دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گردهمایی اهالی رسانه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی؛

مهدی‌پور: امروز روحیه ضد اسرائیلی در سراسر جهان در حال جوشش است

مهدی‌پور: امروز روحیه ضد اسرائیلی در سراسر جهان در حال جوشش است
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در گردهمایی اهالی رسانه «تجمع الاعلامیین» در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و به شهادت رساندن خبرنگاران برگزار شد، گفت: امروز روحیه ضد اسرائیلی در سراسر جهان در حال جوشش است.
کد خبر : 877037

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گردهمایی اهالی رسانه «تجمع الاعلامیین» در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و به شهادت رساندن خبرنگاران برگزار شد.  

بر اساس این گزارش، این گردهمایی صبح امروز یکشنبه ۱۴ آبان ماه ساعت ۱۰ صبح در محل خیابان طالقانی مجموعه فرهنگی سیزده آبان (لانه سابق جاسوسی) آغاز شد.

مهدی‌پور: رژیمی که نتوانسته در غزه ۴ کیلومتر پیشرفت کند حتما در عملیات رسانه‌ای هم شکست خورده است

در این رویداد تعدادی از خبرنگاران و مدیران رسانه‌ای به همراه مدیران معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در این مراسم گفت: با عملیات طوفان‌الاقصی هیبت نظامی پوشالی رژیم صهیونسیتی فروریخت و خیلی زود نشان داد که این یک هیمنه تو خالی است. ولی بیش از آن فعالیت عملیات روانی که توسط حماس صورت گرفت بسیار مهم بود و با عملیات رسانه‌ای، تصویر درستی از وحشی‌گری و فروپاشیده رژیم صهیونسیتی به همه جهان مخابره شد.

وی افزود: طوفان‌الاقصی یک اثر نظامی مهم و یک اثر تبلیغاتی و روانی مهم‌تر داشت که به ابتکار عمل حماس شکل گرفت. این عملیات روشنگری درستی در شناساندن رژیم صهیونسیتی به افکار جهانی داشت.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد اضافه کرد: برای اولین بار این بار خود فلسطین تصمیم گرفت به جای دیگران برای خود تصمیم بگیرد. امروز می‌توانیم بگوییم که محور مقاومت جریان اصلی رسانه را در اختیار گرفته است. همانطور که دیدیم که روز جمعه چه میزان از رسانه‌های دنیا سخنرانی سید حسن نصرالله در لبنان را انعکاس دادند. امروز روحیه ضد اسرائیلی در سراسر جهان در حال جوشش است. این رژیم در همه جا با اهالی رسانه در حال مبارزه است. تا جایی که خبرنگار رویترز در مرز لبنان به شهادت رسید.

وی اضافه کرد: رژیمی که نتوانسته در غزه ۴ کیلومتر پیشرفت کند حتما در عملیات رسانه‌ای هم شکست خورده، همانطور که در طی این رویداد نتوانست افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد. در هیچ کجای دنیا پرچم اسرائیل را نمی‌بینید، اما پرچم فلسطین در سراسر دنیا به اهتزاز درآمده است. این اتفاقاتی است که در میدان افکار عمومی و جریان اصلی رسانه هم مانند عملیات میدانی، رژیم صهیونسیتی شکست خورده است. من از همه همکارانم در ایران و رسانه‌های خارجی برای پوشش این اتفاق تشکر می‌کنم. این میزان از همراهی و تعهد به آرمان فلسطین شایسته توجه است.

وی افزود: رسانه‌های ما در یک ماه گذشته موضوع فلسطین را فراموش نکردند، چون رژیم صهیونسیتی با سرکوب شدید به دنبال عادی سازی مسئله است. این دقیقا نقطه‌ای است که برنامه تبلیغاتی رژیم روی آن سوار شده است.

مهدی‌پور افزود: این نسل‌کشی در تاریخ بشر بی‌سابقه است. امیدوارم خیلی زود وعده امتم و حاج قاسم محقق شود و ما فروپاشی رژیم صهیونسیتی را جشن بگیریم.

کارآموزیان: عملکرد فعالان رسانه‌ای مثل یک موشک بالستیک فتاح است

«مرتضی کارآموزیان» مسئول سازمان بسیج رسانه در ادامه این مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: ما هیچ جنگ یا برهه‌ای در تاریخ نداشتیم که ۴۶ خبرنگار و عکاس را در ۲۸ روز شهید کنند. دیدم که به مراکز رسانه‌ای حمله کردند ولی همچنان اهالی رسانه به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند. امروز جبهه رسانه‌ای جریان مقاومت عملکرد قابل قبولی دارد. اگر به موشک فتاح افتخار می‌کنیم، عملکرد فعالان رسانه‌ای این جبهه مثل یک موشک بالستیک فتاح است.

سردار معروفی: مستکبران حاج قاسم را شهید کردند غافل از آنکه هشتاد میلیون قلب قاسم سلیمانی شد

در بخش پایانی جلسه سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بزرگی که در طوفان القصی اتفاق افتاد، موفقیت رسانه‌های جبهه مقاومت در عرصه نبرد بود.

وی افزود: رژیم صهیونسیتی به دلیل شکستی که در این عملیات خورده است خواهران و برادران خبرنگار را مورد هجمه و هجوم قرار داد و در غزه انتقامش را از آنها گرفت و خبرنگاران را به شهادت رساند.

معروفی با اشاره به ماموریت خبرنگاران در جنگ امروز یادآور شد: امروز خبرنگاران، ایستادگان در مقابل دشمنان خدا هستند، امروز دشمنان می خواهند محاسبه و تفکر ما را به اشتباه بیندازد و شجاعت همه را نشانه گرفته اند که با شکست مهمی رو برو شدند و همه مردم یک صدا مقاومت را صدا می زنند.

معروفی تاکید کرد: امروز مردم فلسطین با نگاه حاج قاسم علیه ظلم به پا خواسته‌اند و بدون واهمه عملیات انجام می‌دهند، رزمندگان حماس به تنهایی هیمنه نه تنها رژیم صهیونسیتی بلکه آمریکا را زیر سوال برده‌اند.

وی در ادامه گفت: هوشمندی جریان رسانه‌ای ایران اسلامی جای تقدیر دارد که این چنین پای جریان مقاومت ایستاده و امروز چه در داخل و چه در خارجی پیام واحدی علیه رژیم صهیونسیتی در حال انتشار است.

وی افزود: امروز پیروز معرکه مردم عزیز و غیرتمند فلسطین هستند و حضور رئیس جمهور امریکا پیام بزرگی دارد این است که این جنگ جنگ با نظام سلطه است به همین جهت سازمان ملل جایی از وجاهت ندارد.

معروفی تصریح کرد: دم از حقوق بشر می‌زنند و ما مسلمانان را دور از حقوق بشر می‌دانند.

وی افزود: امروز با مدیریت مقتدرانه و راهبری امام خامنه‌ای و با اقتدار تمام نیروهای نظامی و امنیتی ما زمین و هوا و فضا بروی دشمنان ما مسدود است و دشمن همه توانش را روی انشقاق جامعه قرار داده و شکست خورده است.

معروفی در پایان گفت: مستکبران حاج قاسم را شهید کردند غافل از آنکه هشتاد میلیون قلب قاسم سلیمانی شد و امروز ایشان در جهان اسلام به یک مدافع حق و ضد تروریست تبدیل شد و اثر آن را در پانزدهم مهر را همگان دیدند.

در پایان این مراسم بیانیه اهالی رسانه در محکومیت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی قرائت شد.

در این بیانیه آمده:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حمله ددمناشنه رژیم کودک‌کش صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم غزه به ویژه زنان و کودکان و تخریب منازل و مراکز درمانی نشان از خوی سبوعانه این رژیم دارد. حالا نیز این غده سرطانی برای اینکه مانع از اطلاع‌رسانی از این جنایت شود اقدام به، به شهادت رساندن خبرنگاران و تخریب مراکز رسانه‌ای می‌کند. این جنایات بی‌شرمانه و هولناک بدون شک در سایه حمایت بی‌چون و چرای سران کشورهای غربی صورت می‌گیرد و ماهیت این رژیم پوشالی را بر تمام انسان‌های آزاده جهان نمایان‌تر می‌کند. شهادت خبرنگاران و عکاسان خبری فلسطینی را که در حال گزارش جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی بودند به تمام انسان‌های آزاده جهان به ویژه جامعه خبری تسلیت عرض می‌کنیم و خواهان آن هستیم تا سازمان‌های مدعی حقوق بشر و آزادی بیان در مقابل این وحشی‌گری‌ها بایستند و شرایط برای فعالیت امن اصحاب رسانه در فلسطین ایجاد شود.

امپراطوری امپریالیسم رسانه که در یوغ بندگی صهیونیست‌ها قرار دارد سعی در وارونه‌نمایی واقعیت داشته و به واقع جای جلاد و شهید را عوض می‌کند و خبرنگاران فلسطینی نیز که برای انعکاس اخبار مظلومیت‌های کودکان غزه ایثارگونه به جهاد با دوربین‌های خود هستند، مظلومانه به خاک و خون کشیده می‌شوند. جامعه رسانه‌ای ایران خود را همدرد با خبرنگاران فلسطینی می‌داند و علاوه بر محکوم کردن جنایت رژیم سفاک صهیونیستی، با آرمان والای آزادی قدس شریف اعلام آمادگی می‌کند. ما اهالی رسانه و فعالان امضاکننده این بیانیه از جامعه بین‌المللی و هیئت‌های سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا در برابر تعهدات قانونی و اخلاقی خود پایبند باشند و تدابیر جدی و سریعی را اتخاذ کنند تا به تجاوزات مستمر و فزاینده رژیم صهیونیستی به شهر غزه و هدف قرار دادن مناطق مسکونی و قربانی شدن کودکان و زنان و قطع آب و برق ساکنان غزه پایان داده شود.

این رژیم علاوه بر جنایات فوق با روشی وحشیانه برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های زشت و شنیع خود و بایکوت خبری رسانه‌های مستقل، آشکارا اصول و قواونین بین‌المللی و حقوق بشر را نقض و با شیوه‌ای وحشیانه اهالی رسانه را هدف قرار می‌دهد. ما امضاکنندگان زیر از سازمان ملل می‌خواهیم که تصمیمات لازم را اتخاذ و نقش مسئولیتی خود را در قبال مقابله با این تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها ایفا کند. بیش از هفت دهه است که با اشغال فلسطین و ارتکاب جنایت در حق ملت فلسطین و بایکوت خبری رسانه‌های آزاد به عنوان رساننده صدای عدالت‌خواهی آرمان فلسطین و مقاومت مشروع آن‌ها، به جهان دشمنی آن‌ها ادامه یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته