دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1402 - 14:58

یک احتمال قریب‌الوقوع در مورد تیم ملی فرنگی اعزامی به مسابقات جهانی بلگراد

یک احتمال قریب‌الوقوع در مورد تیم ملی فرنگی اعزامی به مسابقات جهانی بلگراد
با وجودی که ظاهرا ملی‌پوشان کشتی فرنگی اعزامی به مسابقات جهانی ۲۰۲۳ براساس چرخه انتخابی تیم ملی شناسایی شده‌اند، اما به نظر می‌رسد به زودی در یکی از اوزان مسابقه انتخابی برگزار شود.
کد خبر : 859091

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تا پیش از این با برگزاری چندین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی و با استناد به عملکرد اردویی و بین‌المللی کشتی‌گیران، پویا دادمرز در ۵۵ کیلو، مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلو، ایمان محمدی در ۶۳ کیلو، محمدرضا گرایی در ۶۷ کیلو، سجاد ایمن‌طلب در ۷۲ کیلو، محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلو، علیرضا مُهمدی در ۸۲ کیلو، ناصر علیزاده در ۸۷ کیلو، محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلو و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم به عنوان نفرات برتر اوزان خود، شانس اول حضور در مسابقات جهانی بلگراد بودند، اما حالا یک احتمال قریب‌الوقوع ممکن است در لیست ملی‌پوشان تغییر ایجاد کند.

باتوجه به محک سید دانیال سهرابی در وزن ۷۲ کیلوگرم آخرین تورنمنت رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی و کسب مدال طلا در مجارستان، حالا این احتمال وجود دارد که بین او که در یک سال اخیر کارنامه موفقی، البته در ۶۷ کیلوگرم داشته و در تنها محک بین‌المللی‌اش در وزن بالاتر موفق عمل کرده است، و نفر اول چرخه ۷۲ کیلوگرم برگزار شود.

در حالیکه در دو سال متوالی، محمدرضا مختاری فرد منتخب محمد بنا در وزن ۷۲ کیلوگرم مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو و ۲۰۲۲ بلگراد بود و در هر دو مسابقه نیز نتوانست روی سکوی جهانی قرار بگیرد، این کشتی‌گیر درچرخه سال ۲۰۲۳ تغییر وزن داد و کارش را در ۷۷ کیلوگرم پیگیری کرد. در این وزن سجاد ایمن‌طلب کشتی‌گیر نوشهری و شاگرد مجید رمضانی مربی سازنده مازندرانی، قهرمان کشور شد.

او در ادامه نیز در مسابقات قهرمانی آسیا و دو تورنمنت بین‌المللی نیز فینالیست شده و به مدال نقره رسید، که کارنامه موفقی محسوب می‌شود. حالا این احتمال مطرح است که ایمن‌طلب و سهرابی برای انتخاب ملی‌پوش ۷۲ کیلوگرم با هم مصاف انتخابی داشته باشند.

۷۲ کیلو هرچند وزن المپیکی نیست و به لحاظ کسب سهمیه اهمیتی ندارد، اما برای کسب عنوان تیمی، قطعا عملکرد خوب و کسب امتیاز از سوی کشتی‌گیران اهمیت زیادی در بلگراد خواهد داشت.

تیم ملی فرنگی در مسابقات جهانی سال گذشته کارنامه خوبی از خود بر جای نگذاشت و با کسب دو نقره محمدرضا گرایی و امین میرازازاده به همراه برنز محمدهادی ساروی، در رده چهارم جهان قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته