقصی در چنین فضایی آغاز شد.
کد خبر : 876318

گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ ۲۶ روز از شروع طوفانی که قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید، می‌گذرد و در این مدت چشم جهان به روی چهره زشت اسرائیل گشوده شده است.

رژیمی که تا یک ماه پیش، با نخوت از عادی‌سازی رابطه با کشور‌های عرب منطقه سخن می‌گفت و مدعی بود که تشکیل کشور مستقل فلسطینی موضوع مذاکره تل‌آویو نیست، اکنون به جز آمریکا حامی واقعی ندارد و رفتارش چنان غیرقابل توجیه است که حتی متحدان اروپایی را هم درگیر تردید کرده است تا آنجا که نروژ می‌گوید «اسرائیل قوانین بشردوستانه را نقض می‌کند».

روز گذشته، این رژیم با بمباران اردوگاه جبالیا در شمال غزه، برگ دیگری از جنایت‌های بی شمار خود را رو کرد و آستانه صبر جامعه بین الملل را محک زد.

ترکیه برای دومین بار طی چند روز گذشته خواستار محاکمه صهیونیست‌ها شد، بولیوی رابطه دیپلماتیک با این رژیم را قطع کرد و شیلی و کلمبیا در محکوم کردن آنچه در غزه می‌گذرد سفرایشان را فراخواندند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل هم برای چندمین بار انتقاد صهیونیست‌های پرادعا را به جان خرید و هشدار داد: حقوق بین‌المللی بشردوستانه مقررات روشنی را مشخص کرده‌اند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. این منوی غذای انتخابی نیست و نمی‌توان آن را به صورت گزینشی به کار برد.

همزمان، «حسین امیرعبداللهیان» در سفر دیروز خود به دوحه، هشدار داد که گروه‌های مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی ساکت نخواهند ماند و لازم است از آخرین فرصت‌های سیاسی برای توقف جنگ استفاده کنیم.

وی اکنون در ادامه رایزنی‌ها به ترکیه رفته حال آنکه تحرکات به اصطلاح دیپلماتیک غرب هم بالا گرفته است و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه برای سومین بار از آغاز جنگ غزه، راهی فلسطین اشغالی است.

اخبار و تحولات بیست و ششمین روز از طوفان الاقصی، تحولات غزه و فلسطین اشغالی را با خبرگزاری آنا دنبال کنید:

*گوترش: از حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان جبالیا وحشت‌زده شدم!

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه در واکنش به دیگر جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به مظلومان فلسطینی در اردوگاه جبالیا واقع در نوار غزه، این اقدام اشغالگران قدس را محکوم کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد در این خصوص تأکید کرد: همه طرف‌ها باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.

*رژیم صهیونیستی: تنها برای توقف چند ساعته درگیری‌ها آمادگی داریم

یک مقام رژیم صهیونیستی به پولیتیکو گفت که این رژیم برای گفت‌وگو در راستای توقف درگیری‌ها با حماس به مدت چند ساعت با اهداف بشردوستانه آمادگی دارد؛ اما حاضر به گفت‌وگو بر سر آتش‌بس نخواهد بود.

*فاجعه قریب‌الوقوع بهداشتی در غزه

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در بحبوحه ازدحام بیش از حد، جابجایی گسترده و آسیب به زیرساخت‌ها اعلام کرد که «فاجعه بهداشت عمومی» در غزه قریب‌الوقوع است.

کریستین لیندمایر، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در مورد خطر مرگ غیرنظامیان هشدار داد که مستقیماً با بمباران ارتباط ندارد.

*حمله حزب‌الله لبنان به ۲ پایگاه ارتش رژیم موقت صهیونیستی

مقاومت اسلامی لبنان (حزب‌الله) امروز چهارشنبه دو مقر ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه المالکیه و البیاض در نزدیکی مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف قرار دادند.

*پایگاه هوایی رعیم هدف قرار گرفت

هم اکنون گردان‌های القسام، پایگاه هوایی رعیم را در مجاورت نوار غزه هدف چندین راکت قرار دادند. پایگاه رعیم یکی از اهداف روز نخست عملیات طوفان الاقصی بود

*نتانیاهو: خسارات دردناکی در این جنگ متحمل خواهیم شد

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم مثل سایر مقام‌های تل‌آویو، امروز چهارشنبه، اول نوامبر به افزایش شمار کشته‌شدگان ارتش اشغالگر در نوار غزه واکنش نشان داد.

او با انتشار پیامی ویدئویی در شبکه «ایکس» گفت: ما در جنگ سختی قرار داریم و [این جنگ] طولانی خواهد بود؛ اسرائیل در طول جنگ، دستاوردهای مهم و همچنین خسارات دردناکی خواهد داشت.

*بیانیه جدید القسام 

شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای جدید به تشریح وضعیت میدانی جنگ پرداخت و اعلام کرد: مجاهدان القسام هم‌‎اکنون در بحبوحه نبرد با نیروهای صهیونیستی وارد بیت حانون شده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: مجاهدان، صهیونیست‎‌ها را غافل‎گیر کرده و از خطوط پشتی آنان حمله کرده‌اند و هم‌‎اکنون با انواع سلاح‌ها در حال نبرد هستند.

*دو بیمارستان مهم غزه تعطیل شدند

وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرد که بیمارستان الصداقه در غزه در نتیجه بمباران ارتش رژیم صهیونیستی و اتمام سوخت به کلی از خدمت خارج شده است.

فعالیت بیمارستان الشفاء هم به دلیل کمبود شدید سوخت متوقف شد.

*شمار شهدای غزه به ۸۷۹۶ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدا از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه در هفتم اکتبر تاکنون به ۸۷۹۶ نفر افزایش یافته است.

از این میان، ۳۶۴۸ نفر از شهدا مربوط به کودکان است.

*آمادگی ترکیه برای ساخت ۲۰ بیمارستان صحرایی در مصر

وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که با مقام‌های فلسطینی و مصری در حال رایزنی و منتظر دریافت مجوز برای ساخت ۲۰ بیمارستان صحرایی در فرودگاه «العریش» مصر به منظور مداوای فلسطینیان است.

*نخستین گروه از خارجیان نوار غزه را از طریق گذرگاه رفح ترک کردند

برای نخستین بار از زمان آغاز درگیری‌ها، نخستین گروه از شهروندانی که دارای تابعیت خارجی هستند، موفق به خروج از غزه از طریق گذرگاه رفح شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده، ده‌ها تن صبح روز چهارشنبه از غزه به مصر وارد شدند. به نوشته خبرگزاری فرانسه، انتظار می‌رود حدود ۴۰۰ تن امروز اول نوامبر موفق به عبور از گذرگاه شوند.

*انصارلله یمن:‌ حمله موشکی بزرگی در راه است

انصارالله یمن اعلام کرد که بزرگترین حمله موشکی که تا به حال به اسرائیل دیده نشده را ساعت ۱۳:۰۰ انجام خواهند داد و آن را به صورت زنده پخش خواهند کرد.(۱۳به وقت ایران و ۱۲ به وقت یمن)

*القسام: ۷ اسیر نزد حماس کشته شدند

گردان‌های القسام اعلام کرد که ۷ نفر از اسرا ازجمله سه فرد دارای تابعیت خارجی در بمباران وحشیانه روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیا کشته شدند.

*رفح در انتظار بازگشایی

امروز اتباع خارجی و ۸۱‍ غیرنظامی که دچار مجروحیت شدید شده‌اند، از نوار غزه خارج می شوند.

*اعتصاب عمومی در کرانه باختری 

ساکنان کرانه باختری در واکنش به بمباران وحشیانه یک منطقه مسکونی در اردوگاه «جبالیا» واقع در شمال نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت و زخمی‌شدن بیش از ۴۰۰ نفر شد، دست به اعتصاب سراسری زدند. 

اعلام اعتصاب سراسری و عزای عمومی در کرانه باختری برای بزرگداشت و احترام به اروح شهدای کشتار جبالیا برگزار می‌شود.

*میانجیگری قطر برای بازگشایی گذرگاه رفح

رویترز به نقل از یک منبع مدعی شد که قطر برای دستیابی به توافق میان مصر، حماس، اسرائیل با هماهنگی آمریکا برای بازگشایی گذرگاه رفح میانجیگری می‌کند.

*وزیر خارجه ژاپن در راه اسرائیل و اردن

یک روز پس از آن که ژاپن اعلام کرد با هدف حمایت از اسرائیل، دارایی‌های اعضا و شرکت‌های وابسته به حماس را مسدود می‌کند، خبرگزاری دولتی این کشور خبر داد که یوکو کامیکاوا، وزیر امور خارجه برای کمک به فرونشاندن آتش جنگ، از فردا سفر چهار روزه اش به سرزمین‌های اشغالی و اردن را آغاز می‌کند.

*حمله مقاومت اسلامی عراق به بزرگترین پایگاه آمریکا در سوریه 

مقاومت اسلامی عراق صبح امروز در بیانیه‌ای از حمله به بزرگترین پایگاه آمریکا در منطقه التنف در مثلث مرزی سوریه با عراق و اردن با دو پهپاد خبر داد و اعلام کرد که آن‌ها اهداف خود را با دقت هدف قرار دادند.

*قطع دوباره اینترنت نوار غزه

شرکت ارتباطات فلسطین «بالتل» از قطع کامل همه خدمات ارتباطی و اینترنت در نوار غزه خبر داد.

*گالانت: کشته‌شدن نظامیان اسرائیلی در غزه ضربه سخت و دردناکی است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بعد از کشته شدن ۱۱ نظامی اسرائیلی در جریان نفوذ زمینی روز گذشته به نوار غزه، این شکست را «ضربه‌ای سخت و دردناک» خواند و گفت: بهای سنگینی بر ما تحمیل شد.

*۱۱ کشته و ۱۷ زخمی ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که از دیروز ۱۱ نظامی این رژیم کشته و ۱۷ نفر دیگر زخمی شده اند که حال چهار نفر از آن‌ها وخیم است.

صبح امروز ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن ۹ نظامی خود در نبرد زمینی با رزمندگان مقاومت در مرز نوار غزه اذعان کرد.

*پنتاگون ۳۰۰ نظامی آمریکایی دیگر را به غرب آسیا اعزام می‌کند

در بحبوحه تنش‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها، پنتاگون اعلام کرد قصد دارد ۳۰۰ نظامی آمریکایی دیگر را به غرب آسیا اعزام کند.

*کمک ۱.۵ میلیون دلاری ازبکستان به مردم غزه

رئیس‌جمهور ازبکستان با اشاره به کمک ۱.۵ میلیون دلاری این کشور به مردم غزه گفت: ما از حق مردم فلسطین برای ایجاد کشوری مستقل حمایت می‌کنیم.

*نروژ: اسرائیل قوانین بشردوستانه را نقض می‌کند

«یوناس گهر استور» نخست‌وزیر نروژ در اظهاراتی انتقادآمیز درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، گفت اقدامات این رژیم علیه مردم فلسطین «ناقض قوانین بین‌الملل و اصول تناسب در پاسخ و واکنش» است.

*قطر و مصر حمله به اردوگاه جبالیا را محکوم کردند

وزارت خارجه مصر حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا را نقض آشکار حقوق بین‌المللی بشردوستانه خواند. 

وزارت خارجه قطر هم ضمن محکوم کردن جنایت جدید صهیونیست‌ها در اردوگاه جبالیا، درباره گسترش حملات علیه اهداف غیرنظامی هشدار داد.

*اذعان به هلاکت ۹ نظامی اسرائیلی دیگر

ارتش رژیم موقت اسرائیل امروز چهارشنبه، به کشته شدن ۹ نظامی دیگر خود در جریان حمله زمینی روز گذشته در شمال نوار غزه اذعان کرد.
نفربر این نظامیان که حامل ۱۳ نظامی بوده، هدف موشک ضدتانک قرار گرفته و ۴ نفر نیز مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته