دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1402 - 09:17

آمریکا «واگنر» را تحریم کرد

آمریکا «واگنر» را تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا از وضع تحریم علیه چهار شخصیت حقیقی و حقوقی مرتبط با شبه‌نظامیان واگنر خبر داد.
کد خبر : 855077

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از یورونیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا از وضع تحریم‌هایی علیه یک فرد حقیقی و چهار شرکت تجاری به اتهام ارتباط با «واگنر» و «یوگنی پریگوژین» رئیس این گروه شبه‌نظامی خبر داد.

این شرکت‌ها در امارات متحده عربی، جمهوری آفریقای مرکزی و روسیه قرار دارند و متهم هستند که در راستای تامین مالی عملیات شبه‌نظامیان واگنر در اوکراین و برخی از کشور‌های آفریقایی، به انجام معاملات غیرقانونی طلا اقدام کرده اند. 

تحریم‌های جدید شامل حال فردی به نام «آندری ایوانوف» هم شده است که ادعا می‌شود در معاملات تسلیحاتی، پروژه‌های معدنی و سایر فعالیت‌های گروه واگنر در کشور مالی دخیل بوده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با اعلام این خبر، مدعی شد که «گروه واگنر تا حدودی از طریق بهره‌برداری از منابع طبیعی در کشور‌هایی مانند جمهوری آفریقای مرکزی و مالی، بودجه عملیات خود را تامین می‌کند».

گفته می‌شود که تحریم‌های اخیر آمریکا با «شورش مسلحانه» گروه واگنر علیه ارتش روسیه ارتباطی ندارد و ایالات متحده پیش از این نیز چندین بار تحریم‌هایی را علیه یوگنی پریگوژین و گروه واگنر اعمال کرده است. یکی از این تحریم‌ها در ارتباط با اتهام تلاش گروه واگنر برای مداخله در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا است.

پریگوژین بامداد یکشنبه کمتر از ۲۴ ساعت پس از اعلان «شورش علیه ارتش روسیه» به دنبال میانجی‌گری رئیس‌جمهور بلاروس به نیرو‌های خود دستور داده از ادامه مسیر به سمت مسکو خودداری کنند تا از «خون‌ریزی» جلوگیری شود.

رئیس گروه واگنر به بلاروس رفته است و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، اعضای این گروه را مورد عفو قرار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته