درصد قابل توجهی از دانشجویان پزشکی از دهکهای بالای جامعه هستند
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین قناعتی رئیس دانشگاه علومپزشکی تهران در نشست در نشست هیئترئیسه دانشگاه علومپزشکی تهران ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: در دانشگاه مسائلی وجود دارد که بسیار مهمتر از آموزش و پژوهش است.
وی با تاکید بر ضرورت پیشگامی این دانشگاه در عرصه تحولات جدید گفت: برای بقای دانشگاه در عرصه بینالمللی، ورود به تحولات جدید ضروری است و دانشگاه باید در این زمینه پیشگام باشد.
قناعتی، بازنگری سامانه شعاع (سامانهای برای ثبت فعالیت اعضای هیئتعلمی دانشگاه علومپزشکی تهران) را یکی از اولویتهای دانشگاه دانست و گفت: در طراحی جدید سیستم شعاع، بابد دقت لازم اعمال شود، اشکالات قبلی برطرف شوند.
وی آموزش مجازی را یکی از راهکارهای برقراری عدالت آموزشی عنوان کرد و گفت: با آموزش معمول نمیتوان به نیازهای جدید پاسخ داد. آموزش مجازی، در ایجاد فرصت برابر آموزشی و جهتگیری کسب و کارهای جدید نقش مهمی دارد و دانشگاه باید خود را برای تحولات آینده آماده کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، از افزایش کیفیت آموزشی دانشگاه خبر داد و گفت: فرایندهای برگزیده دانشگاه در همایش کشوری آموزش پزشکی و همچنین نتایج اعتباربخشی آموزشی بیمارستانها نشان میدهد کیفیت آموزشی ارتقاء پیدا کرده است.
** ارتقاء کیفی آموزشی دانشگاه علومپزشکی تهران
فرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه علومپزشکی تهران در این نشست درباره نتایج اعتباربخشی آموزشی بیمارستانها گفت: در اعتباربخشی آموزشی که از ۱۴ بیمارستان دانشگاه صورت گرفت، ۷ بیمارستان تایید یکساله و ۷ بیمارستان تایید کامل گرفتند. کسب این نتیجه در مقایسه با دوره قبل نشان از ارتقاء کیفیت آموزشی دانشگاه دارد.
وی درباره سیستم شعاع اظهار کرد: بحث شعاع در دانشگاه سابقه طولانی دارد. درحال حاضر بازنگری و حذف موارد غیرضروری آن به مرحله نهایی رسیده و الکترونیکی شدن ارتقاء و ترفیع و پایش عملکرد اعضای هیئت علمی نیز در سامانه جدید در نظرگرفته شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این نشست معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر محبوبه مافینژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، روند برگزاری و ویژگیهای شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش پزشکی را تشریح کردند. ارتقاء کمی و کیفی فرایندها، افزایش فرایندهای برتر و قابل تقدیر دانشگاه، اختصاص جایزه تداوم به فرآیندهای اجرایی شده ماندگار، ایجاد لاین بین المللی و تنوع بخشی به برنامههای آن، کارگروه دانشجویی و افزایش ایدههای نوآورانه دانشجویی، دوره مهارتهای حیاتی یادگیری در آموزش (محیا)، کلینیک مشاوره فردی و ارزشیابی چندبعدی و در لحظه از همایش، از جمله ویژگیهای است که به آن اشاره شد.
انتهای پیام/