دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پویش ملی «هم‌کتاب» جزء سامانه نذری نوجشنواره سلامت است

پویش ملی «هم‌کتاب» جزء سامانه نذری نوجشنواره سلامت است
دبیر دومین جشنواره بین المللی سلامت دانشجویان گفت: پویش ملی هم‌کتاب جزء سامانه نذری نوجشنواره سلامت است و نگاه اول به این جشنواره باعث شد تا شورای سیاستگذاری تصمیم بگیرد گام دوم جشنواره سلامت به شیوه بین المللی برگزار شود.
کد خبر : 872696

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری دومین دوره پویش ملّی هم‌کتاب با حضور جمال الدین راحمی؛ دبیر دومین جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان و جمعی از دانشجویان سراسر کشور در بین اهالی رسانه روز چهارشنبه 19 مهرماه در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

دومین جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان؛ دومین دوره پویش ملّی هم‌‌کتاب را با مشارکت مراکز مشاوره دانشگاه‌ها و کانون‌های همیاران سلامت دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌کند. 
جمال‌الدین راحمی؛ دبیر دومین جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان با معرفی پویش ملّی هم‌کتاب، در ابتدای نشست به توصیف فضای اجتماعی دوره پساکرونا پرداختند و حضور یک جشنواره دانشجویی سلامت محور را برای ایجاد حال خوب دانشجویی ضروری و لازم دانستند. راحمی در ادامه افزود؛ پویش ملّی هم‌کتاب از جانب دبیرخانه دومین جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان برگزار می‌‌‌گردد که بازوهای اجرایی این پویش مراکز مشاوره دانشگاه‌های سراسر کشور و همچنین بدنه دانشجویی خواهند بود. 

جمال‌الدین راحمی زمان برگزاری پویش ملّی هم‌کتاب را از 19 مهر لغایت 25 آبان ماه اعلام کردند که محل تحویل کتب مراکز مشاوره دانشگاه‌های سراسر کشور خواهند بود. وی افزود گام دوم پویش هم‌کتاب تحت عنوان پویش ملّی کتابخوانی هم‌کتاب به عمل خواهد آمد تا هم بتواند فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در قشر جوان ترویج دهد و هم گفتمان سلامت را از طریق مسابقه‌ها و تولیدات محتوایی کتاب‌محور تبیین کند. 

پویش ملّی هم‌کتاب با هدف ترویج گفتمان کتاب و کتابخوانی و همچنین افزایش دامنه دسترسی جوانان و دانشجویان به کتب مختلف در سراسر کشور برگزار می‌گردد. پویش ملّی هم‌کتاب در گام ابتدایی خود قصد دارد تا با شعار «کتاب من به توان تو» به جمع‌آوری کتب کنکوری نودانشجویان پرداخته و آن‌ها را در اختیار دانش‌آموزان کم‌برخوردار قرار دهد. لازم به ذکر است؛ دومین جشنواره بین-المللی سلامت دانشجویان با بهره¬گیری از ظرفیت اجرایی مراکز مشاوره دانشگاه‌های سراسر این امر اجتماعی را پیش خواهد برد.

وی در انتها از کانون خیریه والعصر دانشگاه تهران نیز بابت همراهی و مشارکت در این امر خیر مراتب تشکر را به عمل آوردند.

دومین جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان با محوریت موضوعی «سلامت و همدلی» و با شعار «ما یک خانواده‌ایم و هم‌سرنوشتیم» در سال جاری در حال برگزاری است تا بتواند در جهت ترویج گفتمان سلامت، سطح سواد سلامت را در جامعه جوان و دانشجویی کشور ارتقاء دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته