دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1402 - 09:23

هشدار «ترامپ» به هواداران براندازی در روسیه/ مراقب آرزوی خود باشید

هشدار «ترامپ» به هواداران براندازی در روسیه  مراقب آرزوی خود باشید
رئیس جمهور سابق آمریکا به آن‌هایی که در پی تحولات روز گذشته روسیه، خیال براندازی دولت پوتین را در سر می‌پروراندند، هشدار داد که این آرزو می‌تواند تبعات منفی در پی داشته باشد.
کد خبر : 854450

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از راشاتودی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با اظهارنظر درباره عصیان نافرجام گروه واگنر، آب سردی روی آتش آرزوی آن‌هایی ریخت که خیال خام براندازی دولت مسکو را در سر می‌پروراندند.

وی در این باره گفت: یک آشفتگی بزرگ برای روسیه، اما مراقب آنچه که آرزو می‌کنید، باشید. (آشفتگی) بعدی ممکن است به مراتب بدتر باشد.

این اظهارنظر ترامپ اندکی قبل از اعلام موافقت «یوگنی پریگوژن» رئیس واگنر با پایان شورش و فرمان عقب نشینی نیروهایش، ایراد شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از آشفتگی داخلی روسیه استقبال کرده بود حال آنکه شرکای غربی اش جانب احتیاط را نگه داشته و به گفتن اینکه شرایط را رصد می‌کنند، بسنده کرده بودند.

با این حال، مقام‌هایی در دولت انگلیس اظهارامیدواری کرده بودند که کی یف از فرصت پیش آمده برای پیشبرد عملیات ضدحمله استفاده کند.

همزمان، وزارت خارجه روسیه هشدار داده بود که مبادا کشور‌های غربی به دنبال سوء استفاده از شرایط داخلی این کشور باشند.

پریگوژن ارتش روسیه را متهم کرده بود که به مواضع گروه واگنر حمله کرده است و همین مسئله مایه دلخوری او شد. اگرچه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نخستین واکنش خود به این مناقشه، اقدام پریگوژن را مصداق خیانت داخلی و خنجر از پشت توصیف کرد، اما بعدا با وساطت «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس، تضمین‌های امنیتی به اعضای واگنر ارائه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته