دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1402 - 11:01
گزارش آنا از هجدهمین روز «طوفان الاقصی»؛

هشدار سازمان ملل و احتمال تعطیلی بیمارستان‌ها در غزه / افزایش شمار شهدا به ۵۵۰۰ تن

هشدار سازمان ملل و احتمال تعطیلی بیمارستان‌ها در غزه   افزایش شمار شهدا به ۵۵۰۰ تن
همزمان با تداوم حملات هوایی علیه غزه، هجدمین روز از حماسه طوفان الاقصی، که شرایط انسانی به خط قرمز اضطرار رسیده و سازمان ملل خواستار آتش بس فوری در نوار غزه شده است. در همین حال بیمارستان‌های غزه به دلیل نبود تجهیزات در آستانه تعطیلی قرار دارند.
کد خبر : 874934

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ آنچه از برآوردهای نظامی به گوش می رسد، انعکاس این نکته است که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان آمادگی حمله زمینی به غزه را ندارد و اختلافات داخلی نیز در رژیم اسرائیل، نگرانی بایدن را برانگیخته است.

شلیک چند راکت از درعا سوریه به جولان اشغالی

چند فروند راکت به سمت جولان اشغالی شلیک شده و هم‌زمان آژیر خطر حمله موشکی در جنوب جولان اشغالی به صدا در آمده است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، ۲ راکت از داخل اراضی سوریه به سمت جولان شلیک شده است.

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد، چند راکت از حومه درعا به سمت جولان اشغالی شلیک شده است.

پیش از این نیز حملاتی علیه مقر نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه انجام شده بود.

ورود به غزه با تلفات سنگین همراه است

یک ژنرال نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به عدم آمادگی ارتش این رژیم برای حمله زمینی به نوار غزه هشدار داد.

رسانه‌های عبری زبان با انعکاس سخنان «آیساک بریک» ژنرال نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گزارش دادند: من به بنیامین نتانیاهو توصیه کردم در خصوص حمله زمینی به نوار غزه تأمل کند.

آیساک بریک پیشتر نیز با هشدار به مقامات تل آویو گفته بود: «ورود به غزه اکنون یک دام است، تلفات سنگینی به جا خواهد ماند و این جنگ بسیار طولانی خواهد شد، باید به محاصره غزه و بمباران آن ادامه داد و پس از آن حمله زمینی را آغاز کرد!»

گفتنی است که بریک از آغاز جنگ در غزه چند بار با نتانیاهو دیدار کرده است.

این در حالیست که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داده است: دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نسبت به نبود اهداف نظامی قابل تحقق در نوار غزه و عدم دسترسی اسرائیل به این اهداف نگران است.

این مسئولان تاکید کرد: آمریکا نسبت به این موضوع نگران است که اسرائیل هنوز آماده حمله زمینی به نوار غزه در چارچوب یک طرح موفقیت آمیز نیست.

شهادت یکی از رهبران حماس تحت شکنجه صهیونیست ها

در همین حال جنبش حماس از شهادت یکی از رهبران این جنبش که پس از آغاز عملیات طوفان الأقصی به اسارت صهیونیست‌ها درآمده بود، خبر داد.

این جنبش اعلام کرد که یکی از رهبران آن به نام «عمر دراغمه» تحت شکنجه در زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

طبق این گزارش، پس از اعلام شهادت دراغمه، مردم طوباس واقع در کرانه باختری در اعتراض به شهادت وی به خیابان‌ها آمدند.

هنیه: سران عربی و اسلامی، چه زمانی موضع‌گیری می‌کنید؟

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که جنایتکاران صهیونیست بین هیچکس فرقی نمی‌گذارند و کودکان، زنان و سالمندان را می‌کشند و وحشتناک‌ترین قتل عام را انجام می‌دهند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای خواستار موضع‌گیری سریع و قاطع کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از نوار غزه شد.

هنیه در این‌باره گفت: «غرب با مواضع خود در حمایت از جنگ اسرائیل علیه غزه و نسل کشی، از کارنامه بشریت خارج شده است. غرب دیواری بین خود و مردم عربی و اسلامی کشیده است که هرگز فرو نخواهد ریخت».

 وی درباره حملات رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه توضیح داد: «این جنایتکاران بین هیچکس فرقی نمی‌گذارند، کودکان، زنان و سالمندان را می‌کشند و وحشتناک‌ترین قتل عام را انجام می‌دهند».

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه پرسید: «ای رهبران کشورهای عربی و اسلامی، چقدر به خون و کشتار نیاز دارید تا بالاخره عصبانی شوید و موضع‌گیری تاریخی انجام دهید؟»

هنیه همچنین درباره تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها افزود: «رزمندگان مقاومت، آنها را تعقیب خواهند کرد، سنگرهایشان ویران خواهد شد و هر چقدر هم که طول بکشد از امنیت برخوردار نخواهند شد».

سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شد

فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با بیان اینکه وضعیت غزه به دلیل کمبود آب، برق، دارو و غذا رو به فاجعه است، گفت که ممانعت تل‌آویو از ورود کمک‌های بشردوستانه نقض قوانین بین‌المللی است.

وی درباره حملات وحشیانه رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه اظهار داشت: «اسرائیل باید از استفاده از سلاح‌های انفجاری با اثرات گسترده در مناطق مسکونی اجتناب کند».

این مقام سازمان ملل با بیان اینکه ما خواستار آتش بس گسترده انسانی در غزه هستیم، افزود: «وضعیت غزه به دلیل کمبود آب، برق، دارو و غذا رو به فاجعه است».

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که کمتر از ۴۸ ساعت فرصت دارند تا تمام ژنراتورهای برق در بیمارستان‌های این منطقه متوقف شوند.
این وزارتخانه توضیح داد: «امروز ما فقط برای نجات جان مجروحانی کار می‌کنیم که می‌توان آنها را نجات داد. ما از سازوکار استفاده شده برای رساندن کمک‌های بشردوستانه و پزشکی ابراز تاسف می‌کنیم».

شمار شهدای غزه به ۵۵۰۰ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای غزه در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به ۵۵۰۰ نفر خبر داد. در این حملات تاکنون ۱۷ هزار فلسطینی نیز زخمی شده اند.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در نتیجه پایان سوخت لازم برای فعالیت ژنراتورهای بیمارستان‌ها در غزه تاکنون، فعالیت ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز بهداشتی در نوار غزه متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه در کل نوار غزه ۲۴ بیمارستان وجود دارد، افزود: در شرایط کنونی اکثر بیمارستان‌های غزه با استفاده از آخرین میزان سوخت باقی مانده در حال فعالیت هستند و ممکن است هر لحظه فعالیت در آنها نیز متوقف شود.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین بر لزوم بازگشایی گذرگاه‌ها در غزه جهت ورود سوخت مورد نیاز بیمارستان‌ها تاکید کرد و گفت: در غیر این صورت خدمات رسانی به بیماران و مجروحان در غزه بسیار دشوارتر خواهد شد.

 ماکرون: اسرائیل در جنگ با تروریسم تنها نیست

رئیس‌جمهور فرانسه بدون اشاره به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه با ابراز همبستگی با تل‌آویو گفت که اسرائیل در جنگ با تروریسم تنها نیست.

«امانوئل ماکرون» امروز (سه‌شنبه) در سفر به تل‌آویو بر همبستگی پاریس با رژیم صهیونیستی در جنگ با فلسطینیان تأکید کرد و از حزب‌الله و حماس به عنوان گروههای تروریستی یاد کرد و گفت: «اسرائیل در جنگ با تروریسم تنها نیست».

رئیس‌جمهور فرانسه که صبح امروز (سه‌شنبه) برای ابراز همبستگی با رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شد، در دیدار با «آیساک هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی از عملیات «طوفان الاقصی» حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: «حمله تروریستی هفتم اکتبر به اسرائیل، یک شوک برای فرانسه و جهان بود».

ماکرون همچنین در خصوص هرگونه مشارکت حزب‌الله در جنگ میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: «ما پیام روشنی به حزب‌الله و دیگر گروههای تروریستی که می‌خواهند در این درگیری و جنگ شرکت کنند، ارسال کردیم. وظیفه ما این است که بدون گسترش چرخه درگیری، با گروههای تروریستی مبارزه کنیم».
از طرف دیگر، هرتزوگ به ماکرون گفت: «ما به حذف و نابودی دشمنانمان متعهدیم اما اوضاع حساس و پیچیده است».

رئیس‌ رژیم صهیونیستی در بخشی از سخنان خود علیه حزب‌الله لفاظی کرد و گفت: «ما از نزدیک اوضاع لبنان را تحت نظر داریم و حزب‌الله با آتش‌ بازی می‌کند. اگر حزب‌الله به جنگ کشیده شود، لبنان هزینه چنین چیزی را متحمل خواهد شد».
هرتزوگ ادامه داد: «ما به دنبال تقابل در مرزهای شمالی یا با هر طرف دیگری نیستیم و بر نابودی زیرساخت‌های حماس متمرکز هستیم».

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته