دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1402 - 10:18
گزارش آنا از بیست و نهمین روز «طوفان الاقصی»:

درگیری قسام با نظامیان اشغالگر همزمان با درخواست عمان برای تشکیل دادگاه جنایات جنگی

درگیری قسام با نظامیان اشغالگر همزمان با درخواست عمان برای تشکیل دادگاه جنایات جنگی
هم‌زمان با تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه از زمین و آسمان، خبر از درگیری نیروهای گردان قسام با نیروهای اشغالگر قدس به گوش می‌رسد و این در حالی است که عمان بر تشکیل دادگاه جنایات جنگی تأکید می‌کند.
کد خبر : 876752

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه خبری المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی تنها طی چند ساعت بیش از ۲۰ مرتبه محله الزیتون واقع در شهر غزه را بمباران کردند. این جنگنده‌ها همچنین اطراف مسجد صفا و مروه در اردوگاه الشاطئ واقع در غرب غزه را بمباران کردند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مناطق اطراف بیمارستان القدس در تل الهوی واقع در غرب غزه را نیز بمباران کردند.در پی بمباران خان یونس واقع در جنوب غزه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه زخمی شده که به بیمارستان ناصر منتقل شدند. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی یک‌خانه مسکونی در اردوگاه النصیرات را بمباران و بر سر ساکنان آن خراب کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه حملات وحشیانه خود علیه نوار غزه خیابان صلاح‌الدین واقع در شرق اردوگاه النصیرات در مرکز غزه را نیز شدیداً هدف حملات هوایی خود قرارداد.دست‌کم در جریان بمباران ۲ خانه مسکونی در النصیرات و رفح هفت فلسطینی به شهادت رسیدند.

*حزب الله لبنان فیلمی از لحظه هدف قرار گرفته شدن پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را منتشر کرد

*غافلگیری نظامیان صهیونیست در غرب غزه

گردان‌های شهید عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) از غافلگیر کردن یک یگان نظامی صهیونیست در غرب غزه و هلاکت شماری ۵ نظامی عضو این یگان خبر داد.

در بیانیه گردان‌های قسام آمده که «نیروهای ما به یگان ارتش رژیم صهیونیستی مستقر در ساختمانی در شمال غرب شهر غزه حمله کردند».

به گزارش الجزیره، در ادامه این بیانیه آمده است: با این یگان درگیر شدیم و ۵ نظامی را کشتیم و تعدادی دیگر را زخمی کردیم.

*رسانه عبری: نزدیک به ۲۵۰ هزار اسرائیلی به خارج گریخته‌اند 

روزنامه عبری زبان د مارکر که یک روزنامه اقتصادی وابسته به روزنامه هاارتص است، در گزارشی در این رابطه نوشت، عملیات روز 7 اکتبر (طوفان الاقصی) باعث شد تا به این لحظه 230 هزار نفر از مهاجران صهیونیستی که در شهرک‌های صهیونیست نشین اسکان داده شده بود، از اسرائیل پا به فرار گذشته و به دیگر کشورها بروند.

*نیویورک تایمز: اسرائیل از لحاظ اطلاعاتی به طور غیرمنتظره‌ای در وضعیت دفاعی قرار دارد 

استیون لی مایرز و شیرا فرنکل در مقاله‌ای مشترک در نیویورک تایمز با عنوان «در یک جنگ جهانی لفظی، روسیه، چین و ایران از حماس پشتیبانی می‌کنند» به سیاست این سه کشور در قبال مسئله فلسطین و پشتیبانی از حماس پرداخته‌اند.

این تحلیل‌گران در مقاله خود با این پیش‌بینی که جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس، به سرعت به یک جنگ جهانی آنلاین تبدیل می‌شود، نوشتند: «ایران، روسیه و تا حد کمتری هم چین، از رسانه‌های دولتی و نیز پلتفرم‌های مهم رسانه‌های اجتماعی جهان برای حمایت از حماس و  منفعل کردن اسراییل استفاده می‌کنند و همزمان متحد اصلی اسراییل یعنی ایالات متحده را نیز تقبیح می‌کنند.»

در این مقاله همچنین نوشته شده است: «رافی مندلزون، معاون سیابرا، یک شرکت اطلاعاتی رسانه‌های اجتماعی در تل‌آویو، می‌گوید: این تبلیغات توسط میلیون‌ها نفر از مردم سراسر جهان دیده می‌شود و تقریبا به اندازه هر تاکتیک دیگری در نبردهای روی زمین، بر جنگ جاری اثر می‌گذارد.»

*وزیر خارجه مصر: اسرائیل از کارشکنی در ورود کمک‌های بشر دوستانه دست بردارد

رسانه‌های مصری به نقل از سامح شکری وزیر خارجه مصر که کشورش بر گذرگاه رفح تنها منفذ قابل بازگشایی برای نوار غزه در این شرایط نوشتند، او خواهان پایان یافتن کارشکنی‌های اسرائیل برای رسیدن کمک‌های بشر دوستانه به مردم غزه شد.

شکری در گفتگوی مطبوعاتی که پس از برگزاری نشست وزرای عرب با همتای آمریکایی شان در این رابطه در اردن برگزار شد، اعلام کرد، من در این نشست تلاش کردم تا اعلام کنم که مسئله وقت هم بسیار مهم است.

تشدید حملات هوایی و توپخانه‌ای علیه غزه

هم‌زمان با حملات هوایی، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه را زیر آتش گرفت. این حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی شرق اردوگاه المغازی واقع در مرکز غزه را نیز هدف قرارداد. حملات مذکور علیه بخش‌هایی از شمال نوار غزه نیز ادامه دارد.

درگیری مقاومت با عناصر نظامی

از سوی دیگر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته هم‌زمان با تشدید حملات خود علیه نوار غزه، به کرانه باختری نیز حمله کردند. این نظامیان اشغالگر به شهرک عنزا واقع در جنوب جنین در کرانه باختری یورش بردند و با ساکنان این منطقه درگیر شدند. همچنین گزارش‌هایی در خصوص حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه بلاطه واقع در نابلس و شهرک جبع واقع در جنوب جنین در کرانه باختری منتشرشده است.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که نیروهای مقاومت نیز به پا خواسته و با اشغالگران صهیونیست در اردوگاه بلاطه درگیر شده‌اند.

بمباران ژنراتور و پنل‌های خورشیدی تولید برق

 جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود ژنراتور برق اصلی بیمارستان الوفا واقع در غزه را هدف قراردادند. به دنبال این اقدام ضد‌‎انسانی رژیم صهیونیستی ژنراتور برق این بیمارستان توان تولید برق را نخواهد داشت.

همچنین گزارش‌های رسانه‌ای بیانگر آن است که ارتش رژیم صهیونیستی پنل‌های خورشیدی شهر غزه را که تنها منبع باقی مانده برای تولید برق در این منطقه به شمار می‌رفت بمباران کرده است.

گوترش بازهم «وحشت‌زده» شده است!

از سوی دیگر آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل که همواره تنها با مطرح کردن کلمات پیش‌پاافتاده، در قبال حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌های بی‌گناه موضع‌گیری می‌کند این بار گفت: نسبت به حمله اسرائیل علیه گروهی از خودروهای امدادرسان در غزه احساس وحشت می‌کنم!

انتصاب رئیس سابق موساد به پرونده غزه 

در بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یوسی کوهن، رئیس سابق موساد را به عنوان «مسؤول ماموریت‌های ویژه» منصوب کرد.

هاآرتص گزارش داد که کوهن هشتم اکتبر، یک روز پس از اعلام جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه درپی حمله گسترده و ناگهانی حماس به شهرک‌های غلاف غزه، به دفتر نتانیاهو رفت و در این نشست پیشنهاد شد که از خدمات وی استفاده شود.

طبق این گزارش، کوهن پس از این دیدار در نشست‌های مهم شرکت کرد و در هر موضوعی که فکر می‌کرد می‌تواند کمک کند به او آزادی کامل داده شد.

هاآرتص: اسرائیل در تله حمله به غزه گرفتار شده است

از سوی دیگر عاموس هارییل تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص اذعان کرد: اسرائیل در تله حمله به غزه گرفتار شده است. این در حالیست که اسرائیل در یک بحران عمیق داخلی به ویژه با حضور مقامات شکست خورده غرق شده است.

سایت عبری زبان واللا نیز به نقل از نظامیان صهیونیست که در نبرد زمینی غزه شرکت کرده‌اند گزارش داد: نیروهای مقاومت از تاکتیک «نیش» استفاده می‌کنند. آنها از میان ستون‌های ساختمان‌های ویران شده و از درون تونل‌ها به سمت ما خمپاره و موشک‌های ضدتانک شلیک می‌کنند و بعد از آن ناپدید می‌شوند.

آمار جدید شهیدان حملات رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت غزه از ۲۳۱ کشتار انجام‌شده از سوی صهیونیست‌ها طی ساعات گذشته علیه ساکنان غزه خبر داد و  اعلام کرد که آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۹ هزار و ۴۸۸ شهید افزایش پیداکرده است.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که سه هزار و ۹۰۰ نفر از شهیدان کودک و ۲۵۰۰ نفر هم زن هستند

وی افزود: بیش از ۱۵۰ نفر از کادر پزشکی شهید و ۵۷ آمبولانس هدف قرارگرفته است. اشغالگران به‌طور عمد ۱۰۵ مرکز درمانی را هدف قرار داده و ۱۶ بیمارستان را هم باهدف قرار دادن از کار انداخته‌اند

درگیری قسام  با نظامیان اشغالگر

گردان‌های قسام در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها در منطقه العطاطره در غرب بیت لاهیا با سلاح‌های مختلف وارد درگیری شدیدی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی شدند.

در همین حال منابع خبری از ۱۰ حمله شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند.  توپخانه های  رژیم صهیونیستی اطراف عیترون، عیتا الشعب و رامیا را به‌شدت گلوله‌باران کرد.

همچنین رژیم صهیونیستی شمال شهرک الماری و نیز اطراف شهرک کفرشوبا را هدف قرارداد.نیروهای مقاومت نیز به شکل هم‌زمان مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرارداد که شدیدترین حمله به مرکز جل العلام انجام شد.

درخواست عمان برای تشکیل دادگاه بین المللی درباره جنایات اسرائیل 

وزارت خارجه عمان اعلام کرد: خواستار تشکیل دادگاهی بین‌المللی برای رسیدگی به جنایات جنگی اسرائیل در حق مردم غزه هستیم.

وزارت خارجه سلطان‌نشین عمان بیان کرد: کشتارها و جنایات جنگی که نیروهای اشغالگر علیه ملت فلسطین در غزه مرتکب شده‌اند را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

همچنین «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در دیدار با  آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در امان ، تاکید کرد: : باید اولویت تلاش‌های کنونی دستیابی به آتش‌بس در غزه و توقف حملات اسرائیل علیه این منطقه و همچنین توقف حملات تل‌آویو علیه جنوب لبنان باشد.

میقاتی تصریح کرد: ما خواهان اعمال فشار بر اسرائیل باهدف توقف تجاوزات روزانه علیه حاکمیت زمینی، دریایی و هوایی لبنان هستیم.

بلینکن نیز در این دیدار گفت: ما تمام تلاش خود را برای توقف عملیات نظامی در غزه با اهداف انسانی به کار می‌گیریم و این روند باید با آغاز گفتگوها در خصوص پرونده اسرا همراه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته